Tezkere bırakıyoruz!
savaşları teorilerinden en kültü olan Rusya’nın tekrar Sovyetler Birliği’ni kurma çabası ArmA2’de aşikar olduğumuz bir senaryo. Chernarussia adındaki ülkede çıkan ayaklanma hükümetin Sovyetler Birliği’ne geçişi ve halkın isyanı bu toprakları yeterince karıştırmaya yetiyor ve olaylara Amerikan Hükümeti müdahale etmek zorunda kalıyor. Kült bir senaryo karşımızda ancak bu durum sizleri pek üzmeyecek.
Chernarussia-Kara Rusya adındaki hayali ülke yapımın en iddialı kısmı. 225 kilometrekarelik bir alanda özgürce oynayabileceğimiz her görevin tadına varacağınıza eminim. Chernarussia’nın toprak örtüsü ise ilk Operation Flashpoint’leri oynayanlara tanıdık gelecektir. İlk oyunun Malden adasıyla hemen hemen aynı toprak örtüsüne sahip olan yapımda çevreye biraz daha fazla sayıda uzun boylu ağaçlar eklemiş. Dağların yükseltileri oldukça fazla. Ayrıca haritada bulunan dağ-tepe sayıları Chernarussia’nın yükseltisinin bir hayli fazla olduğunu söylüyor. İklim bakımından da ülkeyi ele alacak olursak Kara Rusya tıpkı Ukrayna gibi. Ilıman hava ve güneşle beraber yağan sık yağmurlar sizlere Güney Ukrayna havasını tattıracak. Ancak dikkatli olun birden değişen hava koşulları sizi hazırlıksız ve gafil avlayabilir. Zira hava koşulları dahi oynanışı oldukça önemli yönden etkileyebiliyor.
Oynanıştan bahsedecek olursak ArmA2 gerçekten iyi işler başarmış. Oynanabilirlik yapımda neredeyse tavan yapan bir unsur. Yapım gerçekçi savaş ortamı iyi bir FPS ve kontrollü bir TPS isteyen oyuncuları ciddi anlamda tatmin edebiliyor.
ArmA2 zorluğu ile ün salmış Operation Flashpoint: Cold War Crisis’ın ötesine gitmeyi başarıyor. Bu sefer karşımızda görevlerde daha fazla ter dökeceğimiz bir oyun var. Attığınız her adımın bir sonraki hareketinizi etkileyeceğini kesinlikle unutmayın. Bu yüzden etrafınızı iyi gözlemleyin en ufak bir hareketi kaçırmayın ve takım arkadaşlarınızın yardım çağrılarına kulak asın. Tek kaldığınız an göreve devam etmek yerine bölümü tekrar başlatmanız size zaman kazandıracaktır çünkü tek başınıza siz bir hiçsiniz.
Yapımda “Razor” adında bir gözcü/özel birliğin elemanıyız. Ana karakterimiz Cooper Srg.Miles’ın emrindeki Razor takımında ikinci lider konumunda. Daha sonra komutayı siz alıyorsunuz. İlk etapta 4 kişi yönettiğiniz takım ilerleyen görevlerde başka askerlerinde katılmasıyla genişleyecek. Yapımın bize sunduğu en büyük devrim ise görevdeyken ekip içerisinde adam değiştirebilmemiz. “T” tuşuyla açılan “Group” ekranında seçtiğimiz bir askeri o an kontrol edebiliyoruz. Bu durum kullanıcıların üzerindeki sorumluluğu bir kat daha fazla artırıyor. Takım arkadaşlarınızın yapay zekası gerçekten düğme ilikletecek cinsten.
Görev esnasında düşmanlar ile çatışırken çok ölümcül bir darbe alırsanız (Buna patlamalar da dahil) yere yatıp yardım çağrısı istiyorsunuz. Ekran kırmızıya bürünüyor ve adamınız yerde kıvranmaya başlıyor. Ancak sıcak bir çatışma esnasında bu başınıza geliyorsa arkadaşlarınız telsizden size “Biraz dayanmalısın!” gibilerinden sözler söylüyor. Ortalık yatışmadan size yardıma gelmeyen arkadaşlarınız; eğer çok zor durumda kalırsanız veya düşman tarafından hala ateş altındaysanız taciz ateşi açarak yanınıza koşuyor ve sizi oradan sürükleyerek uzaklaştırıyor. Karakterimizi daha sakin bir yere bıraktıktan sonra çatışmaya devam ediyorlar. Ağır yaralı haldeyken kendinizi korumak istiyorsanız da herhangi bir hareket tuşuna basarak adamınızı yerde yatar pozisyona getirebiliyorsunuz. Daha sonra hiçbir yere hareket edemeden düşmanlara ateş edebiliyorsunuz. Ancak bu esnada şarjör değiştiremiyorsunuz.
