pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Wanted: Weapons of Fate 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Wanted: Weapons of Fate 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

    Wanted: Weapons of Fate

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Wanted: Weapons of Fate Empty Wanted: Weapons of Fate

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Çarş. Tem. 29, 2009 10:38 am

    Wanted: Weapons of Fate I1 Wanted
    bu yazın en aksiyon ve adrenalin salgılatan filmlerinden biriydi.
    Angelina Jolie'nin cesur sahneleriyle daha da ilgi çekmişti. Beğeneni
    kadar sevmeyeni de bol olsa da Rusların Nightwatch ve Daywatch
    filmleriyle gurur kaynağı olan yönetmen Timur Bekmambetov'u Hollywood'a
    taşıdı. Ayrıca daha önce Children of Dune'da önemli bir rol oynayan
    genç yetenek James McAvoy'un da tüm dünya tarafından fark edilmesini
    sağladı. Film konusu arka planda kalmış saf bir aksiyondu. Hatta o
    kadar fazla aksiyon vardı ki senaryonun kilit noktalarını asla
    göremedik. Aksiyon sahnelerinin müthiş koreografisi sayesinde bir oyunu
    hak ediyordu. Ancak ilginç şekilde Warner Bross. iki iddialı filmi
    (Wanted, The Dark Knight) içinde oyun çıkartmadı. Tam böyle bir aksiyon
    boşa gitti diyorduk bir baktık ki filmin DVD'sinin çıkacağı günlerde
    Wanted: Weapons of Fate diye bir oyunun duyurusu yapıldı. Genelde
    heyecanlı beklenen bir oyun değildi, ayrıca Murphy kanunlarına artık
    eklenmesi gereken, güzel filmin oyunu kötü olur faktörü de vardı.
    Bakalım Wanted: Weapons of Fate bu konuda ne kadar başarılı?

    İyi aksiyon aranıyor, bulana bol eğlence ödül

    Wanted
    aslında bir çizgi roman uyarlaması. Ancak karakter isimleri dışında
    film ile çizgi roman arasında bir benzerlik yok. Oyunun yapımcıları en
    azından çizgi romandan bir şeyler kullanalım diye düşünmüşler ve
    karakterin giydiği kostümü eklemişler. Oyunun kapağında gördüğünüz ve
    çoğu kişinin bu filmde yoktu ne alaka diyeceği kostüm oradan geliyor.
    Wanted: Weapons of Fate'de filmden gördüğümüz üç karakter var. Ne yazık
    ki herkesin beklediği Fox yani Angelina Jolie bunlardan birisi değil.
    Ana karakter Wesley Gibson diğer ana karakter Cross ve Sloan oyunda
    varlar. Ayrıca o ünlü izi sürülemeyen kurşunları yapan Pekwarsky da
    oyunda bulunuyor. Wanted'ın hikayesini özet geçmek gerekirse; Kaos
    içind dünyaya barış getirmek için suikastçılar birleşip Fraternity
    (Latince kardeşlik) adlı bir örgüt kurdular. Örgüt kendisine gelen ve
    öldürülmesi gereken isimlere "Kader" adını verdi. Sorgulamadan bu
    insanları öldürmeye başladı. Sorguladıkları zaman ise sonuçlarının
    dünyayı nasıl etkilediğini gördüler. Oyunun ismi de bu inançtan geliyor
    sadece katil ya da suikastçı değiller, onlar Weapons of Fate (Kaderin
    silahları). Sıradan ve iğrenç bir hayat yaşayan Wesley Gibson bir gün
    Fox adlı bir karakterle karşılaşır ve hayatı değişir. Fox ona babasının
    dünyadaki en iyi suikastçılardan birisi olduğunu söyler, Wesley'de de
    bu yetenek vardır ve eğitilmesi gerekmektedir. Fraternity Wesley'e iki
    seçenek sunar ya hayatının rutinlerine geri dönecek. Para kazanmak için
    patronuna yalnız kalmamak için, onu aldatan kız arkadaşına ve en iyi
    arkadaşına katlanmak zorunda kalacak. Ya da hayatının tamamıyla
    kontrolünü ele geçirip canının istediğini yapmaya başlayacaktır. Wesley
    ikincisini seçer ve kendin özgür bırakır, dünyadaki en iyi katillerden
    birisi olur. Babasının intikamını da alır.


