pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Universe at War: Earth Assault 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Universe at War: Earth Assault 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

3 posters

    Universe at War: Earth Assault

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Universe at War: Earth Assault Empty Universe at War: Earth Assault

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Cuma Tem. 31, 2009 9:53 am

    Universe at War: Earth Assault I1 Universe at War: Earth Assault I2etroglyph
    Games'i pek çok oyuncu 2006 yılının başında piyasaya sürdükleri RTS
    oyunu Star Wars: Empire at War ile tanıdı. Bu oyun ile Star Wars
    efsanesinin strateji oyunlarındaki başarısızlığı da son bulmuş oldu.
    Ufak tefek hatalarına ve eksiklerine rağmen (Lucas Arts sağolsun)
    Empire at War, Star Wars fanatikleri tarafından ve pek çok strateji
    sever tarafından oldukça beğenildi ve uzun süre oynandı. 2006 yılının
    sonlarında ise Star Wars: Empire at War'ın genişleme paketi Forces of
    Corruption piyasaya sürüldü. Bu paket de oldukça beğenildi ve birçok
    dergiden iyi eleştiriler aldı. Eski bir kısım Westwood çalışanlarının
    kurduğu Petroglyph Games bu genişleme paketinin ardından hemen hemen yeni RTS oyunları Universe at War: Earth Assault'u geliştirmekte olduklarını duyurdular (oyun seri olarak düşünülüyor, Earth Assault serinin birinci oyunu. Zaten oyunun son sahnesinden devamının geleceğini rahatlıkla anlayabiliyorsunuz). Universe at War piyasaya sürülmeden yapılan hemen hemen tüm röportajlarda yapımcı firma oyunun en büyük özelliğinin birimlerimizi istediğimiz gibi modifiye etmemize yarayan bir sisteme sahip olacağını belirtiyordu. Ve sonunda beklenen gün geldi ve Universe at War: Earth Assault nihayet piyasaya sürüldü. Bakalım oyunumuz yapımcı firmanın belirttiği özelliklere sahip mi?

    Dünya Nasıl Olsa İşgal Halinde, Bir Tekme De Biz Vuralım

    Universe at War: Earth Assault, oldukça klişe bir senaryoya sahip. Oyunda dünyamızı Hierarchy ismine sahip uzaylılar işgal ediyorlar. Bu uzaylılara karşı dünyalılar tam yenilmek üzereyken Hierarchy'in eski ve azılı düşmanı olan Novus ırkı dünyalıları kurtarıyor ve Hierarchy'ye karşı savaşmaya başlıyorlar. Hierarchy ırkı tam yenilmek üzereyken yanlışlıkla eskiden ihanet ettikleri Masari isimli ırkı uyandırıyor. Masari ırkı Hierarchy (ne kadar zor yazılıyor bu, bir bilseniz) ırkını yok etmek ve dünyanın yeniden hakimi olmak için önüne gelen herşeyi yok etmeye başlıyor. Evet oyunun hikayesi tamamiyle böyle, Universe at War'un ne kadar klişe bir hikayeye sahip olduğunu sanırım anlamışsınızdır. Ancak tek kişilik senaryo bölümündeki muhteşem videolar (hemen hemen her bölümden sonra videolar çıkıyor) ve güzel oynanış sayesinde hikayeyle pek ilgilenecek vaktiniz olmuyor. Universe at War: Earth Assault oynanabilir 3 tane ırk bulunuyor. İnsanlarla oynamıyor muyuz diye sorabilirsiniz. Evet oyunun ilk alıştırma görevini insanlarla oynuyoruz ancak sonradan devreye Novus ırkının girmesiyle onları yönetmeye başlıyoruz (zaten insanların ne kadar aciz kaldığını görünce insanlarla oynamak da pek istemezsiniz). İnsanlarla oynayamamak bir bakıma iyi sonuçta pek çok oyunda hep insanlarla oynuyoruz (Skirmish ve çoklu oyuncu modlarında da insan ırkı seçilmiyor, sanırım genişleme paketleri veya 2. oyun ile insan ırkı oyuna eklenecek). Oyunda tek kişilik senaryo bölümünde her ırk için 3 tane senaryo bulunuyor. Sırasıyla bunları oynuyorsunuz. Eğer tüm görevleri yerine getirerek ve haritalarda basmadık yer bırakarak oynarsanız yaklaşık 15 saat gibi bir sürede oyunu bitirebiliyorsunuz. Universe at War'da her ırkın özelliklerini anlatan alıştırma videoları da bulunuyor. Oyuna başlamadan bu videoları izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Bu sayede oyuna kolaylıkla alışabilirsiniz (videolara ana menüde bulunan "Tutorials" kısmından ulaşabilirsiniz).


