Ses efektleri, Türe getirdiği bir yenilik yok, Sistem ihtiyaçları <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td> google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad); </td></tr></table> <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td></td></tr><tr> <td align="center" background="resimler/bcr_mavialan_ic1.jpg"> <table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td class="d4" align="left"> türü Strateji yapımcı Reality Pump yayıncı Zuxxez Entertainment çoklu oyuncu Var minimum sistem 2 Ghz İşlemci, 512 Mb Ram, 128 Mb Ekran Kartı, 2 Gb Boş Harddisk Alanı </td></tr></table> </td></tr><tr> <td align="center"></td></tr></table> <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td></td></tr><tr> <td align="center" background="resimler/bcr_mavialan_ic1.jpg"> <table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td class="d4" align="center"> </td></tr></table> </td></tr><tr> <td align="center"></td></tr></table> <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td></td></tr><tr> <td align="center" background="resimler/bcr_mavialan_ic1.jpg"> <table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td class="d4" align="left"> Genel : 75 Grafik : 80 Ses : 70 Oynanabilirlik : 75 </td></tr></table> </td></tr><tr> <td align="center"></td></tr></table> <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td></td></tr><tr> <td align="center" background="resimler/bcr_mavialan_ic1.jpg"> <table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td align="CENTER"> </td></tr></table> </td></tr><tr> <td align="center"></td></tr></table> <table width="188" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr> <td></td></tr><tr> <td align="center" background="resimler/bcr_mavialan_ic1.jpg"> <table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td class="d4" align="left">Gece - Gündüz Döngüsü, Taktik çokluğu, Grafikler</td></tr></table></td></tr></table>Kaldığımız yerden devam ediyoruz... | |
|
<table width="100" align="right" border="0" cellpadding="0" cellspacing="4"> <tr> <td> </td></tr></table> Earth 2140, 2150 sonrasında 2160 ile karşımıza çıktı. Görüşme fena değildi. Yenilenmiş grafikler, senaryonun devamı ve biraz daha iyi sesler ile ben burdayım dedi. İkili görüşmelerde de iyi bir izlenim bıraktı. Toplantımızın raporunu şimdi sizlere açıklıyorum. İmaj Değiştirme 2160 diğer oyunun bittiği yerden devam ediyor. Dünya en sonunda yok oluyor ve ırklarımız başka yerlere gidiyor. Oyunda bulunan 4 farklı tür ED (Eurasian Dynasty), LC (Lunar Corporation), UCS (United Civilized States) ve Aliens olarak isimlendirilmiş. Her ırkın kendine ait bir hikayesi var. UCS tamamen robotlardan oluşma ve Mars�a yerlemiş. Amacı teknolojisini geliştirip sonrada imparatorluk kurmak. Yaratıklar (Aliens yaratıklar olarak artık söz edeceğim!) Mars gezegenine önceden yerleştirilmişlerdir. Fakat derin bir uykuya yatmışlardır. UCS�nin gelmesi ile uyanırlar ve mücadeleye başlarlar. Hepsinin birbiri ile bağlantılı ve farklı amacı var. Tüm Campaing�leri oynayın derim. Single Player�da klasik görevler bulunuyor. Düşman üssünü yoket, şu kişiyi kurtar, düşman saldırdı savun vb... şekilde gidiyor. Earth 2160 bunları daha farklı yollardan yaptırarak, sıkıcı olmasını engellemeye çalışıyor ve biraz başarıyor. Monotonluğu atan en önemli faktör taktiksel değişiklik. Oyunda gece gündüz kavramı bulunuyor ve hem grafiksel hem de oynanış açısından bir hayli etkili. Gündüzleri çok kuvvetli olan bir birim, geceleri ise etkisiz olabiliyor. Karanlıkta düşman üssüne ani baskın yaparak onları yok edebiliriz. Birimlerimiz gece etrafı görmek için projektörlerini yakıyorlar. Işıkların yanması sizin yerinizi belli edebiliyor. Rakibiniz sizi görüp saldırabiliyor. Gece � Gündüz döngüsü multiplayer�da çok işe yarıyor. Taktik değişiklikleri oynanabilinirliği yükseltiyor. Sadece taktik olarak değil, görüntü olarak da görsellik katıyor. Sıfırdan yaratma Grafik motoru iyi iş çıkarmış. Patlamalar ve efektler harika, açık alanlar iyi çizilmiş durumda, ünitelere zoom yaptığınız zaman ayrıntıları görebiliyorsunuz. Sadece grafik olarak değil, oyunun motoru kamera açıları için esneklik sağlıyor. Ünitelerinize çok yukardan veya çok yakından bakabiliyorsunuz. Tepe açısına geldiğiniz zaman rakibinizin size nereden geldiğini görebiliyorsunuz. Savaş alanında neler oluyor? Buna göre yeni bir taktik belirleyebiliyorsunuz. Tek sorun bu grafiklerin sistemi zorlaması. Bu durum düşük sistemi olanların canını sıkabilir. Sesler grafikler kadar iyi değil. Bazı ses efektleri birbirinin aynı olabiliyor. Oyundaki karakter seslendirmeleri güzel yapılmış. Bunun için uğraşıldığı belli oluyor. Multiplayer için söylenecek fazla bir şey yok. Düzgün ve gayet iyi çalışıyor. Başka insanlar ile kapışmak zevkli olacak gibi gözüküyor. Oyun genel hava da gayet düzgün ve iyi bir oyun, ama asıl sorun türe herhangi bir yenilik getirmemesi. Gece � Gündüz döngüsü dışında 2160 yine klasik stratejiler ile aynı. Kaynak topla, adam üret sonra düşmanı yok et, düz mantık devam ediyor... Yapımcılar oyun için farklı olacağını söylemişlerdi. Ben pek bir fark göremedim. Yapay zeka fena değil. Belli bir süre sonra yaptığı mantıksızlıklar ve hatalar olsada yine de tatmin edici bir yapıya sahip. Multiplayer oynayamayanları zaman geçirtecek türden. Irklar arasındaki dengede ve Single Player�da bir kaç ufak hata var. Oyunun yamasını çekip kurmanızı şiddet ile tavsiye ediyorum. Yama bu hataları düzeltiyor ve oynanışı iyileştiriyor. Yamayı buradan indirebilirsiniz. Elde kalan nedir? Earth 2160 kötü değil aksine iyi bir yapım. Türe getirdiği yenilik yok, yapılacaklar yine aynı listede devam ediyor. Multiplayer�ı başka kişiler ile oynandığınız sürece bilgisayarınızdan kaldıramayacağınız oyunlardan biri olabilir. Gece � Gündüzde yer alan taktik değişiklikleri ve işin zevki asıl burada ortaya çıkacaktır. Bu türden hoşlananlar için alternatif olarak Ground Control II: Operation Exodus tavsiye edebilirim. |