pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Gears of War 2 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Gears of War 2 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

    Gears of War 2

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Gears of War 2 Empty Gears of War 2

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Paz Ağus. 02, 2009 11:26 am

    Tonight we dine in Hell!

    Gears of War 2 I1 Gears of War 2 I2imdi
    en başa sarıp elimizde ne var bir bakalım. Gears of War 2. Bir önceki
    oyunu bilmeyen çaylak oyuncularımız için bir kaç ipucu vermek gerekirse
    Gears of War ilk çıktığında kullandığı Unreal motoru, atmosferi ve
    oynanışıyla Xbox 360 almamız için bize sunulan en ciddi gerekçelerden
    biriydi. Yer kabuğunun altında ne kadar zamandır orda olduklarını
    bilmediğimiz Locust diye tanımlanan ırka karşı insanlığın son umudu
    olarak ölümüne, kana kan bir savaş vermiştik ilk oyunda. Başarılı da
    olmuştuk. Dünyanın kabuğunun altında açtıkları bütün tünelleri bir ışın
    bombasıyla (mass light bomb) tertemiz yapmış, Locust'u bir tehdit
    olmaktan çıkarmıştık. Oysa çok yanılmışız. Kısa süren barış döneminde
    insanlara aslında oldukça benzeyen Locustlar'ın hayatta kalma
    içgüdüsünün bu denli kuvvetli olacağını bilemedik. Şehirlerimiz düştü
    bir bir...Hem de gerçek manasıyla düştü. Hepsi yerin dibine gömüldü.
    Şimdi son kalan kalemizde savaşı onlara taşıyoruz ve GoW 2 ilkinin
    bitiminden altı ay sonra sahne alıyor.



    İlk oyundan şöyle bir envanterimize bakacak olursak çok başarılı siper
    alma sistemi, silahlarının verdiği gerçekçi vurma hissi, unreal
    motorunun getirdiği görsellik, kontrollerin herşeye rağmen rahatlığı,
    hikayenin sürükleyiciliği ve tabi oyun dünyasının ikon karakterleri
    arasına katılan anti-kahramanımız Marcus Fenix aklımızda kalanlardan.

    Son
    dönemdeki başarılı oyunlara bakıldığında sürekli bir post-apokaliptik
    dünya trendi sürmekte. Bunun çok başarılı bir örneği de yakın zamanda
    piyasaya çıkan Fallout 3. Yıkılmış terk edilmiş, viran şehirler, hiç
    insan olmayan terk edilmiş sokaklar. İki oyunun atmosferini zaman zaman
    birbirine oldukça benzettim. Gears of War'un geçtiği evren de böyle bir
    yer. İnsanların son kalesi olan Jacinto insan ırkının var olma savaşını
    verdiği son durak. Ancak yine son dönemde moda olan trend üzerine
    insanlar bu kez savaşı Locust'a taşımaya karar veriyorlar. İlk başta bu
    çok bilindik ve klişe gibi gözüken girişi pek etkileyici
    bulmayabilirsiniz, ta ki aksiyon başlayana kadar. Öyle ki kendinizi
    epik dozu çok yüksek sahnelere hazırlamanızı ve mümkünse oyunu yüksek
    sesle ona yakışır bir görüntü cihazında oynamanızı şiddetle tavsiye
    ederim.
    GoW 2'nin anlatımı o kadar güçlü, hikayeye yeni soktuğu
    karakterler o kadar inandırıcı ki başından sonuna soluğunuzu tutup
    oynatacak kadar bağlıyor sizi kendine. Senaryonun tek bir satırını bile
    açık etmeye niyetim olmadığı halde şunu söyleyebilirim ki oyunun
    başından kalktığınızda şöyle derin bir nefes alacaksınız ve Lost'un
    sezon sonu bölümünü izliyormuşçasına bittiğinde aklınızda kalan sorular
    elinizde olan cevaplardan çok daha fazla olacak. Eh bu da aslında can
    sıkıcı bir durum.

