Seneler boyu gerek Avrupa’da olsun gerek de Anadolu’da olsun insanlar birbirlerine üstünlük sağlamak daha doğrusu yaşayabilecekleri toprakları elde etmek için milyonlarca şehit vermişler, yıllarca savaşlar yaşamış ve bu yüzden bir çok kişi ya kimsesiz kalmış yada esir düşmüştür. Her yerde olduğu gibi Japonya’da da soğuk bir hava hakimdir. Her an patlayabilecek bir bomba gibi bir çok grup (klan) birbirine girip büyük bir iç savaş çıkartabilecek durumdadır. Hepsinin de tek bir amacı var: Japonya’nın tüm topraklarını ele geçirip Japonya’nın hükümdarı yani SHOGUN ilân edilmek. İşte oyunun konusu böyle. Yedi tane klan eksileriyle artılarıyla sonuca giden yolda birbirlerinin önüne geçmeye çalışıyorlar. Bunun içinse her şeyi yapmaya hazırlar. Savaş ya da diplomasi gibi seçenekleri var. Ayrıca çoğu zaman sinsiliklerini de kullanabilirler. Yani anlayacağınız bu klanların en büyük gücü zekası.
Oyun oynanış bakımından en çok Risk ve Braveheart adlı oyunlara benziyor. Mantık olarak düşünürsek Age Of Kings’e de benziyor. Her zamanki gibi amaç, verilen görevde doğru yolu bulup başarıya ulaşmak. İşte AoK’dan ayrıldığı ilk kısım burası çünkü bu oyunda kazanmaya giden yol sayısı AoK’dakinin 10’da 1’i. Neyse, oyunda hem zekanızı hem de savaş gücünüzü ayrı ayrı kullanabiliyorsunuz ki bu benim en çok hoşuma giden nokta oldu. Mesela sadece diplomasi ve asker üretimiyle ilgilenip savaşların otomatik olmasını sağlayabilirsiniz. Ya da savaşları da oynayarak AoK’daki gibi iyi combat yani dövüşle kendinizden üstün bir orduyu yenebilirsiniz. Oyuna başlamadan önce AoK’daki (ya da Braveheart’taki) gibi yöneteceğiniz bir grup seçiyorsunuz. Burada gruplara klan deniliyor. Her klanın çok farklı olmasa da farklı özellikleri var. Mesela bazı klanlar para bakımından iyi başlıyor fakat askeri güçleri zayıf oluyor bazı klanlar da askeri bakımından oldukça güçlü fakat gelirleri çok az oluyorlar. Başlangıçta seçemediğiniz bir klan hariç yedi klan var. Kısaca özellikleri ile klanlar:
Klan UESUGI: Bu klan haritada en geniş alana sahip klanlardan biri ve en etkili birimler olan okçu birimlerin hepsini daha ucuza yapıyorlar diğer klanlara göre. Yıllık 2022 Koku geliri var. Bu arada Koku bu oyunda para yerine geçiyor. Çok fazla toprağı olduğu için savunması da o kadar güçlü olmalı. Kimilerine göre aksiyon eksik olmadığı için çok eğlenceli kimilerine göre de çok zor.
Klan HOJO: Klan olarak avantajları kaleleri 150 Koku daha ucuza yapmaları. Yıllık 2360 Koku gibi çok büyük bir zenginliği olan bu klan oyunda en çok Koku kazanan klan fakat oldukça az sayıda asker ile başlaması onu askeri yatırım yapana dek savunmasız kılacaktır. Bence en iyi klan.
Klan TAKEDA: Atlı birliklerin tümünü daha ucuza yapması ve oyunda atlı birliklerin çok önemli bir yer tutması bu klanı da önemli hale getiriyor. Ortalama bir gelirle yani 1527 yıllık Koku geliriyle diğerleri arasında yer alan bu klanın sınırlarına çok dikkat etmesi gerekiyor.
Klan IMAGAWA: Bu klan da tam sinsi işler üzerine kurulu. Casusları daha ucuza üretebiliyor ve haritanın iki alakasız yerinde de toprağı olması onu diğer rakiplerini her an tehdit edebilecek bir klan yapıyor. Ayrıca 1947’lik Koku geliri de hiç fena değil.
Klan ODA: Oyundaki en ucuz ve basit askeri birimi daha da ucuza getirebilmesi pek fazla avantaj sağlamıyor. Diğer klanlara göre tek avantajı 2020’lik Koku geliri.
Klan MORI: Askeri gücü oldukça iyi olan fakat yıllık 1163 gibi çok ufak bir koku getirisi sağlayan bu klan daha başlar başlamaz savaş isteyenler için ideal çünkü getirisini arttırmalı.
Klan SHIMAZU: Oyunda önemli bir yer tutan No Dachi Samurai’leri ucuza mal etmesi iyi bir avantaj fakat 1194 gibi çok ufak bir geliri var ki bir an önce yeni kaynaklar aramak zorunda.
Oyundaki birbirine diş geçirmeye çalışan klanlar özellikleri ile böyleler. Bence en eğlencelisi Uesugi, en iyisi de Hojo. Tabii en iyi dememin nedeni benim mantığıma en yatkın klan olması. Diğer klanların da kendilerine göre avantajları var ve bunları iyi kullanırsanız sizin için en iyi klan o olur. Dediğim gibi seçilmeyen bir tane klan var onlar da bağımsız bir grup. Onlardan genelde uzak durun çünkü sizin için fazla tehlike arz etmezler fakat şu da var ki hiç saldırılmazsa ileride başınız ağrıyabilir.
