Sonun başlangıcı yaklaşıyor!
Westwood tarafından hazırlanan Command & Conquer (C&C) serisi, stüdyonun satın alınmasıyla birlikte EAin çatısı altında yer alınca, özellikle serinin hayranları endişelenmişti. Kaliteli C&C oyunları tekrar tekrar hazırlanacak mı? Yoksa sadece para politikası üzerinden mi projeler geliştirilecekti? Üç numaralı Tiberium oyunu, ardından Red Alert 3 ve sonrasında yeni eklenti paketleri geldi. Bu süre zarfında seri için ikinci FPS de duyurulmuş ve videosu yayımlanmıştı. Fakat bu yapımdan vazgeçildi. Yaklaşık 15 yıllık bir geçmişi bulunan Command & Conquer, bugüne kadar 30 milyon satış yapmış bir seri.
Son perde
Uzun yıllardır süren savaşın artık sonuna yaklaşıldı. Her iki taraf da amansız mücadeleler ve büyük kayıplar verdi. Öyle ki insanlık nesli, artık tükenme konumuna kadar geldi. Peki kim galip gelecek? Global Defense Initiativemi (GDI), yoksa Kane önderliğindeki The Brotherhood of Nod mu? Command & Conquer 3: Tiberium Wars iyi bir yapımdı. Birçok oyuncuyu tatmin etti, ama hikâyenin de sonlandırılması gerekiyordu. EA Games, bir süredir yeni C&C hakkında araştırmalar yapmış, oyuncuların görüşlerine başvurmuştu. Önce söylentiler yayılınca, sonrasında da doğrulama haberi geldi ve Tiberium Savaşı için asker alımı yeniden başladı
"Oyun, Red Alert 3'te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. "
Command & Conquer 4 (C&C 4), Tiberium Warsun ardından 2062 yılında başlıyor. Tükenmek üzere olan insan ırkıyla, Kane arasındaki yıllardır süren büyük savaşın son aşamasını konu alıyor. Yeni yapımda, oynanış olarak bir takım geliştirmeler var. Öncelikle C&C 4, bünyesinde RPG elementlerine izin verecek. Bunun getirisi de oyunda yer alan her yapıda ve askerde Geliştirme imkânı olarak görülecek. Geliştirmeler sonucunda, saldırı, savunma ve destek birimlerimiz, yeni güçler ve yetkiler elde edebilecek, bu sayede daha güçlü saldırılar düzenleyebileceğiz.
GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. Kooperatif modunun oyunda yer almasının sebebi ise, Red Alert 3te denenen bu özelliğin kullanıcılar tarafından beğeniyle karşılanması. Bunun üzerine yapımcılar, C&C 4te de kooperatif deneyimi sayesinde yapımın kalitesini olumlu yönde artırabileceklerini düşünüyor.
Başarı için süreklilik şart
C&C 4, İnternet bağlantısına ihtiyaç duyacak, bu açıklama, kimilerine göre bir Korsan oyun tedbiri olarak yorumlansa da, EA bunun yapımın devamlılığı için gerekli olduğunu söylüyor. Şöyle ki, sizin bir profil sayfanız var ve tek kişilik, co-op ve multiplayer modları oynadığınız her an yaptığınız her şey, tecrübe puanı olarak profilinize işleniyor. Ayrıca yaptıklarınız göz önünde olacağından, hile yapılmasının da önüne geçilmiş olacak. C&C 4, Command & Conquerin özüne sadık kalınarak hazırlanıyor. Özellikle geliştirme sistemi sayesinde yapım, rekabetçi bir yapıya bürünecek. Bu amansız mücadeleler, ara videolarla desteklenecek. Meşhur sinematik sahneler, yeni oyunda da yer alıyor. Kane karakteri yine Joseph D. Kucan tarafından canlandırılacak ve oldukça ciddi hazırlanan sinematik videolarla Tiberium atmosferi hat safhaya çıkarılacak.
"GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. "
Oyun, Red Alert 3te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. Motor üzerinde yapılan geliştirmeler hakkında bilgilerin yakın bir zamanda açıklanacağı belirtildi. Ayrıca yapımcılar, C&C 4ün sadece PCye özel olarak geliştirildiğini de ekliyor. 5e 5 görev tabanlı sistemde, oyunu multiplayer olarak da oynayabileceğiz. Merak edilen soru şu: Bundan sonra ne olacak? Command & Conquer 4, 15 yıldır süre gelen büyük savaşı sona erdirecek, ama bu Tiberium evreninin de sonu anlamına gelmiyor. Savaşı bitişi için 2010 yılına kadar beklememiz gerekli.
