pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king Empty Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L C.tesi Ağus. 01, 2009 9:21 pm

    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king I1 Yazıya
    nasıl bir başlangıç yapsam diye düşünüp duruyorum şu anda, en iyisi
    geçmişe bakıp EA'in daha önceki iki BFME oyununu hatırlayalım. İlk oyun
    iyi ve kötülerin savaşını konu alıyordu ve hikayesi filmle paralel
    gidiyordu. (Tabi Boromir'in Miğfer dibi şavaşında yer alması gibi bazı
    gariplikler de yok değildi.) İlk oyun LOTR hayranları tarafından
    oldukça beğenildi ve yapımcı firma oyundan hayli iyi bir miktarda para
    kazandı. Bu yılın başlarında ise BFME 2 piyasaya sürüldü, bu oyun ise
    hikaye olarak kuzeyde geçen savaşları konu alıyordu, ayrıca oyun
    geliştirilmiş, birçok mod eklenmiş ve sıkı strateji seven insanların
    isteği ile artık binalarımızı istediğimiz yerlere yapabiliyorduk, bu
    olay oyuna ilk oyundan daha fazla stratejik derinlik katıyordu. EA'in
    bu oyunu da çok tutulunca firma oyuna bir genişleme paketi
    hazırladığını duyurdu, işte karşınızda The Rise of the Witch King.

    No Man Kill Me

    Oyunu
    anlatmaya başlamadan önce kısaca hikayesine değinmek istiyorum. İkinci
    Çağ'da 3441 yılında Sauron, elflerin ve insanların yaptıkları son
    ittifak ile yenilmiş ve güç yüzüğü Gondor Kralı Isildur'a geçmişti.
    Üçüncü Çağ'da 1050 yılında ise güç yüzüğü kaybolmuş, Sauron gizlice
    Orta Dünya'ya dönmüş ve Mirkwood'un kenarındaki Dol Guldur'da kendisine
    bir kale inşa etmişti. 1300 yılında Nazgul yeniden ortaya çıkmış ve
    Nazgulların Lord'u Witch King kuzeye Eriador'a gidip Angmar adlı
    krallığı kurmuştur. Oyun da tam bu noktada başlıyor ve tek kişilik
    senaryo boyunca Angmar birlikleri ile topraklarımızı savunmak ve
    büyütmek için uğraş veriyoruz. Aslında bu oyunu kötülerle oynamak
    istemeyenler için üzücü olabilir ama oyunun kötülerin hikayesini
    anlattığı adından bile belli oluyor. Unutmadan da söyleyeyim oyun
    toplam 7 yeni
    bölüm içeriyor. Tek kişilik senaryodaki görevlerde genelde bizden
    belirli bir süre içinde gelişmemiz ve daha sonra saldırmamız isteniyor,
    veya aynı şekilde belirli bir süre geçtikten sonra düşman bize tüm
    gücüyle saldırıyor, yani anlayacağınız çok farklı görevler beklemeseniz
    iyi edersiniz ve bana göre bu görevler oldukça sıkıcı olarak
    hazırlanmışlar. Ama kırılmış Palantir kristallerini düşmanlardan önce
    toplama görevi gibi çok eğlenceli görevler de var. O görevde ilk önce
    gelişiyorsunuz daha sonra ise düşman size saldırıyor, düşmanla
    savaşırken bir yandan da kristal parçalarını düşmandan önce toplamaya
    çalışıyorsunuz. Oyundaki görevleri en yüksek zorluk seviyesinde
    oynuyorsanız insanı bayağı zorluyor, birkaç görevi bitirebilmek için en
    başından başlamak zorunda kaldım, rahatlıkla söyleyebilirim ki bu
    oyunun görevleri ikinci oyunun görevlerinden hayli zor olarak
    hazırlanmış, tabi bunda oyunun kısa olmasından dolayı zorluğun
    arttırılmış olma ihtimali gözden kaçmıyor.