"Yapımda ekip arkadaşlarınızla birlikte hareket etmek ve takım oyunu ön plana çıkıyor."
Dayanışma
ArmA2 özellikle takım oyununa önem verilmiş. Arkadaşlarınızın yanından uzaklaştığınız anda ölmeniz kaçınılmaz. Bu sebeple sürekli birlikte hareket etmek sizler için en iyi seçim olacaktır. Silah yelpazesi oldukça geniş. Özellikle vuruş hissi çok iyi geliştirilmiş. Nişan almak bilinen FPS veya TPS oyunlarındaki kadar kolay değil. Zira her silahın bir balistik bilgisi var ve bu bilgilere göre mermilerin havadaki hızı varış noktasına gideceği zaman değişkenlik gösterebiliyor. Öyle ki bir M1A14 ile 300 metredeki düşmanınızı kolaylıkla vurabilirken aynı mesafede AKSU47 ile atışlarınız karavana ile sonuçlanacaktır.
Yapımda özel timi kontrol ettiğimiz için gerektiği zaman merkezden destek isteyebiliyoruz. Hemen hemen her bölümde mevcut olarak karşımıza çıkan destek seçenekleri; hava desteği topçu atışları paraşütle asker indirme ve çevre civardaki en yakın Amerikan mangasını yardıma çağırma olarak sıralanıyor. Bu savaş da yalnız olmadığınızı gösteriyor. Oyunda ekipmanlar açısından önemle üzerinde durulan eşyalar harita pusula telsiz ve saat olarak göze çarpıyor. Zira bunların olmadığı bölümlerde çok zorluk çekebilirsiniz. Bu yüzden envanter ekranında bölüme başlamadan önce silah seçmek görevinizin sonucunu en baştan belirliyor. Yanlış envanter dizilimi daha ilk dakikalarda fiyasko ile sonuçlanabiliyor.
Bir görevin gidişatından bahsedecek olursak bölümler brifing hazırlık operasyon ve merkeze dönüş olarak nitelendirebiliriz. ArmA2 tüm bunları size yaptırıyor. Mesela görev başladığı anda bir üst rütbeliden brifing alıyorsunuz ve takımınızın ihtiyacı olan ekipmanları topluyorsunuz. Daha sonra yola koyularak operasyon bölgesine gidiyorsunuz.
savaşları teorilerinden en kültü olan Rusya’nın tekrar Sovyetler Birliği’ni kurma çabası ArmA2’de aşikar olduğumuz bir senaryo. Chernarussia adındaki ülkede çıkan ayaklanma hükümetin Sovyetler Birliği’ne geçişi ve halkın isyanı bu toprakları yeterince karıştırmaya yetiyor ve olaylara Amerikan Hükümeti müdahale etmek zorunda kalıyor. Kült bir senaryo karşımızda ancak bu durum sizleri pek üzmeyecek.
Chernarussia-Kara Rusya adındaki hayali ülke yapımın en iddialı kısmı. 225 kilometrekarelik bir alanda özgürce oynayabileceğimiz her görevin tadına varacağınıza eminim. Chernarussia’nın toprak örtüsü ise ilk Operation Flashpoint’leri oynayanlara tanıdık gelecektir. İlk oyunun Malden adasıyla hemen hemen aynı toprak örtüsüne sahip olan yapımda çevreye biraz daha fazla sayıda uzun boylu ağaçlar eklemiş. Dağların yükseltileri oldukça fazla. Ayrıca haritada bulunan dağ-tepe sayıları Chernarussia’nın yükseltisinin bir hayli fazla olduğunu söylüyor. İklim bakımından da ülkeyi ele alacak olursak Kara Rusya tıpkı Ukrayna gibi. Ilıman hava ve güneşle beraber yağan sık yağmurlar sizlere Güney Ukrayna havasını tattıracak. Ancak dikkatli olun birden değişen hava koşulları sizi hazırlıksız ve gafil avlayabilir. Zira hava koşulları dahi oynanışı oldukça önemli yönden etkileyebiliyor.
Oynanıştan bahsedecek olursak ArmA2 gerçekten iyi işler başarmış. Oynanabilirlik yapımda neredeyse tavan yapan bir unsur. Yapım gerçekçi savaş ortamı iyi bir FPS ve kontrollü bir TPS isteyen oyuncuları ciddi anlamda tatmin edebiliyor.