    İlk oyunda beni tatmin etmeyen pek çok şey
    vardı. Tamam, grafikler güzeldi ama atmosfer yaşanan olaylara göre
    biraz fazla tiril tirildi. Evet, çatışmalar heyecanlıydı ama fizikler
    sanki biraz ihmal edilmişti. Silahlar vurduğunda hissettiriyorlardı ama
    yaratıcı değillerdi. Tamam baş kahramanımızla epey bir kaynaşmıştık ama
    Dom dahil diğer insanlar ne yer ne içerdi? Çoklu oyuncu modu ihmal
    edilmemişti ancak yeni ve yaratıcı modların yerinde yeller esiyordu.
    Ses efektleri çok tatmin ediciydi ama müzikler çok azdı, olanlar da
    vasattı. Bu listeyi biraz daha uzatmam mümkün ama elimdeki yeni
    oyuncaklardan bahsetmek için fazla sabırsızım.

    Gears of War 2 I3

    Give them nothing! But take from them everything!

    Grafiklerden
    başlayacak olursam; dediğim gibi bir post-apokaliptik dünya nasıl
    olmalıysa GoW 2 bunu vermeyi tam anlamıyla başarmış. Unreal 3 motoru
    epey bir elden geçmiş. Ancak bu daha önce gördüğünüz "motoru elden
    geçirdik" beyanatına sahip pek çok devam oyununun ötesinde atmosferi
    çok ciddi biçimde ve olumlu yönde etkilemiş. Şahsi fikrime göre Xbox
    360'da görüp görebileceğiniz en iyi grafiklere bakıyorsunuz bu yüzden
    her saniyesinin kıymetini bilin derim. Grafiklerle beraber sahne ve
    bölüm tasarımları da gözleriniz şölen yaptıracak nitelikte. Her mekan,
    her bölüm özenle yaratılmış ve hiçbirinin teması birbirine benzemiyor.
    Daha önce verdiğim Fallout örneğinden yola çıkarak şöyle diyebilirim ki
    bu oyunda elbette Fallout verdiği özgürlük yok. Elinizde belli bir
    görev, kendini bu göreve adamış bir adam ayrıca çizgisel olarak sürekli
    gitmeniz gereken yerler var. Ancak sınırlı hareket alanınızdaki bu ölü
    dünyanın her metrekaresini yaşayan, canlı kılmış bir oyun olmuş GoW 2.
    Sahneleri ve bölüm tasarımlarını çok beğeneceğinize eminim, derinleşmiş
    hikaye anlatımıyla birleştiğinde ilk oyunun çok üstüne çıkmış bir genel
    atmosfer olduğunu söylemek mümkün. İlk oyunun heyecanlı çatışmaları da
    bir kaç adım öteye taşınmış. Hissedilir biçimde yapay zekanın
    geliştiğini söyleyebilirim. Bazı zamanlarda düşmanın ne yapacağını
    kestirmekte zorlandım ve bu durum çok hoşuma gitti. Fizikler de bu
    gelişmeden payını almış. Çevrede kalıcı hasar verebileceğiniz obje
    sayısı oldukça artmış. Bu da demektir ki konsolumuzun
    yapabileceklerinin bir sınırı olmasına rağmen esas maharet kodu yazan
    ve optimize eden programcıda. Gözle görülür biçimde daha iyi grafikler
    ve daha iyi fizikler söz konusu olduğu halde frame rate gerçekten çok
    artmış.

