Brothers in Arms
rothers
in Arms serisinin üçüncü oyunu olan Hell's Highway uzun bekleyişlerin
ardından piyasaya çıktı! Hell's Highway yapım aşamasının bu kadar uzun
sürmesi ve belirtilen ilk tarihten itibaren birkaç kez ertelenmesinin
ardından piyasaya bomba gibi düştü. Piyasa'da Call of Duty gibi bir
rakibi varken başarısı ne kadar olur bilinmez fakat benim için Brothers
in Arms serisinin ayrı bir yeri var. Eminim benim gibi birçok kişi
taktiksel FPS'lerde çığır niteliğinde olan Brothers in Arms serisinin
yeni oyunu Hell's Highway'i büyük bir hevesle bekliyordu. Brothers in
Arms Hell's Highway bu beklentileri karşıladı mı tartışılır fakat
Gearbox Software her zaman ki gibi iyi bir iş çıkarttı denebilir!
Giriş
Hell's
Highway'de daha önceki Brothers in Arms oyunlarında olduğu gibi bir
grup askerin lideri konumundayız. Diğer savaş oyunlarının aksine
Brothers in Arms serisinde savaş en gerçekçi haliyle bize yansıtılıyor.
Brothers in Arms serisi Call of Duty gibi terminatörümsü bir durumun
aksine takım çalışmasına ve taktiklere dayalı olarak ilerliyor, bu
nedenle savaşın ortasına pat diye giremiyoruz! Daha önceki Brothers in
Arms serilerini oynayanlar bu konuda bir zorluk çekmeyecektir fakat
benim hala anlayamadığım bir konu var. Almanların WW2 zamanında sesleri
neden bu kadar cırtlak?
Konuya gelelim
Oyunun
hikayesini tam olarak anlayabilmeniz için serinin eski oyunlarını da
oynamanız gerekiyor. Hell's Highway bir nevi konu olarak devam niteliği
taşıyor. Mareşal Bernard Montgomery WW2'nin sonlarında bir plan
hazırlıyor ve bu plana göre havadan üç birlik indirilecek. Bu
birliklerden ikisi Amerikan biriside İngilizlerden oluşuyor. Plana göre
bu birlikler Hollandada düşman bölgesinin arkasına indirilicek. Bu
birliklerden biri de biziz tabiki. Oyunda Matt Baker adlı karakteri
yönetiyoruz.Oyundaki asıl amacımız Eindhoven adlı bölgeyi ele geçirmek
ve güvenlik altına almak. Tabi bu görev yazıldığı kadar kolay olmasa
gerek!
Psikolojik askerler
Brothers in Arms
Hell's Highway seriye bir çok yeni özellik getiriyor. Artık
yönettiğimiz grup sadece klasik askerlerden değil bazuka, sniper,
machine gun, assault, base gibi gruplardan oluşuyor. Önceki Brothers in
Arms oyunlarındaki gibi askerlerimize "Beni takip et" , "Burada kalın"
gibi komutlar verebiliyoruz.Savaş taktiklerinide kuş bakışı bir kamera
açısından verebiliyoruz fakat bu taktikleri gerçekten düşünerek
vermemiz gerekiyor!
Oyunda
başarılı olmak istiyorsak takımımızı iyi kontrol etmeyi bilmemiz
gerekiyor.Savaşlar diğer Brothers in Arms oyunlarına göre çok
interaktif olmuş, neredeyse çevredeki tüm objeleri kendimize bir siper
olarak kullanabiliyoruz, bir varilin, kutunun, duvarın, çitin arkasına
saklanabiliyoruz. Böylece savaş daha gerçekçi bir hal alıyor.Rainbow
Six Vegas ve Gears of War oyunlarındada gördüğümüz bu sistem oyunda en
çok kullanmamız gereken özellik haline gelmiş! Oyundaki 'Health'
sistemi de değiştirilmiş, Call of Duty serilerinden hatırlayacağımız
gibi vurulunca ekran kırmızıya dönüyor ve yaralandığımızı gösteriyor
fakat hemen bir siper bulup saklanırsak canımız tekrardan düzeliyor ve
eski haline geliyor. Böylece oyun bizi sürekli taktiksel oynayıp siper
almaya zorluyor.