ArmA2 zorluğu ile ün salmış Operation Flashpoint: Cold War Crisis’ın ötesine gitmeyi başarıyor. Bu sefer karşımızda görevlerde daha fazla ter dökeceğimiz bir oyun var. Attığınız her adımın bir sonraki hareketinizi etkileyeceğini kesinlikle unutmayın. Bu yüzden etrafınızı iyi gözlemleyin en ufak bir hareketi kaçırmayın ve takım arkadaşlarınızın yardım çağrılarına kulak asın. Tek kaldığınız an göreve devam etmek yerine bölümü tekrar başlatmanız size zaman kazandıracaktır çünkü tek başınıza siz bir hiçsiniz.
Yapımda “Razor” adında bir gözcü/özel birliğin elemanıyız. Ana karakterimiz Cooper Srg.Miles’ın emrindeki Razor takımında ikinci lider konumunda. Daha sonra komutayı siz alıyorsunuz. İlk etapta 4 kişi yönettiğiniz takım ilerleyen görevlerde başka askerlerinde katılmasıyla genişleyecek. Yapımın bize sunduğu en büyük devrim ise görevdeyken ekip içerisinde adam değiştirebilmemiz. “T” tuşuyla açılan “Group” ekranında seçtiğimiz bir askeri o an kontrol edebiliyoruz. Bu durum kullanıcıların üzerindeki sorumluluğu bir kat daha fazla artırıyor. Takım arkadaşlarınızın yapay zekası gerçekten düğme ilikletecek cinsten.
Görev esnasında düşmanlar ile çatışırken çok ölümcül bir darbe alırsanız (Buna patlamalar da dahil) yere yatıp yardım çağrısı istiyorsunuz. Ekran kırmızıya bürünüyor ve adamınız yerde kıvranmaya başlıyor. Ancak sıcak bir çatışma esnasında bu başınıza geliyorsa arkadaşlarınız telsizden size “Biraz dayanmalısın!” gibilerinden sözler söylüyor. Ortalık yatışmadan size yardıma gelmeyen arkadaşlarınız; eğer çok zor durumda kalırsanız veya düşman tarafından hala ateş altındaysanız taciz ateşi açarak yanınıza koşuyor ve sizi oradan sürükleyerek uzaklaştırıyor. Karakterimizi daha sakin bir yere bıraktıktan sonra çatışmaya devam ediyorlar. Ağır yaralı haldeyken kendinizi korumak istiyorsanız da herhangi bir hareket tuşuna basarak adamınızı yerde yatar pozisyona getirebiliyorsunuz. Daha sonra hiçbir yere hareket edemeden düşmanlara ateş edebiliyorsunuz. Ancak bu esnada şarjör değiştiremiyorsunuz.
"Yapımda ekip arkadaşlarınızla birlikte hareket etmek ve takım oyunu ön plana çıkıyor."
Dayanışma
ArmA2 özellikle takım oyununa önem verilmiş. Arkadaşlarınızın yanından uzaklaştığınız anda ölmeniz kaçınılmaz. Bu sebeple sürekli birlikte hareket etmek sizler için en iyi seçim olacaktır. Silah yelpazesi oldukça geniş. Özellikle vuruş hissi çok iyi geliştirilmiş. Nişan almak bilinen FPS veya TPS oyunlarındaki kadar kolay değil. Zira her silahın bir balistik bilgisi var ve bu bilgilere göre mermilerin havadaki hızı varış noktasına gideceği zaman değişkenlik gösterebiliyor. Öyle ki bir M1A14 ile 300 metredeki düşmanınızı kolaylıkla vurabilirken aynı mesafede AKSU47 ile atışlarınız karavana ile sonuçlanacaktır.
Yapımda özel timi kontrol ettiğimiz için gerektiği zaman merkezden destek isteyebiliyoruz. Hemen hemen her bölümde mevcut olarak karşımıza çıkan destek seçenekleri; hava desteği topçu atışları paraşütle asker indirme ve çevre civardaki en yakın Amerikan mangasını yardıma çağırma olarak sıralanıyor. Bu savaş da yalnız olmadığınızı gösteriyor. Oyunda ekipmanlar açısından önemle üzerinde durulan eşyalar harita pusula telsiz ve saat olarak göze çarpıyor. Zira bunların olmadığı bölümlerde çok zorluk çekebilirsiniz. Bu yüzden envanter ekranında bölüme başlamadan önce silah seçmek görevinizin sonucunu en baştan belirliyor. Yanlış envanter dizilimi daha ilk dakikalarda fiyasko ile sonuçlanabiliyor.
Bir görevin gidişatından bahsedecek olursak bölümler brifing hazırlık operasyon ve merkeze dönüş olarak nitelendirebiliriz. ArmA2 tüm bunları size yaptırıyor. Mesela görev başladığı anda bir üst rütbeliden brifing alıyorsunuz ve takımınızın ihtiyacı olan ekipmanları topluyorsunuz. Daha sonra yola koyularak operasyon bölgesine gidiyorsunuz.