    Wanted: Weapons of Fate I2

    Kurşun bazen adres sorar

    Oyun
    senaryo olarak filmde eksik kalan şeyleri tamamlamayı hedefliyor. Aynı
    zamanda filmdeki aksiyonu birebir yaşatma iddiası var. Filmde Cross
    için kuralları bozdun deniliyordu. Ama bunu nasıl yaptığını asla
    öğrenmedik. Wanted: Weapons of Fate Wesley'in sık sık gördüğü bir
    rüyayla başlıyor. Annesi ona hamileyken bir adam tarafından vuruluyor.
    Tam bu sırada Wesley evden gelen seslerle uyanıyor, artık gökyüzünde
    gezen özgüveniyle, soymak için yanlış ev seçtiniz diyip silahına
    sarılıyor ve macera başlıyor. Eve giren Swat ekibi Wesley'in annesinin
    resmini çalmış. Bu adamları ortadan kaldırıp, hem oyuna alışıyoruz hem
    de hareketleri öğrenmiş oluyoruz. Ancak Weapons of Fate direk
    sinemaskop (geniş ekran) ekran olarak başlıyor. Yapımcılar direk bir PC
    adaptasyonu yapmamışlar. Çok fazla çözünürlük ayarı var. Ancak oyun her
    çözünürlükte stabil çalışmıyor. O yüzden tek tek deneyip
    bilgisayarınıza en uygun çözünürlüğü bulun. Tam kare ekranı sakın
    seçmeyin derim, çünkü bu sefer karakterin sırtı ve kalçası ekranın
    büyük bir kısmını kaplıyor. Karakter kadın olmadığı için herhalde
    hiçbir oyuncu bunu istemez. Çözünürlükleri ayarlarından kurtulduktan
    sonra sıra geliyor ufak fare (mouse) sorununa. Oyun analog kollara göre
    tasarlandığı için fare nişan alma sistemine çok hızlı geliyor. Ya
    elinizi buna göre ayarlayın ya da farenin hassaslık ayarlarını tekrar
    düzenleyin. Bu iki önemli detaydan sonra tekrar oyuna dönebiliriz.
    Weapons of Fate'in oynanışı saklan ve öldür tarzında. Nişan almak için
    farenin sağ tuşuna basmak lazım. Yoksa ortalığa ateş ediyor.
    Karakterimiz ilk başta filmdeki özelliklere sahip değil. Bölümleri
    geçtikçe bu özelliklere sahip oluyoruz. Filmdeki gibi cesetlere ateş
    ederek bu yeteneklerin nasıl kullanacağını öğreniyoruz. Bu çok havalı
    ve güzel bir detay olmuş.