Oyun bu kadar geliştirilirken tabi düşmanların
yapay zekasıda unutulmamış. Beni en çok etkileyen özelliklerden birisi
artık düşmanlar çok akıllı ve sizi gafil avlayabiliyor. Düşmanlar
sadece ateş etmekle kalmayıp saklanarak arkanıza kadar gelebiliyorlar!
Bunun gibi detaylar sayesinde oyun daha bir hız ve gerçekçilik kazanmış.
Oyunun en büyük özelliği ise artık Brothers in Arms serisinde
klasikleşmiş 'Pin-meter' özelliği. Düşmanınızı yoğun ateş altında
tutabilirseniz 'Pin-down' oluyor ve düşmanınız saklanmak zorunda
kalıyor Pin-meter yüksekte olduğu sürece düşman hatalar yapıyor ve
saklandığı yerden çıkamıyor. Bu durum sizin askerlerinizinde başına
gelebiliyor, bu yüzden savaş taktiklerini iyi ayarlamak
gerekiyor.Düşmanların saklandıkları yerden çıkamamaları eskiden sıkıcı
gelebiliyordu fakat şimdi eğlenceli bir hal almış çünkü neredeyse tüm
siperler yıkılabiliyor.
Brothers in Arms'ın bize verdiği
senaryolarda tank, sniper, machine gun kullanacağımız bir sürü görevler
sunuyor. Tank kullanacağımız görevler oldukça zevkli adeta bir
terminatör hissi veriyor. FPS oyunlarının vazgeçilmez silahı Sniper'ın
kullanımı ise gayet kolay ve zevkli. Machine gun oyunda çoğu zaman
karşımıza çıkıcaktır. Machine gun düşman askerlerinin Pin-meter
seviyesini saniyeler içinde tavana vurduruyor böylece düşman askerleri
siz Machine gun'ı alır almaz kaçmak zorunda kalıyor.
Oyuna
yeni eklenen bir özellik ise şu sıralar moda olan "Slow Motion"
ölümler. Örneğin çatışma sırasında bir düşmanı kafasından vurursanız
düşman Slow Motion olarak yere düşüyor ve bu olay gayette güzel
gerçekleşiyor.
Oyundaki deforme sistemine bakarsak gerçekten
süper tasarlanmış. Saklandığınız her siper ,çevrenizdeki her eşya
yıkılabiliyor. Binalarda yıkılma söz konusu değil fakat çok güzel
sahneler ortaya çıkabiliyor. Tahtaların , çitlerin parçalanışını oturup
izleyesi geliyor insanın.
Oyundaki detaylar oldukça fazla
düşmanınızı yakından öldürürseniz silahın üstüne kan sıçraması gibi hoş
detaylarda oyunda mevcut. Yanınızda bir arkadaşınız vurulursa Slow
motion moda geçip onu yerden kaldırmak gibi detaylarda oyunda mevcut.
Multiplayer mod klasiğin dışına çıkamıyor, FPS oyunlarında oynadığımız
klasik modlar Brothers in Arms serisinde de bize sunulmuş.
Oyunda
sol altta bir pusulamız var, sağ üst köşede ise verdiğimiz emirleri
gösteriyor. Diğer FPS oyunlarının aksine hiçbir zaman elimizde tam bir
bilgi yok ve pusulamıza göre giderken sivil halka sorular sormamız
gerekebiliyor.
Oyundaki kan ve şiddet önceki serilere göre
muhteşem bir şekilde arttırılmış. Attığınız bombayla düşman
askerlerinin kopartamayacağınız yeri yok! Vurulunca çıkan kanda
cabası...Oyun size şiddet olarak Rambo IV'ü hatırlatabilir ! Hatta
Rambo IV'ün şiddeti bu oyunun yanında az kalır! Unutmadan bir not
geçeyim, bu tip parçalanma olayları WW2 oyunlarına bir ilk. Oynanış
hakkında yeterince konuştuk , grafiklere gelelim!
