türü Aksiyon yapımcı Guerrilla yayıncı SCEA çoklu oyuncu Var Genel : 95 Grafik : 98 Ses : 95 Oynanabilirlik : 93 Siper alarak ateş etmek biraz sıkıntılı, co-op yok, bazı yerlerdeki kötü kaplamalar Tam bir görsel şölen, çatışma ve vurma hissinin gerçeğe çok yakın oluşu, hikayenin başarılı işlenişi, botlara karşı oynayabilme imkanı, seslerHelghan'a zorunlu iniş! | |
|
<table width="100" align="right" border="0" cellpadding="0" cellspacing="4"> <tr> <td> </td> </tr> </table> �Artık hiçbir şey aynı olmayacak.� demişti, Phil Harrison. Tabii o zamanlar Sony�nin çalışanlarından biriydi ve her fuarda görür olmuştuk. Ama E3 2005�de bambaşka bir şekilde çıkmıştı karşımıza, daha bir etkili daha bir havalıydı. Çünkü arkasında akmakta olan gösteri Killzone 2�di (KZ2). O zamana kadar kimsenin, belki de hayalini bile kurmadığı bir görsellik, bir oynanabilirlik, bir atmosfer vardı. �Geleceğin oyunları böyle mi olacaktı cidden?� diye sorar oldu insanlar kendilerine, tabii bir de PlayStation 3�ün neler yapabileceğini göstermek adına müthiş etkili bir sunumdu, öyle de oldu. Dünya çapında birçok insan PS3�ün harikalar yaratacağını düşünmeye başlasa da, zamanla işler biraz ters gitti. PS3 mimarisinin yapımcılar için zor ve anlaşılmaz olduğu ortaya çıktı. Merakla beklenen oyunlar ise ertelendi, ertelendi ve yine ertelendi. Bu durumdan nasibini alan yegane oyun ise tabii ki Killzone 2 oldu. 2005 yılında duyurulan oyun hakkında 2 yıl boyunca hiçbir bilgi verilmedi. Doğal olarak insanların heyecanı azaldı, E3 2007 fuarına kadar hatta zaman zaman iptal edildiği dedikoduları dahi çıktı. Fuarda uzun zaman sonra ilk kez Killzone 2 ile ilgili bilgi verildi hatta video yayınlandı. Ancak o gösterilen video kimseyi tatmin etmese de, oyunun gelişim safhasında olduğunu öğrenerek çıkış tarihini bekler olduk. Tabii şimdi bu defa da farklı bir bekleme haline, yani sabırsızlığa büründük. Çünkü Guerrilla Games, oyunun ilk 2 yılının aksine, E3 2007�den bugüne kadar sürekli resimler, videolar ve birçok detaylı bilgiler yayınladı. Oyunu bizler geliştirmiyor olsak da, yayınlanan birçok materyal sayesinde gelişim sürecini an ve an izler olduk. Tabii zamanla beklenen kaliteye de ulaşan Killzone 2, müthiş bir beğeni toplayarak tüm oyun severlerin hayranlığını da kazanmayı başardı. İşte böylesine ilginç bir geliştirme sürecinden sonra, 27 Şubat günü resmi olarak tüm dünya da çıkacak olan oyuna, erkenden ulaşma imkanı bulan bendeniz, bu fırsatı kaçırmayarak merakla beklediğim oyunun suyunu çıkarmaya başladım. "İmparator Scolar Visari'nin tavırları ve konuşmaları Adolf Hitler'i oldukça andırıyor." Helghan�ın, Helghast�a ait olduğunu bilecekler! Helghan imparatoru Scolar Visari, Killzone 2�deki maceramıza başlamadan önce işte böyle sesleniyor ulusuna, etkileyici bir meydan okuma olsa da, Vekta da artık Helghast sorununu çözmeye geliyor. Çok kanlı bir çatışma olacağı kesin de, biz ayrıntılara girmeden önce gelin şöyle bir geçmişe doğru yol alarak, PS2�deki Killzone 1 ve PSP�deki Killzone Liberation�ı oynamayanlara hikayemizi hatırlatalım. Dünya�da doğal kaynakların bittiği bir dönemde yeni gezegenler arayan insanlar, uzun aramalar sonucunda iki gezegen bulur. Bunun akabinde Helghan meclisi ile beraber çok sayıda insan yola çıkar. Vardıkları ilk gezegene Helghan ismini verirler ve yeni yaşam yerlerindeki hayatlarına başlarlar. Fakat bir grup insan, oradaki yaşam şartlarını beğenmeyerek diğer gezegene yerleşmek ister ve oraya doğru yol alırlar. İsmini Vekta koydukları bu gezegende ise daha iyi koşullar mevcuttur. Çok uzun yıllar boyunca iyi anlaşan bu ikilinin bir süre sonra araları açılmaya başlar. Helghan gezegeninde ise radyoaktif şartlarda yaşayanlar acı dolu zamanlardan geçerler. Vekta ise kendi çıkarları için kurallarından vazgeçmeyerek Helghan insanlarını çok zor durumlarda bırakır. Zamanla Vekta�dan tamamen kopan Helghan halkı, seçmiş oldukları imparator Visari ile büyük bir değişime giderek, kendilerine Helghast demeye başlarlar. Günlerden bir gün beklenmedik bir saldırı Vekta�yı sarsar. Helghast, Vekta�nın ISA (Yerel Savunma Birliği) kuvvetleriyle çarpışarak gezegeni ele geçirmek, geçmişin intikamını almak ister. |