Oyun asıl campaign kısmı tek bir bölümden oluşuyor, fakat oldukça uzun olduğu için yeteri kadar uzun geliyor insana. Ayrıca campaign oyunundan başka kendi senaryonuzu yazıp kendi kurallarınızla ya da yazılmış senaryo ve kurallara sahip farklı senaryolar oynayabiliyorsunuz. Burada amaç oyundan çabuk bıkmamak olmuş herhalde yapımcı firma için.
Oyun oynanış bakımından en çok Risk ve Braveheart adlı oyunlara benziyor. Mantık olarak düşünürsek Age Of Kings’e de benziyor. Her zamanki gibi amaç, verilen görevde doğru yolu bulup başarıya ulaşmak. İşte AoK’dan ayrıldığı ilk kısım burası çünkü bu oyunda kazanmaya giden yol sayısı AoK’dakinin 10’da 1’i. Neyse, oyunda hem zekanızı hem de savaş gücünüzü ayrı ayrı kullanabiliyorsunuz ki bu benim en çok hoşuma giden nokta oldu. Mesela sadece diplomasi ve asker üretimiyle ilgilenip savaşların otomatik olmasını sağlayabilirsiniz. Ya da savaşları da oynayarak AoK’daki gibi iyi combat yani dövüşle kendinizden üstün bir orduyu yenebilirsiniz. Oyuna başlamadan önce AoK’daki (ya da Braveheart’taki) gibi yöneteceğiniz bir grup seçiyorsunuz. Burada gruplara klan deniliyor. Her klanın çok farklı olmasa da farklı özellikleri var. Mesela bazı klanlar para bakımından iyi başlıyor fakat askeri güçleri zayıf oluyor bazı klanlar da askeri bakımından oldukça güçlü fakat gelirleri çok az oluyorlar. Başlangıçta seçemediğiniz bir klan hariç yedi klan var. Kısaca özellikleri ile klanlar:
Klan UESUGI: Bu klan haritada en geniş alana sahip klanlardan biri ve en etkili birimler olan okçu birimlerin hepsini daha ucuza yapıyorlar diğer klanlara göre. Yıllık 2022 Koku geliri var. Bu arada Koku bu oyunda para yerine geçiyor. Çok fazla toprağı olduğu için savunması da o kadar güçlü olmalı. Kimilerine göre aksiyon eksik olmadığı için çok eğlenceli kimilerine göre de çok zor.
Klan HOJO: Klan olarak avantajları kaleleri 150 Koku daha ucuza yapmaları. Yıllık 2360 Koku gibi çok büyük bir zenginliği olan bu klan oyunda en çok Koku kazanan klan fakat oldukça az sayıda asker ile başlaması onu askeri yatırım yapana dek savunmasız kılacaktır. Bence en iyi klan.
Klan TAKEDA: Atlı birliklerin tümünü daha ucuza yapması ve oyunda atlı birliklerin çok önemli bir yer tutması bu klanı da önemli hale getiriyor. Ortalama bir gelirle yani 1527 yıllık Koku geliriyle diğerleri arasında yer alan bu klanın sınırlarına çok dikkat etmesi gerekiyor.
Klan IMAGAWA: Bu klan da tam sinsi işler üzerine kurulu. Casusları daha ucuza üretebiliyor ve haritanın iki alakasız yerinde de toprağı olması onu diğer rakiplerini her an tehdit edebilecek bir klan yapıyor. Ayrıca 1947’lik Koku geliri de hiç fena değil.
Klan ODA: Oyundaki en ucuz ve basit askeri birimi daha da ucuza getirebilmesi pek fazla avantaj sağlamıyor. Diğer klanlara göre tek avantajı 2020’lik Koku geliri.
Klan MORI: Askeri gücü oldukça iyi olan fakat yıllık 1163 gibi çok ufak bir koku getirisi sağlayan bu klan daha başlar başlamaz savaş isteyenler için ideal çünkü getirisini arttırmalı.
Klan SHIMAZU: Oyunda önemli bir yer tutan No Dachi Samurai’leri ucuza mal etmesi iyi bir avantaj fakat 1194 gibi çok ufak bir geliri var ki bir an önce yeni kaynaklar aramak zorunda.
Oyundaki birbirine diş geçirmeye çalışan klanlar özellikleri ile böyleler. Bence en eğlencelisi Uesugi, en iyisi de Hojo. Tabii en iyi dememin nedeni benim mantığıma en yatkın klan olması. Diğer klanların da kendilerine göre avantajları var ve bunları iyi kullanırsanız sizin için en iyi klan o olur. Dediğim gibi seçilmeyen bir tane klan var onlar da bağımsız bir grup. Onlardan genelde uzak durun çünkü sizin için fazla tehlike arz etmezler fakat şu da var ki hiç saldırılmazsa ileride başınız ağrıyabilir.
Oyun asıl campaign kısmı tek bir bölümden oluşuyor, fakat oldukça uzun olduğu için yeteri kadar uzun geliyor insana. Ayrıca campaign oyunundan başka kendi senaryonuzu yazıp kendi kurallarınızla ya da yazılmış senaryo ve kurallara sahip farklı senaryolar oynayabiliyorsunuz. Burada amaç oyundan çabuk bıkmamak olmuş herhalde yapımcı firma için.