Savaşı bırak manzaraya bak!
Brothers in Arms Hell's
Highway'in grafiklerine gelirsek , oyun Unreal Engine 3 grafik motorunu
kullanıyor.Oyunun geçtiği günlük güneşlik yerlerde manzara gerçekten
muhteşem tasarlanmış insanın bazen silahı bırakıp manzarayı izleyesi
geliyor. Her mekan birbirinden farklı, benzerlik oyunda söz konusu
değil. Oyunun aman aman grafikleri olmasa da ses ve konuyla birleşince
muhteşem bir atmosfer yaşatıyor. Grafikler genel olarak güzel fakat
çiçeklere yaklaştığınız zaman 2D çiçekler insanın hevesini
kaçırabiliyor, bina textureleri ne kadar güzel olsada yerdeki bitkiler,
çiçekler gerçektende vasat. Bu tip detaylarda çevreye konulan
koyunlarla biraz olsun örtülüyor! Evet yanlış duymadınız savaşın tam
ortasında önünüzden koyun sürüleri geçebiliyor , aralarına bomba atmak
bir hayli eğlenceli olabiliyor.Bu oyuncuya göre değişebilen bir eğlence
tabi...
Yastık mı vurdum ben?
Başlık sanırsam
herşeyi anlatıyor, oyundaki fizik motoru bazen dengesizlikler
yaşatabiliyor askerler sanki sert bir yastık gibi düşüyor yere. Örneğin
bomba attığınız düşman askeri havada dönüyor ve bir yaprak gibi yere
iniyor. Fizik bugları bu kadarlada kalmayıp bir duvara saklanmış
giderken aniden sebepsiz bir şekilde ölebiliyorsunuz. Bu konuda çok
acil bir patch gerekiyor. Oyunun en büyük eksiğinin bu olduğunu
söylemek yanlış olmaz heralde. Slow Motion death özelliği ve kullanılan
yoğun kan bu hatayı biraz olsun kapatıyor fakat yinede düşmanı anlının
ortasından vurunca yükseklere havalanıp düşmesi garip birşey... Fizik
sistemine tamamen kötü demek çok büyük yanlış olur ne kadar eksiği
olsada bir o kadarda artısı var. Çitlerin parçalanması tahtaların
kopması gerçekten çok hoş gözüküyor. Son olarak oyunun seslerine
geçelim.
Hollywood filmi
Oyunun
sesleri oldukça güzel, zaten FPS oyunlarında en çok dikkat edilmesi
gereken unsurlardan biri sestir. Brothers in Arms sesleri sayesinde
atmosferi çok iyi yakalıyor. Sesler tüylerinizi diken diken eden
sahnelerle birleşince tadından yenmez bir hale geliyor oyun! Neden
Hollywood filmi dedim, çünkü Brothers in Arms diğer FPS oyunlarına göre
daha dramatik bir oyun Baker ara sahnelerde sürekli kaybettiği
arkadaşlarından bahsediyor, bu adamları hayatta tutmalıyım gibi duygulu
konuşmalar yapıyor.Henüz ağlayanı görmedim ama gaza geleni çok
gördüm... Oyunun seslerinin güzel olmasının dışında konuşmalarda çok
gerçekçi, fakat benim hala anlayamadığım konu Almanların sesleri WW2
zamanında niye bu kadar cırtlak?