    Universe at War: Assault'ta bulunan 3 ırk tamamiyle birbirinden farklı olarak hazırlanmış. Tüm ırkların oynanışları çok ama çok farklı, StarCraft'tan bu yana ırklar arasında bu kadar çeşitliliğe ve farklılığa ilk defa bu oyunda rastladığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca tüm ırkların kendine has özel güçleri de bulunmakta. Neyse lafı daha fazla uzatmadan üç ırkın özelliklerine kısaca bakalım isterseniz:

    Novus: Bu ırk oyunun en yüksek teknolojiye ulaşmış olan ama birimleri en kırılgan robotik özellikteki ırkı. Ancak bu teknolojiyi kullanabilmeleri için haritaya birçok enerji kulesi dikmeleri gerekiyor. Bu kuleleri diktikten sonra bu ırkı kimsenin durdurabileceğini zannetmiyorum. Bu kuleler sayesinde birimlerinizi haritanın bir ucundan diğer bir ucuna çok hızlı bir şekilde transfer edebiliyorsunuz ve düşmanlarınıza beklemedikleri noktalardan saldırılar düzenleyebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde ucuz birimleri çok sayıda üretip düşman üssüne topluca gönderebilirsiniz. Novus kaynaklarını haritada bulunan inorganik maddelerden sağlıyor (binalar, sokak lambaları, telefon kulübeleri vs.)

    Hierarchy: Bu ırk ise Novus'un tersine oldukça ağır hareket eden uzaylı (yaratığımsı) birimlere sahipler. Ancak birimlerinin boyutları ve güçleri oldukça yüksek. Ayrıca Hierarchyler bina inşaa etmiyorlar. Birimleri Carver'lar sayesinde çağırabiliyorsunuz. Eğer Hierarchy'nin Walker birimlerini tamamiyle geliştirebilirsiniz, karşınızda kimsenin duramayacağına emin olabilirsiniz. Az birimleri var ama hepsi de birbirinden güçlü bu birimlerin. Hierarchy kaynaklarını Novusun aksine hem organik hem de inorganik maddelerden sağlayabiliyor.

    Masari: Oyunun son ırkı olan Masari'ler ise insanlara en çok benzeyen ırk olarak göze çarpıyor. Temel olarak Novus ve Hierarchy ırklarının özelliklerinin karışımı olarak gözüküyorlar ve oldukça dengeli bir yapıya sahipler. Masari ırkı güçlerini ışıktan alıyorlar. Tüm birimlerini ve binalarını aydınlık (Light) veya karanlık (Dark) olarak ayarlayabiliyorsunuz. Mesala eğer uçan bir birimi aydınlık olarak ayarlarsanız oldukça hızlanıyor ve ateş gücü artıyor. Karanlık olarak ayarlarsanız ise o birim yerde yürümeye başlıyor ve kalkana sahip oluyor. Bu tür özellikler oynanışa oldukça büyük katkı sağlıyor. Masari'ler kaynaklarını diğer ırklara nazaran yaptıkları özel enerji binalarından sağlıyorlar ve kaynakları tükenmiyor.