    İlk oyunda özellikle gerçek zamanlı render edilmiş ara
    sahnelerde düşen frame rate beni hayal kırıklığına uğratmış ve Xbox'ın
    geleceğinden şüphe ettirmişti. U3 motorunun Xbox 360 için endüstri
    standartı olduğunu düşünürsek böylece bu konuda da yüreğime su serpmiş
    oldu GoW 2. Oyuna yeni eklenen bir takım karakterler var ve bu
    karakterler hikayenin arka planını doldurma konusunda oldukça
    başarılılar. Fazla renk vermeden söylemek istediğim şeylerde biriyse
    Dom'un arka planı tam bir Hollywood klişesiyle doldurulmuş vaziyette.
    Ancak yine de sonlara doğru bir sürpriz olabilir. Karakterler oyuna ruh
    kazandırmada oldukça başarılı olmuşlar. Mevcut halde ilk oyunla
    karşılaştırma yapacak olursam ilk oyun gelişmiş bir shot-em-updan
    fazlası değil diyebilirim. Yine de senaryoya dair cevaplanması gereken
    çok soru var. Oyunun güzel atmosferine üçüncü büyük katkıyı yapan etmen
    de müzikler. İlk oyundaki gibi efektler yine çok başarılı ancak bu kez
    şarkı listesi de oldukça doyurucu olmuş. Girdiğiniz her mekanın aynası
    niteliğinde müzikler. Nerdeyse tamamı atmosferik tarzda olan otuza
    yakın parça var.


    Oynanış ve kontrollerden bahsetmek gerekirse bu noktada hem oyunla
    ilgili hem de bağımsız siz oyunculara vereceğim mesajlar var. İlk oyun
    çıktığında birincil şahıs görüş değil de omuz arkası kameradan
    oynandığı için bir kısım gelenekçi oyun sever tarafından hatırı sayılır
    derecede eleştirilmişti GoW. Ne yalan söyleyeyim ben de bu gelenekçi
    oyuncular arasındaydım. Oysa çok uzun oyun seanslarından sonra geldiğim
    noktada diyebilirim ki konsollarda klasik oyun tablası ile shooter
    tarzı bir oyun oynanacaksa GoW'un kullandığı görüş sistemi size
    gelecekte oyunların nasıl olacağına dair çok önemli bir ipucu veriyor.
    Sevmiyorsanız bile şimdiden alışmanızı tavsiye ederim. İlk oyunla
    tamamen aynı kontrol sistemi sahip oyunumuzda beni tek çileden çıkartan
    şey ilk oyunda olduğu gibi araç kullanım konusunda oldu. Tank
    kullandığımız bölümde kontrollere tam olarak alışana kadar bir beş on
    dakika debelenebilirsiniz.

    Kontrollerden bahsetmişken hiç
    değişmemesine rağmen oyundaki yansımalarında gelişmeler var. Örneğin
    artık öldüğümüzde önce yerde sürünüp bize en yakın takım arkadaşımıza
    bizi kaldırması için ulaşmaya çalışıyoruz. Elimizdeki el bombalarını
    atmakla kalmayıp sağa sola yapıştırıp mayın gibi kullanabiliyoruz ya da
    düşmanın sırtına yapıştırıp kanıyla banyo(!) yapabiliyoruz. Ah, evet,
    ilk oyuna nazaran çok daha fazla kan görmeye hazırlanın. İlk oyunda
    Lancer tüfeğimizin testeresiyle yonttuğumuz düşmanların bir kısmı aynı
    şekilde karşılık verebiliyorlar ya da tabancanızla kafalarına vurmak
    suretiyle bitirici hareket yapabiliyoruz. Bütün bunlar gerçekten oyuna
    eklenmiş küçük ama eğlenceli yenilikler. Yenilikler bununla sınırlı
    değil elbette hemen aklıma gelenlerden biri de uygun boyuttaki
    düşmanlarımızı canlıyken yakalayıp canlı kalkan olarak kullanmak. Oyun
    boyunca belki en çok eğlendiğim şeylerden biri bu oldu. Çünkü elinizin
    altında kendi tarafının mermilerini yerken giderek patatese dönüşen bir
    Locust var. Bir Gear başka ne isteyebilir ki? Bir de belli tip
    Locustlardan edinebileceğiniz kalkanlar var. Bunlar bildiğiniz
    fiziksel kalkanlar. Bir elinizde kalkan bir elinizde tabanca şeklinde
    ilerleyebildiğimiz gibi kalkanı yere saplayıp siper olarak da
    kullanabiliyoruz. Bu durumda istediğimiz silahı kullanmak serbest.
    Görüldüğü üzere ilk oyundan bu yana Fenixin becerileri bir hayli
    artmış durumda. Yeni ve yaratıcı silahlar eklendiğini de belirtmekte
    fayda var. Burada anlatıp sürprizleri bozmak istemiyorum ancak yeni
    silahlardan en çok beğendiğim Mortar yani havan topu oldu. Düşmanın
    yapay zekasının geliştiğini söylemiştim. Bunun yanı sıra ilk oyundan
    kalan, yeni gelen ya da çıkartılmış Locust türleri mevcut. Bir aksiyon
    oyunu olmasına rağmen kimi zaman hafiften tırstığımı itiraf etmek
    istiyorum.