Son söz
Brothers
in Arms Hell's Highway bu kadar ertelemeye ve gecikmeye rağmen
kesinlikle oynanması gereken doyurucu bir oyun. Call of Duty gibi bir
rakibi varken Multiplayer modu ne kadar tutar bilinmez fakat taktiksel
FPS seven oyuncular için bayram niteliği taşıyan bir oyun.
rothers
in Arms serisinin üçüncü oyunu olan Hell's Highway uzun bekleyişlerin
ardından piyasaya çıktı! Hell's Highway yapım aşamasının bu kadar uzun
sürmesi ve belirtilen ilk tarihten itibaren birkaç kez ertelenmesinin
ardından piyasaya bomba gibi düştü. Piyasa'da Call of Duty gibi bir
rakibi varken başarısı ne kadar olur bilinmez fakat benim için Brothers
in Arms serisinin ayrı bir yeri var. Eminim benim gibi birçok kişi
taktiksel FPS'lerde çığır niteliğinde olan Brothers in Arms serisinin
yeni oyunu Hell's Highway'i büyük bir hevesle bekliyordu. Brothers in
Arms Hell's Highway bu beklentileri karşıladı mı tartışılır fakat
Gearbox Software her zaman ki gibi iyi bir iş çıkarttı denebilir!
Giriş
Hell's
Highway'de daha önceki Brothers in Arms oyunlarında olduğu gibi bir
grup askerin lideri konumundayız. Diğer savaş oyunlarının aksine
Brothers in Arms serisinde savaş en gerçekçi haliyle bize yansıtılıyor.
Brothers in Arms serisi Call of Duty gibi terminatörümsü bir durumun
aksine takım çalışmasına ve taktiklere dayalı olarak ilerliyor, bu
nedenle savaşın ortasına pat diye giremiyoruz! Daha önceki Brothers in
Arms serilerini oynayanlar bu konuda bir zorluk çekmeyecektir fakat
benim hala anlayamadığım bir konu var. Almanların WW2 zamanında sesleri
neden bu kadar cırtlak?
Konuya gelelim
Oyunun
hikayesini tam olarak anlayabilmeniz için serinin eski oyunlarını da
oynamanız gerekiyor. Hell's Highway bir nevi konu olarak devam niteliği
taşıyor. Mareşal Bernard Montgomery WW2'nin sonlarında bir plan
hazırlıyor ve bu plana göre havadan üç birlik indirilecek. Bu
birliklerden ikisi Amerikan biriside İngilizlerden oluşuyor. Plana göre
bu birlikler Hollandada düşman bölgesinin arkasına indirilicek. Bu
birliklerden biri de biziz tabiki. Oyunda Matt Baker adlı karakteri
yönetiyoruz.Oyundaki asıl amacımız Eindhoven adlı bölgeyi ele geçirmek
ve güvenlik altına almak. Tabi bu görev yazıldığı kadar kolay olmasa
gerek!
Psikolojik askerler
Brothers in Arms
Hell's Highway seriye bir çok yeni özellik getiriyor. Artık
yönettiğimiz grup sadece klasik askerlerden değil bazuka, sniper,
machine gun, assault, base gibi gruplardan oluşuyor. Önceki Brothers in
Arms oyunlarındaki gibi askerlerimize "Beni takip et" , "Burada kalın"
gibi komutlar verebiliyoruz.Savaş taktiklerinide kuş bakışı bir kamera
açısından verebiliyoruz fakat bu taktikleri gerçekten düşünerek
vermemiz gerekiyor!
Oyunda
başarılı olmak istiyorsak takımımızı iyi kontrol etmeyi bilmemiz
gerekiyor.Savaşlar diğer Brothers in Arms oyunlarına göre çok
interaktif olmuş, neredeyse çevredeki tüm objeleri kendimize bir siper
olarak kullanabiliyoruz, bir varilin, kutunun, duvarın, çitin arkasına
saklanabiliyoruz. Böylece savaş daha gerçekçi bir hal alıyor.Rainbow
Six Vegas ve Gears of War oyunlarındada gördüğümüz bu sistem oyunda en
çok kullanmamız gereken özellik haline gelmiş! Oyundaki 'Health'
sistemi de değiştirilmiş, Call of Duty serilerinden hatırlayacağımız
gibi vurulunca ekran kırmızıya dönüyor ve yaralandığımızı gösteriyor
fakat hemen bir siper bulup saklanırsak canımız tekrardan düzeliyor ve
eski haline geliyor. Böylece oyun bizi sürekli taktiksel oynayıp siper
almaya zorluyor.
