Yüzüklerin
Efendisi dünyanın en fazla hayrana sahip edebi eserlerinden birisidir.
Hayran kitlesi o kadar büyük ki, "Dünya Yüzüklerin Efendisi okuyanlar
ve okumayanlar olarak ikiye bölünmüştür" gibi iddialı bir lafın
türemesine neden oldu. Prosoför J.R.R Tolkien'in dil bilimciliği ve
tarih bilgisini en iyi şekilde konuşturduğu eser, özellikle filmleriyle
birlikte popülerliğine, popülerlik katmıştı. Böyle bir hikayenin
günümüzün fenomeni haline gelmiş MMPORG'unun çıkmaması, imkansızdı.
2007 yılında çıkan ve sadece iyi karakterlerin oynanmasını sağlayan
Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar kendine has güzel
özelliklere sahip olsa da, firmanın reklam konusundaki
yetersizliklerinin kurbanı oldu. Mines of Moria adlı bir ek pakete
sahip olan oyun, ne yazık ki türün ağır topları karşısında fazla bir
başarı elde edemedi. Ancak oyun Yüzüklerin Efendisi'ni bir hayat tarzı
olarak belirlemiş elit bir kitle tarafından oynanılmaya devam ediyor.
Bu oyunu World of Warcraft ve Age of Conan gibi oyunlarla
karşılaştırmak yanlış. Tasarımlar ve içerik olarak, Lord of the Rings
Online, tamamıyla kitapların güzelliğini yansıtıyor. Oyunun, her ne
kadar MMPORG türü için eksiklikleri olsa da, Orta Dünya sevdalısı
insanlar için artıları çok fazla. Lord of the Rings Online'ın resmi
olarak ülkemizde satılmaya başladığı bu günlerde, yapımcı firma Turbine
ile bir röportaj yaptık. Burçin Aygün'e yardımlarından dolayı teşekkür
ederiz�
Lord of the Rings, dünyada en çok beğenilen ve
fanatiği olan evrenlerden bir tanesi. Filmler de gördüğümüz gibi,
fanatikler yapılan hataları ve değişiklikleri affetmiyorlar. Böyle bir
baskı altında oyunu geliştirmek nasıl bir duygu?
Hayranlarımız
ayrıntılara, özellikle de Tolkien'in kurgusuna sadık kalmamıza çok önem
veriyorlar. Bu yaklaşımı seviyoruz çünkü biz de aynen öyle
düşünüyoruz! The Lord of the Rings Online�, J.R.R. Tolkien'in
üçlemesine dayanan bir oyun. Kardeşlik yolunu izlerken geçtiğiniz
yerlerden, Brendibadesinden tutun Moria'nin derinliklerine kadar oyunda
bulunan her yerden gurur duyuyoruz.
Serinin fanatikleri
en çok chain quest sistemini beğenmişler. Bunun J.R.R Tolkien'in
tarzını yansıttığını söylüyorlar. Böylesine bir başarı yakalamak için
oldukça zorlanmış olmalısınız. Bu konuda Prof. Tolkien'in oğlu
Christopher Tolkien'den herhangi bir danışmanlık ya da yardım aldınız
mı?
Yeni içerik ve hikaye fikirlerimiz için sürekli
olarak Tolkien Enterprises ile irtibat halindeyiz. Tolkien'in
çalışmalarına sadık kalmak bizim için son derece önemli. Tüm
hikayelerimiz, Turbine'de çalışan yetenekli tasarımcılarımız
(aynı zamanda Tolkien fanatikleri) tarafından yazılıyor.
Orta Dünya'yı, bilgisayar oyununa çevirirken, ortam için neleri örnek aldınız?
Firmamız,
Asheron's Call ile başlayan köklü bir Devasa Online Oyun yaratma
geçmişine sahip ve yaptığımız işlerin büyük kısmı bu geleneğin
takipçileri. Dünyanın açık olduğunu hissettirmesi bizim için çok
önemliydi. Orta Dünya yalnızca aslında sadık olmakla kalmamalı,
aynı zamanda gerçekçi de olmalıydı. Eminim ki çizer ve
tasarımcılarımızın elimizdeki bu dünyaya yansıttıkları sevgiyi rahatça
görebilirsiniz.
Sizce Lord of the Rings Online'ı piyasadaki diğer MMPORG'dan üstün kılan özellikler neler?
Aslında
örnek verebileceğim bir çok özellik var. Zengin bir öyküye ve oyuncu
deneyimine odaklanmış olmamız bence rakipsiz. Orta Dünya'nın mükemmel
ortamları online oyunları geçelim, pek çok rol yapma oyunu arasında
bile en iyilerinden diyebilirim. Hala daha Hollin Kapısından girdiğimde
nefesimin kesildiğini hatırlıyorum. Hikaye ve dünyanın yanı sıra
oyunculara karakterlerini kişiselleştirmeleri ve kendi deneyimlerini
yaratmaları için de kozmetik giysi sistemi gibi imkanlar veriyoruz.