    Çoklu oyun modlarından bahsedecek olursam, alışılmış
    üzere yeni haritalar eklenmiş ve eskileri de Xbox Livedan indirilmek
    üzere sizleri bekliyor. Oyunda sizi bekleyen beş çoklu oyuncu modu
    bulunmakta bunlardan kısaca söz etmeden olmaz.

    Gears of War 2 I4

    Horde:
    Çevrim dışı da oynayabileceğiniz bu modda toplamda 50 olmak üzere dalga
    dalga Locust gelmekte. Her dalga bir öncekinden daha zor. Bazı
    oyuncular casual zorluk derecesinde bile son 10 dalgayı oldukça
    uğraştırıcı bulabilirler.

    Meat Flag/Submission: Klasik
    capture-the-flag. Tek bir farkla; bu kez bayrağımız canlı. Üstelik ateş
    de ediyor ve kendi skoru bile var. Siz en iyisi onu vurup dizlerinin
    üzerine çökertin ya da kalkan olarak kullanıp cesedini merkezinize
    taşıyın. Bayrak tarafından öldürülmemeye dikkat.
    Wingman: 10
    kişi üzerinden 2 kişilik takımlara ayrılmış death-match de
    denilebilecek bir mod. Her bir takımın oyuncuları takım arkadaşlarıyla
    aynı karakter modelini paylaşıyor.

    Guardian: Her iki
    takımında bir lideri olduğu bu modda lider öldüğü takdirde o takımın
    respawn şansı bulunmuyor ve sahip oldukları can son şansları oluyor.
    Ayrıca rakip takımın lideri sürekli ekranınızda olduğundan her iki
    takımda rakip lideri öldürmek için adeta yarışıyor.
    Warzone: Klasik takım tabanlı death-match modu.
    Oyunun
    ilk çıktığı hafta Xbox Liveda çoklu oyuncu modlarıyla ilgili bazı
    oyuncuların problemler yaşadığı söyleniyordu. Ancak ben bu problemlerin
    hiçbiriyle karşılaşmadım ve diyebilirim ki özellikle Meat Flag ve Horde
    çok eğlenceli olmuşlar. Oyuncularla testere kapışması gibi
    atraksiyonlara girebiliyoruz. Bu durumda düğmeye daha çok ve hızlı
    basan kazanıyor.

    GoW 2 içerdiği her bir öğeyle gelecek nesil
    oyunlar açısından sağlam bir mihenk taşı olarak karşımızda durmakta.
    Oyunu iki kez farklı zorluk derecelerinde oynamama rağmen bulabildiğim
    tek olumsuz yön araç kontrolleri idi ki gerçekten tam bir felaket.
    Kameradan tam randıman almanız için oyunu mutlaka 16:9 formatlı bir
    çözünürlükte oynamanızı tavsiye ederim. GoW 2yi oynamaya oldukça ön
    yargılı başlamıştım. Ancak Epice beni böylesine ters köşeye yatırdığı
    için teşekkür ediyorum. 2008in en iyi oyunlardan birini oynamadan bu
    yılı noktalamayın.
    Uyarı: Oyunu bitirdikten sonra hayatınızdan "sevimli tırtıl" kavramını sonsuza dek çıkartabilirsiniz.

      Similar topics

      -

      Forum Saati C.tesi Kas. 23, 2024 3:03 pm