Oyun bu kadar geliştirilirken tabi düşmanların
yapay zekasıda unutulmamış. Beni en çok etkileyen özelliklerden birisi
artık düşmanlar çok akıllı ve sizi gafil avlayabiliyor. Düşmanlar
sadece ateş etmekle kalmayıp saklanarak arkanıza kadar gelebiliyorlar!
Bunun gibi detaylar sayesinde oyun daha bir hız ve gerçekçilik kazanmış.
Oyunun en büyük özelliği ise artık Brothers in Arms serisinde
klasikleşmiş 'Pin-meter' özelliği. Düşmanınızı yoğun ateş altında
tutabilirseniz 'Pin-down' oluyor ve düşmanınız saklanmak zorunda
kalıyor Pin-meter yüksekte olduğu sürece düşman hatalar yapıyor ve
saklandığı yerden çıkamıyor. Bu durum sizin askerlerinizinde başına
gelebiliyor, bu yüzden savaş taktiklerini iyi ayarlamak
gerekiyor.Düşmanların saklandıkları yerden çıkamamaları eskiden sıkıcı
gelebiliyordu fakat şimdi eğlenceli bir hal almış çünkü neredeyse tüm
siperler yıkılabiliyor.
Brothers in Arms'ın bize verdiği
senaryolarda tank, sniper, machine gun kullanacağımız bir sürü görevler
sunuyor. Tank kullanacağımız görevler oldukça zevkli adeta bir
terminatör hissi veriyor. FPS oyunlarının vazgeçilmez silahı Sniper'ın
kullanımı ise gayet kolay ve zevkli. Machine gun oyunda çoğu zaman
karşımıza çıkıcaktır. Machine gun düşman askerlerinin Pin-meter
seviyesini saniyeler içinde tavana vurduruyor böylece düşman askerleri
siz Machine gun'ı alır almaz kaçmak zorunda kalıyor.
Oyuna
yeni eklenen bir özellik ise şu sıralar moda olan "Slow Motion"
ölümler. Örneğin çatışma sırasında bir düşmanı kafasından vurursanız
düşman Slow Motion olarak yere düşüyor ve bu olay gayette güzel
gerçekleşiyor.
Oyundaki deforme sistemine bakarsak gerçekten
süper tasarlanmış. Saklandığınız her siper ,çevrenizdeki her eşya
yıkılabiliyor. Binalarda yıkılma söz konusu değil fakat çok güzel
sahneler ortaya çıkabiliyor. Tahtaların , çitlerin parçalanışını oturup
izleyesi geliyor insanın.
Oyundaki detaylar oldukça fazla
düşmanınızı yakından öldürürseniz silahın üstüne kan sıçraması gibi hoş
detaylarda oyunda mevcut. Yanınızda bir arkadaşınız vurulursa Slow
motion moda geçip onu yerden kaldırmak gibi detaylarda oyunda mevcut.
Multiplayer mod klasiğin dışına çıkamıyor, FPS oyunlarında oynadığımız
klasik modlar Brothers in Arms serisinde de bize sunulmuş.
Oyunda
sol altta bir pusulamız var, sağ üst köşede ise verdiğimiz emirleri
gösteriyor. Diğer FPS oyunlarının aksine hiçbir zaman elimizde tam bir
bilgi yok ve pusulamıza göre giderken sivil halka sorular sormamız
gerekebiliyor.
Oyundaki kan ve şiddet önceki serilere göre
muhteşem bir şekilde arttırılmış. Attığınız bombayla düşman
askerlerinin kopartamayacağınız yeri yok! Vurulunca çıkan kanda
cabası...Oyun size şiddet olarak Rambo IV'ü hatırlatabilir ! Hatta
Rambo IV'ün şiddeti bu oyunun yanında az kalır! Unutmadan bir not
geçeyim, bu tip parçalanma olayları WW2 oyunlarına bir ilk. Oynanış
hakkında yeterince konuştuk , grafiklere gelelim!