    Yeni Bir Genişleme Paketi, Yeni Birimler

    Her
    genişleme paketi gibi The Rise of the Witch King de orjinal oyuna
    birkaç ekleme yapıyor. (Bu arada oyunu oynayabilmeniz için BFME 2
    oyununa sahip olmanız gerekiyor.) Ama baştan söyleyeyim bu oyunu
    oynarken ikinci oyunu oynarkenki zevki alamayacaksınız. Neyse lafı
    uzatmadan genişleme paketinin getirdiği yeniliklere bakalım; ilk olarak
    oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırkın Witch King, Rogash, Morgomir,
    Karsh ve Hwalder olmak üzere beş tane kahramanı var. Ayrıca sırf Angmar
    için 9 tane yeni özel güç geliyor. (Favori büyüm ortaya koskocaman bir
    kurt çıkaran büyü oldu, bu kurt güç olarak neredeyse Balrog ile eş
    değerde). Kısaca Angmar ırkından bahsetmek gerekirse; bu ırk çoğunlukla
    Troll ve kurtlu birimlerden oluşuyor, ayrıca bu ırktaki favori birimim
    Thrall Masters oldu, bu birim tek başına dolaşıyor, istediğiniz zaman
    ise yanına 4 tane ünite çağırabiliyor, bunu birazcık açayım; diyelim
    karşınıza atlı bir ordu geliyor hemen yanınıza mızraklı adamları
    çağırıyorsunuz, eğer karşınızdan okçu birlik geliyorsa kurt
    binicilerini çağırıyorsunuz, ama çağırdığınız bu birimleri tekrardan
    değiştirebilme gibi bir seçeneğiniz yok. Bu gibi stratejiler oyunu
    oynarken çok eğlenceli olabiliyor. Bir diğer sevdiğim birim ise
    Sorcerers oldu, bu birim de çok güçlü büyüler yapıp düşmana kök
    söktürebiliyor. Angmar'ın çok güçlü bir ırk olduğunu söylemem lazım.
    Ama bu ırkın da diğer kötü ırklardan öyle çok büyük bir farkı yok, bana
    göre BFME'nin eksikliği de bu, yani ırklar sadece görünüş olarak
    birbirinden farklılar aralarında oynanış açısından bariz bir fark yok.
    Genişleme paketinde, Angmar ırkının dışında diğer ırklara da birkaç
    yeni birim ve bina eklenmiş, ama bana genel olarak kötü ırklara biraz
    daha fazla özen gösterilmiş gibi geldi, yani Mordor'a üç yeni birim
    eklenirken, Dwarfs'a sadece bir tane yeni birim eklenmiş. Create A Hero
    bölümüne ise Olog-hai isminde yeni bir troll sınıfı eklenmiş ve eski
    sınıflar için de yeni giysiler, yeni büyüler ve yeni özellikler
    eklenmiş. Ama şu soruyu sormadan da geçemeyeceğim bir RTS oyununda buna
    çok mu gerek var?


    One Ring To Rule Them All

    Oyunda belki de en çok
    geliştirilen mod tüm toprakları ele geçirmeye çalıştığımız sıra tabanlı
    War of the Ring modu olmuş. İlk olarak bu moda iki yeni tarihi senaryo
    eklenmiş ve modu istersek artık yüzük kahramanları olmadan da
    oynayabiliyoruz. Ayrıca artık kahramanlarımız dost topraklardaysa iki
    kere hareket edebiliyorlar. Geldik iki en önemli özelliğe, eğer
    kahramanlarımızı bir savaşta kaybedersek bir daha oyuna dönmüyorlar bu
    da oyunu daha stratejik ve dikkatli oynamamızı sağlıyor. Bir diğer
    özellik ise savaş alanında ürettiğimiz birimler stratejik haritaya da
    taşınıyorlar. Bu da oyunu daha gerçekçi kılıyor. Bana göre bu modun en
    büyük eksiği deniz savaşlarının olmaması, deniz savaşları da olsa
    gerçekten de çok güzel olabilirdi. Tabi War of the Ring'in diğer bir
    eksisi ise yapay zeka. Yapay zeka genelde çok garip hareket ediyor,
    mesela yaşadığım olayları sizinle paylaşayım hemen; birçok kez düşman
    bana karşı sadece bir kahraman ile saldırdı ve öldürdüm düşmanın
    kahramanını, başka bir seferde ise en büyük şehrime düşman az sayıda
    birimle saldırdı ve onlar da geri püskürtüldü, anlattıklarım komik
    gelebilir ama oyunda bu tür hatalara rastlamak inanın insanı çileden
    çıkarabiliyor. Yani yapımcı firmanın bu gibi hataları görmemesi çok
    garip, oyunu hiç mi test etmeden piyasaya sürüyorlar, anlamıyorum.
    (Yazımı yazarken oyunun 1.01 yamasının hazırlandığı haberini öğrendim,
    oyundaki denge ve yapay zeka problemleri bu yama ile birlikte
    düzeltilecekmiş.) İşin garibi Skirmish modundaki yapay zeka ise çok iyi
    olarak hazırlanmış yani en azından ikinci oyundan daha geliştirilmiş
    olarak karşımıza çıkıyor. Düşman saldırıya hemen geçiyor, eğer
    başaramazsa başka yollar deniyor, zaman zaman vurkaç taktiği uyguluyor.
    Eğer oyunu en zor seviyede oynuyorsanız vay halinize. İlk oyunlardaki
    savunup savunup, saldırma taktiğini ise unutun derim ben size. Hemen
    birkaç eklenti daha yapayım, bu oyunda da yapay zeka diğer BFME
    oyunlarındaki gibi özel güçleri çok fazla kullanamıyor, EA bu işi bir
    beceremedi gitti. Siz düşmana tüm özel güçlerle saldırırken düşman
    birkaç özel güç kullanıyor. Eğer oyundan daha çok zevk almak
    istiyorsanız oyunu çoklu oyuncu modunda oynayın, bir insana karşı
    oynarsanız oyunun güzelliğini fark ediyorsunuz. Aklıma gelmişken şunu
    da belirteyim oyunda duvar falan örmenize gerek yok, zaten kuşatma
    silahları bir veya iki vuruşta duvarınızı darmadağın ediyorlar, size
    tavsiyem atlı birlikler bulundurmanız ve vurkaç taktiği ile bu kuşatma
    silahlarını hızlıca yok etmeniz. Oyunun oynanışı ikinci oyun ile aynı,
    zaten bir genişleme paketinden oynanış açısından bir değişiklik
    beklemek yanlış olur. Ama ikinci oyunun 1.06 yaması ile oyuna gelen
    ırklar arası denge, bu oyunda yeniden bozulmuş, yani EA'in 1.06
    yamasından sonra çıkan bu oyunda denge sağlayamaması beni açıkcası
    üzdü, sanki o yamayı görmezden gelmişler. Kahramanların ise güçleri
    düşürülmüş, buna sevindim diyebilirim, çünkü eskiden 3 kahramanla tüm
    orduları devirebiliyordunuz. Bu da oyuna stratejik etmenler sağlayan
    nedenlerden biri olmuş.