    Hadi Gelin Irklarımızı Modifiye Edelim

    Oyunun oynanışının
    ise diğer RTS oyunlarından pek bir farkı bulunmuyor. Topladığımız
    kaynaklarla giderek gelişiyoruz ve düşmanlarımıza saldırıyoruz. Kaynak
    sistemi oynadığınız her ırka göre değişiyor, ancak mantık olarak aynı.
    Oynanış diğer RTSlere göre farklı değil dedik, ama Universe at Warın
    diğer RTSlerde olmayan bir özelliği var. O da oyunda bulunan
    birimlerinizi modifiye edebiliyor olmanız. Bu özellik oyuna oldukça
    fazla strateji katıyor. Bu modifiye sisteminin benzerini Relic
    Entertainment, Impossible Creatures oyununda denemişti fakat sonuç
    hüsran olmuştu. Çünkü oyun çok dengesizdi ve en büyük yaratıkları yapan
    oyunu kesinlikle kazanıyordu. Universe at War ise bu özellik oldukça
    dengeli bir şekilde kullanılmış. Her ırkın modifiye edebileceğiniz bir
    tane kahramanı bulunuyor ve onu istediğiniz özelliklerle
    donatabiliyorsunuz. Kahramanınızı bir savaş makinesine mi
    çevireceksiniz yoksa defansta yardım etmesi için onu koruyucu
    silahlarla mı donatacaksınız? Bu tür kararları vermek inanın oldukça
    zevkli hale gelebiliyor. Oyuna dengeli dedik ama ufak tefek
    dengesizlikler de yok değil, bunu oyunun çoklu oyuncu kısmında daha çok
    fark edebiliyorsunuz. Bu sorunları Petroglyph oyun için çıkaracağı yeni
    yamalarla düzeltecektir, bundan emin olabilirsiniz. Bunlara ilaveten
    Petroglyph, bu modifiye olayını oyunun tek kişilik senaryo modunda tam
    olarak kullanamamış. Senaryo modundaki görevler aşırı derecede kolay
    olduğu için hiçbir strateji uygulamadan ve kahramanlarınızı modifiye
    etmeye gerek duymadan geçebiliyorsunuz. Hatta oyunun senaryo modunda
    tüm birimlerinizi kendi oynayış tarzınıza göre modifiye etmeye yarayan
    teknoloji ağacı da bulunmuyor (Teknoloji ağacında üç alanda dört seviye
    ilerleyebiliyorsunuz, ancak tüm seviyelerde ilerlemek mümkün olmuyor.
    En fazla altı tane özelliği araştırma yapıp açabiliyorsunuz. Bu da
    insanı stratejik düşünmeye zorluyor). Bu da insanı oyunu hemencecik
    bitirip, Skirmish ve çoklu oyuncu modunda oynamaya zorluyor. Oyunun
    gerçek eğlencesi her oyunda olduğu gibi çoklu oyuncu modunda çıkıyor
    (oraya da Xbox Live sistemi damgasını vuruyor, yazının devamında
    anlayacaksınız ne demek istediğimi).

    Universe at War: Earth Assault I3

    Star
    Wars: Empire at Warda bulunan birimlerin yön bulma sorunu aynen bu
    oyunda da devam ediyor. Yapay zeka sorunları bunlarla da bitmiyor, çoğu
    zaman birimler kendi kafalarına göre hareket ediyorlar ve verdiğiniz
    komutlara uymuyorlar. Bu sorunları oyunu test eden insanlar nasıl
    görmediler gerçekten de oldukça düşündürücü. Çünkü hemen hemen böyle
    bir olayı her bölümde görüyorsunuz ve çoğu zaman da oldukça
    sinirleniyorsunuz. Ancak oyunun Skirmish modunda düşman yapay zekası
    oldukça iyi çalışıyor. Çoğu zaman değişik taktikler uyguluyorlar ve
    sizi zayıf yerlerinizden yakalıyorlar. Bu da oyunun Skirmish modunu
    oldukça zevkli hale getiriyor. Oynanış açısından bir başka sıkıntı ise
    oyunun kamera açısı ile ilgili. Oyunun kamerası yere çok yakın olduğu
    için haritanın çok küçük bir yerini görüyorsunuz. Kamerayı ne kadar
    uzaklaştırırsanız uzaklaştırın bu değişmiyor. Star Wars: Empire at
    Warda olan uydu kamerası bu oyunda yer almıyor. Neden bu güzel
    özelliği oyundan çıkarttıkları oldukça düşündürücü. Oyunun senaryo
    modunu oynarken yeni oyunlarda moda olan pek çok ödül (achievement) de
    kazanabiliyorsunuz. Tabii bu ödülleri kazanabilmeniz için Xbox Live
    sistemine giriş yapmanız ve internete bağlı olmanız gerekiyor. Tek
    kişilik senaryoyu bitirdikten sonra oyunun bittiğini sanıyorsanız
    yanılıyorsunuz. Bu sefer devreye senaryo modu giriyor. Senaryo modunda
    Risk tarzı haritalarda 3 ırktan birini seçip dünyayı ele geçirmeye
    çalışıyorsunuz. Bu modda rakiplerinizden casusluk yapıp teknoloji ve
    para çalabiliyorsunuz. Empire at Warın Galaktik Senaryo moduna oldukça
    benzeyen bu modda da oldukça zaman geçirebilirsiniz.