Savaşı bırak manzaraya bak!
Brothers in Arms Hell's
Highway'in grafiklerine gelirsek , oyun Unreal Engine 3 grafik motorunu
kullanıyor.Oyunun geçtiği günlük güneşlik yerlerde manzara gerçekten
muhteşem tasarlanmış insanın bazen silahı bırakıp manzarayı izleyesi
geliyor. Her mekan birbirinden farklı, benzerlik oyunda söz konusu
değil. Oyunun aman aman grafikleri olmasa da ses ve konuyla birleşince
muhteşem bir atmosfer yaşatıyor. Grafikler genel olarak güzel fakat
çiçeklere yaklaştığınız zaman 2D çiçekler insanın hevesini
kaçırabiliyor, bina textureleri ne kadar güzel olsada yerdeki bitkiler,
çiçekler gerçektende vasat. Bu tip detaylarda çevreye konulan
koyunlarla biraz olsun örtülüyor! Evet yanlış duymadınız savaşın tam
ortasında önünüzden koyun sürüleri geçebiliyor , aralarına bomba atmak
bir hayli eğlenceli olabiliyor.Bu oyuncuya göre değişebilen bir eğlence
tabi...
Yastık mı vurdum ben?
Başlık sanırsam
herşeyi anlatıyor, oyundaki fizik motoru bazen dengesizlikler
yaşatabiliyor askerler sanki sert bir yastık gibi düşüyor yere. Örneğin
bomba attığınız düşman askeri havada dönüyor ve bir yaprak gibi yere
iniyor. Fizik bugları bu kadarlada kalmayıp bir duvara saklanmış
giderken aniden sebepsiz bir şekilde ölebiliyorsunuz. Bu konuda çok
acil bir patch gerekiyor. Oyunun en büyük eksiğinin bu olduğunu
söylemek yanlış olmaz heralde. Slow Motion death özelliği ve kullanılan
yoğun kan bu hatayı biraz olsun kapatıyor fakat yinede düşmanı anlının
ortasından vurunca yükseklere havalanıp düşmesi garip birşey... Fizik
sistemine tamamen kötü demek çok büyük yanlış olur ne kadar eksiği
olsada bir o kadarda artısı var. Çitlerin parçalanması tahtaların
kopması gerçekten çok hoş gözüküyor. Son olarak oyunun seslerine
geçelim.
Hollywood filmi
Oyunun
sesleri oldukça güzel, zaten FPS oyunlarında en çok dikkat edilmesi
gereken unsurlardan biri sestir. Brothers in Arms sesleri sayesinde
atmosferi çok iyi yakalıyor. Sesler tüylerinizi diken diken eden
sahnelerle birleşince tadından yenmez bir hale geliyor oyun! Neden
Hollywood filmi dedim, çünkü Brothers in Arms diğer FPS oyunlarına göre
daha dramatik bir oyun Baker ara sahnelerde sürekli kaybettiği
arkadaşlarından bahsediyor, bu adamları hayatta tutmalıyım gibi duygulu
konuşmalar yapıyor.Henüz ağlayanı görmedim ama gaza geleni çok
gördüm... Oyunun seslerinin güzel olmasının dışında konuşmalarda çok
gerçekçi, fakat benim hala anlayamadığım konu Almanların sesleri WW2
zamanında niye bu kadar cırtlak?
Son söz
Brothers
in Arms Hell's Highway bu kadar ertelemeye ve gecikmeye rağmen
kesinlikle oynanması gereken doyurucu bir oyun. Call of Duty gibi bir
rakibi varken Multiplayer modu ne kadar tutar bilinmez fakat taktiksel
FPS seven oyuncular için bayram niteliği taşıyan bir oyun.