    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king K35Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king K36Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king K37


    Grafik
    ve ses olarak oyun ikinci oyunla hemen hemen aynı olarak hazırlanmış,
    ama tabi oyuna birkaç yeni efekt eklenmiş. Bir de oyun, makinemde
    ikinci oyuna göre daha hızlı çalıştı, EA'in oyunu optimize ettiği
    açıkça belli oluyor. Oyunu rahat oynamak için P4 2.0 Ghz, Nvidia
    GeForce 6600, 512 MB DDR Ram'lik bir makina yeterli oluyor. Tabi büyük
    savaşlarda zaman zaman yavaşlamalar yaşayabilirsiniz. Oyunun sesleri ve
    müzikleri gene mükemmel denilebilecek kalitede, zaten oyunu oynarken
    filmdeki müziklerin aynısını duyuyorsunuz. Witch King'in sesi ise çok
    güzel ve karizmatik yapılmış, tam olarak karakterine uyuyor. (Hala bu
    karakterin bir kadın tarafından nasıl öldürüldüğüne yanıp durarım.)

    Alsak Mı, Yoksa Yok Mu Saysak?

    Geldik
    oyun hakkındaki son sözlerime, EA Los Angeles gerçekten de iyi bir iş
    çıkarmış, ikinci oyuna yeni eklemeler ve oyundaki bazı hataların
    düzeltilmesi gerçekten de insanı sevindiriyor. Tek kişilik senaryo ise
    zaman zaman insanı sıksa da, yine de eğlenceli. Ama yazıda belirttiğim
    gibi Angmar ırkı diğer kötü ırklardan çok da farklı bir ırk değil. Aynı
    zamanda bazı küçük hatalar var, bu hataların çıkacak yamalarla
    düzeltileceğini umuyorum. Oyuna yeni eklenen çoklu oyuncu özellikleri
    ise oyunun oynanma süresini uzatıyor. Ama geçen ay piyasaya çıkan Dawn
    of War'ın genişleme paketini gördükten sonra bu genişleme paketi benim
    çok da hoşuma gitmedi, ha buradan bu paketin kötü olduğu kanısına
    varmayın, bu paketi BFME 2'ye sahip olanlara ve Yüzüklerin Efendisi
    hayranlarına rahatlıkla önerebilirim. Ama elinizde BFME 2 yoksa size bu
    oyun yerine Company of Heroes veya Warhammer 40,000 Dawn of War: Dark
    Crusade'ı öneririm. EA bu seriden iyi para kazandı, inşallah Mart
    ayında çıkacak Command & Conquer 3: Tiberium Wars beklediğimize
    değer ve eski C&C'ların tadını bu oyundan alırız.(Şu sıralar
    Westwood'u özlemiyor değilim). Bir yazının daha sonuna geldik, şimdi
    gidip Yüzüklerin Efendisi üçlemesinin uzatılmış versiyonunu tekrardan
    izleyeyim. Herkese iyi oyunlar.

      Forum Saati Cuma Mayıs 10, 2024 1:36 pm