    Xbox Live, PC'ye De El Atmış Gibi Gözüküyor

    Çoklu oyuncu
    kısmına gelirsek; daha önce de belirttiğim gibi oyunda Xbox Live
    sistemi bulunuyor (Games for Windows ile evlerimize girdi bu güzel
    özellik). Eğer çoklu oyuncu modunun tüm nimetlerinden faydalanmak
    istiyorsanız ücretli olan Gold üyeliğinizin olması şart. Ücretsiz olan
    Silver üyelik ile oyunu oynamak istiyorsanız pek çok ödülden
    yararlanamıyorsunuz. Ayrıca istatistikleriniz ve dünya sıralamasındaki
    yeriniz kayıt edilmiyor. Bana soracak olursanız şu anda Gold üyelik
    almanıza gerek yok zira oyunu oynayan pek çok kişi bulunmuyor. Silver
    üyelikle de idare edebiliyorsunuz, ancak ilerde yapımcı firma oyuna
    Gold üyelik için pek çok eklenti ve özellik eklemeyi düşünüyor. İşte o
    zaman Gold üyeliğe geçebilirsiniz (artık PC oyunlarında da çoklu oyuncu
    modu paralı hale gelecek böyle giderse, gerçekten de üzücü bir durum).
    Ama ne olursa olsun oyunun çoklu oyuncu modunu mutlaka deneyin oldukça
    zevkli oluyor hem de dediğim gibi çok dengeli bir oynanışa sahip.

    Bu Uzaylıların Grafikleri Günden Güne İyileşiyor Mu Ne?

    Universe
    at Warın grafikleri fazlasıyla Petroglyphin bir önceki oyunu Star
    Wars: Empire at Wara benziyor. Bunu eğer oyunu oynadıysanız zaten
    rahatlıkla fark etmişsinizdir. Grafikler benziyor çünkü bu oyun da
    Empire at Warda kullanılan Alamo grafik motoru kullanılarak
    hazırlanmış. Benziyor dedim ancak firma bu oyunda grafik motorunu
    oldukça geliştirmiş. Öncelikle oyun DirectX 10'a (tabii
    oynayabilirseniz, çünkü oyun oldukça yavaş çalışıyor DirectX 10'da) tam
    destek veriyor ve grafikleri oldukça güzel gözüküyor. Öncelikle
    birimlerin animasyonları ve grafikleri oldukça detaylı olarak
    hazırlanmış. Patlamalar, silahlardan çıkan lazerler ve haritaların
    tasarımları da göze hoş geliyor (ancak bu lazer ve ısı yüzünden yamulma
    efektini biraz abartmışlar, etrafta çok birim olduğu zaman ne olduğunu
    bu efektler yüzünden anlamakta güçlük çekebiliyorsunuz). Ayrıca Empire
    at Warda bulunan savaş kamerası bu oyunda da yer alıyor. Bu kamerayı
    aktive ettiğiniz zaman savaşları sinematik olarak izleyebiliyorsunuz.
    Kısacası Universe at War'ın grafikleri her ne kadar World in Conflict
    ve Company of Heroes kadar iyi olmasa da, oyun bir RTSye göre oldukça
    güzel grafiklere sahip. Tabii bu grafiklerin bu kadar güzel olması
    oyunun performansına direkt olarak etki ediyor (bunda programcıların
    başarısızlığı da var tabii ki). Intel P4 2.8 GHz, NVIDIA GeForce 7800
    GS, 1 GB DDR Ram'e sahip kendi bilgisayarımda tüm grafik ayarları en
    sondayken 1024 x 768 çözünürlükte oyunu rahatlıkla oynayabildim. Siz de
    eğer Star Wars: Empire at War'ı çalıştırabilen bir bilgisayara
    sahipseniz bu oyunu da rahatlıkla oynayabilirsiniz (eğer Universe at
    War bilgisayarınızda yavaş çalışıyorsa ilk olarak gölgeleri düşürün ve
    Anti-Aliasingi kapatın, böylelikle oyun hızlanacaktır). Ancak NVIDIA
    GeForce 8800 GTS ekran kartına sahip arkadaşımın bilgisayarında oyunu
    DirectX 10 modunda oynarken oyun anlaşılması güç bir şekilde
    yavaşlamaya başladı. Grafiklerde de öyle çok bir farklılık göremedim.
    Bu yavaşlık ekrandaki birimler çoğaldıkça daha da artıyor. Size önerim
    eğer DirectX 10 destekli ekran kartınız varsa bile oyunu DirectX 9
    modunda oynamanız yönünde olacaktır. En azından yapımcı firma bu sorunu
    gideren bir yama çıkartana kadar.