Westwood tarafından hazırlanan Command & Conquer (C&C) serisi, stüdyonun satın alınmasıyla birlikte EAin çatısı altında yer alınca, özellikle serinin hayranları endişelenmişti. Kaliteli C&C oyunları tekrar tekrar hazırlanacak mı? Yoksa sadece para politikası üzerinden mi projeler geliştirilecekti? Üç numaralı Tiberium oyunu, ardından Red Alert 3 ve sonrasında yeni eklenti paketleri geldi. Bu süre zarfında seri için ikinci FPS de duyurulmuş ve videosu yayımlanmıştı. Fakat bu yapımdan vazgeçildi. Yaklaşık 15 yıllık bir geçmişi bulunan Command & Conquer, bugüne kadar 30 milyon satış yapmış bir seri.
Son perde
Uzun yıllardır süren savaşın artık sonuna yaklaşıldı. Her iki taraf da amansız mücadeleler ve büyük kayıplar verdi. Öyle ki insanlık nesli, artık tükenme konumuna kadar geldi. Peki kim galip gelecek? Global Defense Initiativemi (GDI), yoksa Kane önderliğindeki The Brotherhood of Nod mu? Command & Conquer 3: Tiberium Wars iyi bir yapımdı. Birçok oyuncuyu tatmin etti, ama hikâyenin de sonlandırılması gerekiyordu. EA Games, bir süredir yeni C&C hakkında araştırmalar yapmış, oyuncuların görüşlerine başvurmuştu. Önce söylentiler yayılınca, sonrasında da doğrulama haberi geldi ve Tiberium Savaşı için asker alımı yeniden başladı
"Oyun, Red Alert 3'te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. "
Command & Conquer 4 (C&C 4), Tiberium Warsun ardından 2062 yılında başlıyor. Tükenmek üzere olan insan ırkıyla, Kane arasındaki yıllardır süren büyük savaşın son aşamasını konu alıyor. Yeni yapımda, oynanış olarak bir takım geliştirmeler var. Öncelikle C&C 4, bünyesinde RPG elementlerine izin verecek. Bunun getirisi de oyunda yer alan her yapıda ve askerde Geliştirme imkânı olarak görülecek. Geliştirmeler sonucunda, saldırı, savunma ve destek birimlerimiz, yeni güçler ve yetkiler elde edebilecek, bu sayede daha güçlü saldırılar düzenleyebileceğiz.
GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. Kooperatif modunun oyunda yer almasının sebebi ise, Red Alert 3te denenen bu özelliğin kullanıcılar tarafından beğeniyle karşılanması. Bunun üzerine yapımcılar, C&C 4te de kooperatif deneyimi sayesinde yapımın kalitesini olumlu yönde artırabileceklerini düşünüyor.
Başarı için süreklilik şart
C&C 4, İnternet bağlantısına ihtiyaç duyacak, bu açıklama, kimilerine göre bir Korsan oyun tedbiri olarak yorumlansa da, EA bunun yapımın devamlılığı için gerekli olduğunu söylüyor. Şöyle ki, sizin bir profil sayfanız var ve tek kişilik, co-op ve multiplayer modları oynadığınız her an yaptığınız her şey, tecrübe puanı olarak profilinize işleniyor. Ayrıca yaptıklarınız göz önünde olacağından, hile yapılmasının da önüne geçilmiş olacak. C&C 4, Command & Conquerin özüne sadık kalınarak hazırlanıyor. Özellikle geliştirme sistemi sayesinde yapım, rekabetçi bir yapıya bürünecek. Bu amansız mücadeleler, ara videolarla desteklenecek. Meşhur sinematik sahneler, yeni oyunda da yer alıyor. Kane karakteri yine Joseph D. Kucan tarafından canlandırılacak ve oldukça ciddi hazırlanan sinematik videolarla Tiberium atmosferi hat safhaya çıkarılacak.
"GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. "
Oyun, Red Alert 3te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. Motor üzerinde yapılan geliştirmeler hakkında bilgilerin yakın bir zamanda açıklanacağı belirtildi. Ayrıca yapımcılar, C&C 4ün sadece PCye özel olarak geliştirildiğini de ekliyor. 5e 5 görev tabanlı sistemde, oyunu multiplayer olarak da oynayabileceğiz. Merak edilen soru şu: Bundan sonra ne olacak? Command & Conquer 4, 15 yıldır süre gelen büyük savaşı sona erdirecek, ama bu Tiberium evreninin de sonu anlamına gelmiyor. Savaşı bitişi için 2010 yılına kadar beklememiz gerekli.