    Oyunda iki tane silah kullanabiliyoruz. Bunların ikisi de Cross'a yani
    Wesley'in babasına ait. Birincisi tek tabanca, diğeri ise her
    suikastçının hayali, susturuculu taramalı tabancalar. Dövüş sırasında
    ila ki bir eşyanın ya da duvarın arkasına saklanmak lazım. Buradan
    siper alıp düşmanları vuruyoruz. Tabii bütün oyun bu şekilde saklan
    ateş et şeklinde olsaydı çok sıkıcı olurdu. Bu anda filmden bir özellik
    devreye giriyor. Adrenalin bu oyundaki her özel hareketi kullanmamızı
    sağlayan bir anahtar olmuş. İyi bir suikastçı gibi düşmanı şaşırıp onu
    beklemediği yerden vurmamız lazım. O yüzden saklandığımız yerden
    rastgele ateş açıyoruz. Bu da düşmanı orada olduğumuza ikna ediyor.
    Daha sonra etrafın sağı solu bulanıklaşıyor ve adrenalin devreye
    giriyor. Amacımız, çok hızlı şekilde hareket edip, düşmanın arkasına
    dolaşıp onu gafil avlamak. Oyun bu konuda çok başarılı. Kimi film
    oyunları vardır, en büyük artısı filmdeki aksiyonu yaşatmaktır. Ancak
    kontrol ve kamera sorunları yüzünden bu özel hareketleri asla tam
    anlamıyla yapamayız. Sonuçta cinnet geçirmek olur. Wanteda buna bir
    çözüm bulmuşlar. Ekranın altında yapabileceğimiz hareketi gösteren ufak
    bir gösterge var. Ona göre hareket ediyoruz. Düşmanın arkasına geçip
    onu gafil avladığımız zaman iki seçeneğimiz var. Ya düşmanı bıçak
    yoluyla öldüreceğiz ya da onu beklemediği bir açıdan vuracağız. Kişisel
    tercihim bıçağı kullanmak. Wesley bıçak ile birkaç kombo yapabiliyor.
    Düşmana bıçağa sapladığı zaman tüm ekrana kan sıçrıyor. Tüm iyi
    suikastçılar gibi yakın dövüşte de çaresiz değil. Ancak bıçak kullanmak
    dışında bir numarası da yok. Üstelik bıçakla yapılan hareketler hep
    aynı olduğu için oyun boyunca can sıkıcı bir hal alabiliyor. Weapons of
    Fate'in en çok merak edilen özelliği ise filmdeki gibi kurşunlara falso
    verip veremediğimizdi. Bu özelliği oyuna koymuşlar. Mesela bir duvar
    arkasında sıkışıp kaldınız. Ya da düşman sipere yatmış ama çıkmıyor.
    Onun yanına gidip vurulmak yerine, mermilere falso verip direk
    vurabiliyoruz. Mermiye falso verme olayı ise tamamıyla açıyla ilgili.
    Falso verdirecek tuşlara bastıktan sonra karşımıza ufak çapta bir açı
    seçeneği çıkıyor. Doğru açıyı verince düşmanı vurabiliyoruz. Hatta
    yeterince iyi bir açıyla aynı anda birkaç düşman bir den ölüyor.
    Özellikle dik açılarda yavaş çekimli müthiş sinematikler izliyoruz.
    Kurşun yavaş yavaş havada süzülüyor ve düşmana saplanıyor. Bunu kurşun
    kamerasından izliyoruz. Kısacası Wanted dünyasında artık kurşun adres
    soruyor


    Wanted: Weapons of Fate I3

    Silahla yaşayanlar

    Birkaç
    bölüm geçtikten sonra bu resim hırsızlığının aslı ortaya çıkıyor. Bu
    aslında yıllar öncesine dayanan bir intikam hikayesi. Kardeşliğin
    kuralları gereği, suikastçılar bir birlerinden çocuk yapamıyorlar.
    Ancak Wesley'in annesi ve babası bu kuralı bozup bir çocuk sahibi
    olmuşlar. Kurallar konusunda en fanatik olan kardeşliğin Fransa
    ayağındakiler bu olayı öğrenince Cross ve eşinin peşine düşüyorlar.
    Kısacası filmdeki kuralı bozmak olayı buradan geliyor. Geçmişi anlatan
    bu bölümlerde yapımcılar bir sürpriz yapmışlar. Olayları Cross olarak
    oynuyoruz. Cross'un karizmatik kıyafeti ve silahları dışında Wesley'den
    hiçbir farkı yok. Sadece dış kaplamalar değişmiş o kadar. Dünyadaki en
    iyi suikastçılardan birisinin daha fazla yeteneği olması gerekiyordu.
    Cross'un peşine düşen grubun başında bizim başka bir sürpriz isim
    bekliyoruz. Immortal adı bu karakter, en son Red Alert 3 kendisini
    gördüğümüz, Prison Break ve Constantine'den de tanıdığımız, Peter
    Stormare tarafından seslendiriliyor. Aynı zamanda, karakter onun
    yüzüyle modellenmiş. Wesley ailesi hakkındaki gerçekleri öğrendikten
    sonra annesinin intikamını almak için yola çıkıyor. Fransız Kardeşlik
    üyeleriyle kıyasıya mücadeleye giriyoruz. Bir süre sonra oyundaki son
    yeteneğimizde ortaya çıkıyor. Adrenalin sayesinde bir süreliğine zamanı
    yavaşlatma. Bu aslında Max Payne'deki Bullet Time'ın biraz modifiye
    edilmiş hali. Ancak ondan çok daha kısa ve o an etraf tamamıyla
    donuyor. Düşmanları öldürdükçe ekranın üzerindeki adrenalin göstergesi
    doluyor. Zamanı yavaşlatma ve kurşuna falso verme gibi özelliklerimiz
    böyle çalışıyor. Oyunun ortalarına doğru Wesley suikastçı kıyafetini
    giyiyor. Çizgi romanda kullandığı bu kıyafet çok iyi modellenmiş.
    Gözleri parlıyor ve bize mekanik bir ses tonu kazandırıyor. Bu karizma
    giysi sayesinde insan kendini ortama daha fazla kaptırıyor.