    Franck Klepacki'nin Yaptığı Müzikleri Sevenler El Kaldırsın

    Universe
    at War: Earth Assault grafikleri ile olduğu kadar sesleri ve müzikleri
    ile de göz dolduruyor (yok yanlış söyledim kulak dolduruyor deseydim
    daha doğru olurdu sanırım). Oyunda kullanılan ses efektleri oldukça
    kaliteli ve atmosfere katkı sağlıyorlar. Robotların ve yaratıkların
    sesi tam olması gerektiği gibi hazırlanmışlar, ayrıca haritanın bir
    ucunda patlama olduğu zaman bunu rahatlıkla duyabiliyorsunuz.
    Creativein EAX teknolojisini de destekleyen oyun sayesinde
    kulaklarınıza bayram ettirebilirsiniz (tabii kaliteli bir 5.1 sisteme
    sahipseniz). Sesler konusunda bir tek kusur buldum, o da karakterlerin
    seslendirmeleri. Karakterlerin seslendirmeleri oldukça vasat olarak
    hazırlanmış ve çoğu zaman karakterlerin ruh hallerini yansıtmaktan
    uzaklar. En azından biraz daha duygu olsaydı keşke seslendirmelerde,
    çoğu zaman üzülmeniz gereken konuşmalarda bu seslendirmeler yüzünden
    gülesiniz geliyor.

    Oyunun müziklerini ise Star Wars: Empire at
    War Forces of Corruptionun da müziklerini hazırlayan Franck Klepacki
    hazırlamış. Eğer Forces of Corruptiondaki müzikleri sevdiyseniz bu
    oyundaki müzikleri de oldukça seversiniz. Müzikler atmosfere oldukça
    katkı yapıyorlar ve oyunun heyecanlı atmosferinde sizi biraz olsun
    dinlendirebiliyorlar. Müziklerin oldukça çeşitli olduklarını da
    söylemek istiyorum, durmadan aynı müzik çalmıyor ve sıkılmıyorsunuz
    (oyunun müzikleri bedava olarak yayımlandı, resmi web sitesinden
    indirebilirsiniz).

    Universe at War: Earth Assault I4
    MayoneZ
    MayoneZ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2595
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 06/05/09
    Priest
    Tasarımcı
    BJK

    Universe at War: Earth Assault Empty Geri: Universe at War: Earth Assault

    Mesaj tarafından MayoneZ C.tesi Ağus. 01, 2009 11:24 am

    Uzaylı oyunu pek oynamam xD
    ђครคภ
    ђครคภ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2228
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 08/06/09
    Mage
    Eski Oyuncu
    GS

    Universe at War: Earth Assault Empty Geri: Universe at War: Earth Assault

    Mesaj tarafından ђครคภ C.tesi Ağus. 01, 2009 2:58 pm

    güzel olmuoyr böyle oyunlar..

      Forum Saati Cuma Mayıs 10, 2024 4:35 am