Yapımcıların bitmeyen İkinci Dünya Savaşı sevdası | |
<table cellSpacing=4 cellPadding=0 width=100 align=right border=0><tr><td> </TD></TR></TABLE>Artık İkinci Dünya Savaşı konulu yapımların oyuncular tarafından eskisi gibi sevilmediği bir gerçek. Öyle ki, kendilerini ilk olarak İkinci Dünya Savaşı türünde tanıdığımız Battlefield ve Call of Duty gibi oyunlar, şimdi modern savaş arenasında boy gösteriyor. Tüm bunlara rağmen halen İkinci Dünya Savaşı cephesinde geçen oyunlar yapılıyor. Başarısız bir örneğini de Battlestrike: Shadow of Stalingrad’ta görüyoruz. Öldür öldür nereye kadar Milyonlarca ölümün yaşandığı İkinci Dünya Savaşı’nda, Naziler, Sovyetler Birliği’ne de saldırarak geniş çaplı işgal planlamaktadır. Bunun için öncelikli amaç ise Stalingrad’ın yönetimini ele geçirmektir. Bu noktada yapıma bir Sovyet askeri olarak başlıyoruz ve Nazilerin planlarını başarısızlığa uğratmak için mücadele veriyoruz. Yanımızda bizimle birlikte gelen bir veya iki adamımız oluyor ve içerisinde yer aldığımız operasyonlar, genellikle ufak çaplı mıntıka temizliğinden öteye gidemiyor. Her bölümde az sayıda Nazi askeri öldürüp, birkaç belgeyi de ele geçirdiğimiz takdirde bir sonraki göreve geçmeye hak kazanıyoruz. "F.E.A.R.’ın ünlü grafik motoru Lithtech ile geliştirilen yapım, genel olarak kötü bir görselliğe sahip." Oyunun çizgisel bir ilerleyişi var ve çoğu zaman sinir bozucu olabiliyor. Gitmek istediğiniz yer tam karşınızda duruyorken, önünüzdeki engeli geçemeyeceğinizden dolayı, mecburen yapımın belirttiği yolu bulmalısınız. Bu durum sıkıcılığı giderek daha da artırıyor. Aynı anda iki büyük, bir de küçük silah taşıyabiliyoruz. Zaten hepsi daha önceki oyunlardan aşina olduğumuz silahlar. Ayrıca sabit MG42’leri de kullanabiliyoruz. Sağlık sistemi olarak, “Dinlen ve iyileş” yöntemi kullanılmış. Düşmanlarımızın ve yanımızda yer alan askerlerin yapay zekâ düzeyleri çok düşük, gösterdikleri tepkiler çoğu zaman gülünç durumlara yol açıyor. İşin içine grafikleri de ekleyince, üzerine tuz biber oluyor. Motor var, ama grafik yok Battlestrike serisi, şimdiye kadar Unreal Engine 2 ve Chrome gibi motorları kullanmıştı. Shadow of Stalingrad ise F.E.A.R.’ın ünlü grafik motoru Lithtech ile geliştirilmiş. Tabii ki F.E.A.R. deyince herkesin aklına, güzel grafikler ve ışık efektleri geliyordur. Ne yazık ki bunların hiç biri, oyunumuzda yer almıyor. Kaplamalardaki düşük kalite, kötü karakter tasarımları, patlama efektleri ve dahası, bu motorun gerektiği gibi kullanılamadığının kanıtı. Ayrıca yapım, olmadık yerlerde kasılıyor. Öyle ki, yüksek ve düşük detay seviyelerinde, kaliteli bir PC sisteminde dememize rağmen sonucun değişmediğini gördük. Teknik anlamda ve hatta oyuna artı anlamında gösterebileceğim belki de tek yön sesler olacaktır. Mükemmel değiller, ama kötü de değiller. Yapımda, çoklu oyuncu desteği yer almıyor. Zaten tek kişilik senaryo modundaki bunca aksaklıktan sonra, kimse oyuna tahammül edemeden kapatır büyük ihtimalle. İkinci Dünya Savaşı konusunu sevmiyoruz veya artık modası geçti diyoruz, ama bunun nedeni böylesi kalitesiz yapımlar yüzünden. Eminim ki, tüm söylemlere rağmen İkinci Dünya Savaşı’nı konu alan yeni bir Call of Duty daha hazırlansa, herkes tereddüt etmeden oynayacaktır, ama Battlestrike: Shadow of Stalingrad’tan uzak durun. |