    Bölümlerin tasarımına gelince genelde her şey çok keyifli ve eğlenceli
    olmuş. Özelliklerimiz sayesinde düşmanlara üstün gelip onları tek tek
    öldürüyoruz. Filmdekini aratmayacak aksiyon sahnelerini yaşıyoruz. Bazı
    bölümlerde ise aksiyon sinematik halinde hazırlanmış. Bir anda video
    giriyor ve biz film gibi bu sahneleri izlerken, yerine geldi mi
    aksiyona biz müdahale ediyoruz. Filmdeki kurşun çarpıştırma aksiyonları
    da bu sahnelerde yaşanıyoruz. Düşmanlar bize ateş ederken, kurşunlarını
    hedef alıp ateş edersek, kurşunlar havada çarpışıyor. Bu yarı sinematik
    yarı kontrollü bölümler çok yaratıcı olmuş. Kurgu ve koreografileri de
    çok etkileyici. Oyun sırasında, sağda sola gizlenmiş kumaş parçalarını
    bulursanız videolar ve resimlerden oluşan ekstra özellikler açılıyor.
    Bu sinematik bölümlerin nasıl tasarlandığını bu şekilde
    izleyebiliyorsunuz


    Wanted: Weapons of Fate I4

    Bölümler
    arasında herhangi bir menü ya da durak yok. Bir bölüm bitti mi aynı
    film gibi diğerine geçiyor. Bu sayede kaptırıp bir solukta oyunun
    sonuna kadar geliyorsunuz. Geliyorsunuz gelmesine de bu bir hayal
    kırıklığı yaratıyor, çünkü oyun çok kısa. En kötü oyuncular bile 9-10
    saate bitirebilir. Weapons of Fate'in diğer garip yanı ise son iki
    bölümü. Her şey çok keyifli ve zevkli giderken son iki bölüm insanın
    sinirlerini bozuyor. Çünkü son iki bölümde Wesley hiç olmadığı kadar
    aciz düşmeye başlıyor. Sanki son iki bölümü başka bir yapımcı ekip
    tasarlamış gibi bir hava var. Bu bölümler gereğinden fazla uzunlar ve
    aynı aksiyonların tekrarlanmasından oluşuyor. Kısacası bu son iki bölüm
    insanın canını sıkıyor. Grafiklere değinmek gerekirse, grafikler çok
    iyi değil ama çok kötü de değiller. Yüz modellemeleri Morgan Freemen
    dışında başarılı sayılır. Morgon Freemen daha çok Eminönü'nde saat
    satan zencilere benzemiş. Müziklerin varlığı ve yokluğu pek kendini
    hissettirmiyor. Müzikler daha yerinde ve fazla kullanılabilirdi.
    Seslendirmeler başarılı olmuş, diyalog seçimleri ve yazılan replikler
    filmin havasına uyuyor. Kısacası Wanted: Weapons of Fate filmdeki
    atmosferi iyi şekilde yansıtmaya başarmış. Zaten onu sıradan bir
    aksiyon oyunun ayıran özellikleri ise filmdeki özelliklerin en iyi
    şekilde kullanılması olmuş. O özellikleri çıkartırsanız pek kayda değer
    bir oyun olmazdı. Kısa oynanış süresi ve eksiklikleri oyunun hak ettiği
    potansiyelin altında değerlendirilmesine neden oluyor. Ancak bunda
    biraz, oyunu Warner Bross.'un verdiği tarihine yetiştirmek için verilen
    uğraşında çabası var. Eğer daha uzun zamanda yapılan bir oyun olsaydı
    çok daha iyi bir yerlerde olabilirdi. Yapımcılar yakaladıkları bu güzel
    aksiyon tadını bir devam oyununda daha uzun ve sorunsuz bir oynanışla
    toparlayabilirlerse, aksiyon oyunları tarihine geçebilirler. Wanted:
    Weapons of Fate filmi seven ve aksiyon hasta olan herkesin denemesi
    gereken bir oyun. Zaten kısa oynanışı sayesinde çok fazla şey de
    kaybetmezsiniz.

      Forum Saati Çarş. Mayıs 08, 2024 9:13 am