Oyunculara yeni yetenek ve unvanlar kazandıran kişilik özellikleri ve
oyuncuyla birlikte gelişen Efsanevi eşyalar da bunlardan bir kaçı.
Oyunda
Sauron'un Elf kılığına girmiş hali gibi, serinin fanatikleri mest
edecek anlar var. Ayrıca bu, geçmişi merak edenler için de iyi bir
kaynak oluyor. Bu tarz sürprizler devam edecek mi? Bir sonraki
sürpriziniz nedir?
Amacımız her zaman oyuncunun kendisini
The Lord of the Rings Online'da bir kahraman gibi hissetmesini
sağlamaktı. Devasa bir ordudaki sıradan bir asker değil, karanlığın
güçlerini püskürtmeye çalışan çabanın hayati bir parçasısınız;
Kardeşliğin geçtiği yollardan geçiyorsunuz. Bu kahramanlık dolu
anları yaşatmaya devam edeceğimizden emin olabilirsiniz.
Oyun
ilk hazırlanırken, etrafta iyiler olduğu gibi kötü ırklarında
seçilebileceği söylenmişti. Ancak bunun olmadığını gördük. İleride,
LOTRO'da kötülerin saflarında da savaşma şansımız olacak mı?
Kötü
ırklar eğlenceli olabilir ve bu aslında sürekli düşündüğümüz bir şey.
PvP sistemimiz olan Yaratık Oyunu sayesinde Sauron'un minyonlarından
birini kontrol edebiliyorsunuz, bunu bu yönde atılmış ilk adım kabul
edebilirsiniz. Her ne kadar bunu devamlı aklımızda bulundursak da,
oyuna eklemek istediğimiz daha bir çok özellik mevcut.
NPC olarak kitaplarda geçen hangi karakterleri oyunda görebiliyoruz? Hangi karakterlerde oyuna eklenmeyi planlanıyor?
Kardeşliğin
aklınıza gelen her üyesini The Lord of the Rings Online'da
bulabilirsiniz. Gandalf ve Aragorn ile ilk karşılaşmalardan Legolas ve
Gimli ile orc avına kadar çeşitli etkileşimlerde bulunabiliyorsunuz.
Yeni karakterler ekleyeceksek, bunu ileride Orta Dünya'nın farklı
yerlerine yapacağımız yolculuklarda gerçekleştirmeyi tercih ediyoruz.
İleriye
yönelik başka genişleme paketi planları var mı? Varsa eğer Fellowship
of the Rings'i mi yoksa Two Towers'ı mı konu alacak?
İçerik
güncellemeleri eklemeye ve The Lord of the Rings üçlemesinin hikayesini
sürdürmeye devam edeceğiz. Hatta Kardeşliğin görmemiş olduğu eğlenceli
yan maceralarımız da olacak. Bizi takip edin!
Oyunda ev
sahibi olma sistemi bayağı beğeniliyor. Ancak oyuncular bu sistemin
sınırlı olmasından şikayetçi. Özellikle Minas Tirith gibi ünlü şehirler
de ev sahibi olmak istiyorlar. Oyunda böyle bir değişiklik yapmayı
düşünüyor musunuz?
Güneydeki ikon şehirlere doğru
genişlerken, Ev sisteminde de geliştirmeler yapmak istediğimiz bir şey.
Bu kesinlikle ileride göz önüne alacağımız bir düşünce.
Helm's
Deep, Gondor Kuşatması gibi devasa savaşları oyuna nasıl uyarlamayı
düşünüyorsunuz? Onbinlerce ork, uruk hai, southling, wild man bize
saldırırken, şimdi olduğu gibi 6-12-24 kişi halinde, 3'er 5'er gelen
düşmanlara karşı mı savaşacağız, yoksa oyun motoru elden geçirilip
oyunculara çok daha "epic" bir deneyim yaşatacak mısınız?
"Çatışma"
sistemi ile bu tür savaşlara doğru ilk adımı atıyoruz. Çatışmalar,
farklı büyüklüklerdeki gruplar arasında yapılabilecek savaşlara
deniyor. Oyunculara yeni mücadeleler sunmak için bu tür sistemleri
denemeyi seviyoruz. Bu yıl bu tür daha bir çok değişiklik duyurmayı
planlıyoruz.
Sorularımızı yanıtladığı için Tribune firmasından Aaron Campbell'a çok teşekkür ediyoruz.