Sürekli II. Dünya Savaşı oyunlarında bir cepheden diğerine sürüklenmekten yoruldunuz mu? Acaba savaşın arka yüzünde neler dönüyordu? Savaşın kaderini ordular mı belirledi, yoksa perde arkasındaki başka birileri mi? Eğer ilk soruya evet diyorsanız ve siz de bu tarz soruları kendinize soruyorsanız, Velvet Assassin sizin için yapılmış bir oyun demektir.
Gölgelerin İçinden
Oyunumuzun başkarakteri, Gizli İngiliz Ajanı, Violette Summer. Summer'ı, oyunun başında bir hastane yatağında uyurken buluyoruz ve Summer'ın nasıl bu hale geldiğini, onun geçmiş görevlerini oynayarak öğrenmeye çalışıyoruz. Bu konu doğrultusunda, oyundaki görevlerimiz de “flash back”ler şeklinde tasarlanmış; yani her bölümde, baygın olduğu halde, Summer geçmişi hatırlıyor ve biz de görevleri tamamlıyoruz.
Görevimiz bazen üst yetkili bir askeri ortadan kaldırmak, bazen ise düşmanın önemli bir üssünü yok etmek oluyor. Oyun, temel olarak gizliliğe dayanmış, bir ajan olarak siz de sessizce düşmanlarınızın arasına sızıp görevinizi tamamlıyorsunuz. Ne var ki bu görevler tekdüze bir şekilde işliyor, bölümlerde her zaman gideceğiniz tek bir yol bulunuyor. Oyuna bu açıdan yaklaştığımızda, oyunun özgür oynanış açısından sınıfta kaldığını söyleyebilirim.
İşimiz gizlilik üzerine olduğundan dolayı, oyunun temposu da bir hayli düşük şekilde ilerliyor. Sık sık diyaloğa giren askerlerin konuşmalarının bitmesini bekliyor ya da askerlerin arkalarını dönüp gitmelerini; ki böylece arkadan saldırıp düşmanı etkisiz hale getirebilelim.
Oyunda silah olarak bıçak, tabanca ve tüfek kullanabiliyoruz. Fakat bölümlerde mermi sıkıntısı çekmemiz de oyunun bir diğer rahatsız edici yönü.
Silahların yanında çevreden; mermi, sağlık paketleri, bonus eşyalar ve tecrübe puanımızı arttıran paketler de bulabiliyoruz. Tecrübe puanımızın her bin puan artışında karakterimizin özelliklerinden birini arttırabiliyoruz. Bu özellikler Morphine, Stealth ve Strenght. Ayrıca karakterimizde Morphine adında bir silah var (Sanırım psişik silah desek daha doğru olur). Belirtilen tuşa bastığımızda ekran bulanıklaşıyor, düşmanlarımız bizden çok daha ağır bir şekilde hareket ediyor ve bu etki bitmeden önce de düşmanımızı ortadan kaldırıyoruz. Karakterimizin Morphine özelliğini geliştirirsek, Morphine’i kullandığımız süre daha da uzuyor. Stealth özelliği ile de daha gizli hareket edebiliyor, Strenght özelliği de karakterinizin daha da güçlenmesini (hızlı koşma gibi…) sağlıyor.
Bazı durumlarda düşman tarafından fark edilebiliyorsunuz, böyle bir anda yapmanız gereken tabancanızı çekip, düşmanınıza head shot yapmak. Çünkü eğer hızlı davranmazsanız, ölebilirsiniz. Oyunda çok çabuk ölünüyor. Zaten olması gereken de bu; ama düşmanlarınıza head shot yapmazsanız üç vuruşta anca öldürebiliyorsunuz.
Gölgelerin İçinden
Oyunumuzun başkarakteri, Gizli İngiliz Ajanı, Violette Summer. Summer'ı, oyunun başında bir hastane yatağında uyurken buluyoruz ve Summer'ın nasıl bu hale geldiğini, onun geçmiş görevlerini oynayarak öğrenmeye çalışıyoruz. Bu konu doğrultusunda, oyundaki görevlerimiz de “flash back”ler şeklinde tasarlanmış; yani her bölümde, baygın olduğu halde, Summer geçmişi hatırlıyor ve biz de görevleri tamamlıyoruz.
Görevimiz bazen üst yetkili bir askeri ortadan kaldırmak, bazen ise düşmanın önemli bir üssünü yok etmek oluyor. Oyun, temel olarak gizliliğe dayanmış, bir ajan olarak siz de sessizce düşmanlarınızın arasına sızıp görevinizi tamamlıyorsunuz. Ne var ki bu görevler tekdüze bir şekilde işliyor, bölümlerde her zaman gideceğiniz tek bir yol bulunuyor. Oyuna bu açıdan yaklaştığımızda, oyunun özgür oynanış açısından sınıfta kaldığını söyleyebilirim.
İşimiz gizlilik üzerine olduğundan dolayı, oyunun temposu da bir hayli düşük şekilde ilerliyor. Sık sık diyaloğa giren askerlerin konuşmalarının bitmesini bekliyor ya da askerlerin arkalarını dönüp gitmelerini; ki böylece arkadan saldırıp düşmanı etkisiz hale getirebilelim.
Oyunda silah olarak bıçak, tabanca ve tüfek kullanabiliyoruz. Fakat bölümlerde mermi sıkıntısı çekmemiz de oyunun bir diğer rahatsız edici yönü.
Silahların yanında çevreden; mermi, sağlık paketleri, bonus eşyalar ve tecrübe puanımızı arttıran paketler de bulabiliyoruz. Tecrübe puanımızın her bin puan artışında karakterimizin özelliklerinden birini arttırabiliyoruz. Bu özellikler Morphine, Stealth ve Strenght. Ayrıca karakterimizde Morphine adında bir silah var (Sanırım psişik silah desek daha doğru olur). Belirtilen tuşa bastığımızda ekran bulanıklaşıyor, düşmanlarımız bizden çok daha ağır bir şekilde hareket ediyor ve bu etki bitmeden önce de düşmanımızı ortadan kaldırıyoruz. Karakterimizin Morphine özelliğini geliştirirsek, Morphine’i kullandığımız süre daha da uzuyor. Stealth özelliği ile de daha gizli hareket edebiliyor, Strenght özelliği de karakterinizin daha da güçlenmesini (hızlı koşma gibi…) sağlıyor.
Bazı durumlarda düşman tarafından fark edilebiliyorsunuz, böyle bir anda yapmanız gereken tabancanızı çekip, düşmanınıza head shot yapmak. Çünkü eğer hızlı davranmazsanız, ölebilirsiniz. Oyunda çok çabuk ölünüyor. Zaten olması gereken de bu; ama düşmanlarınıza head shot yapmazsanız üç vuruşta anca öldürebiliyorsunuz.