Hollanda'nın
Amsterdam şehrinde Guerrilla Games, ilk olarak PS2'ye Killzone'ı
çıkarttıklarında ileride sansasyonel bir olaya da imza atacaklarının
farkında değillerdi. İlk oyunları PS2'de ortalama bir FPS oyunu olarak
kalmış, konsol sahiplerinin bir kısmı oynayıp bir köşeye bırakmışlardı.
Bazıları ise sattığı 2 milyon kopya ile PS2'nin en iyi FPS oyunu ilan
etmişlerdi. Benim ise ilk oyundan aklımda kalan tek şey kapağındaki
kırmızı gözleriyle bana bakan Helghan askeri olmuştu. Gel zaman git
zaman PS3'ü beklerken hazır Booth Babes'lerde E3'de yer alıyorken
hummalı bir seyir halinde E3 videolarına göz gezdiriyordum. Aman
allahım! O nasıl bir görüntüydü, daha önce hiçbir oyunda görmediğimiz
kalitede bir görselliğe sahip Killzone 2 videosuyla tanışmamız ve
sonrasında hiçbir oyunda yaşanmayan tartışmaların da başlaması işte
aynen böyle başladı.
Guerrilla
Games, E3 2005'de o videoyu yayımlamasaydı ya da ardından çıkan CGI
söylentileri ayyuka çıkmamış olsaydı, üstünde bu kadar çok uraşırmıydı?
Dört yıl boyunca hummalı bir çalışma içinde Guerrilla, her yeni E3 ve
fuar kapsamında gösterilen yeni videolar ile oyunla ilgili
beklentilerin de farkında olarak geliştirme süreci boyunca yeni
videolar yayımladı. Nihayetinde geçtiğimiz sene E3 2005'deki CGI
kalitesine ulaştıklarını artık onunda ötesine geçmek için
çabaladıklarını belirttiler. Bugüne kadar grafik konusunda
beklentilerimizi ve ötesini sunan birçok oyun oldu. Hiçbirisi Killzone
2 kadar çok bizleri konuşturup, tartıştırmadı. İşte Killzone 2 deyince
hemen aklımıza "Grafiklerrrrr" çınlamasının gelmesinin sebebi de budur.
İşte bu beklentiler içinde 27 Şubat'tan önce elimize geçen Killzone
2'yi sadece grafik bazında değerlendirmeden PS3 + Oyun +
Amsterdam şehrinde Guerrilla Games, ilk olarak PS2'ye Killzone'ı
çıkarttıklarında ileride sansasyonel bir olaya da imza atacaklarının
farkında değillerdi. İlk oyunları PS2'de ortalama bir FPS oyunu olarak
kalmış, konsol sahiplerinin bir kısmı oynayıp bir köşeye bırakmışlardı.
Bazıları ise sattığı 2 milyon kopya ile PS2'nin en iyi FPS oyunu ilan
etmişlerdi. Benim ise ilk oyundan aklımda kalan tek şey kapağındaki
kırmızı gözleriyle bana bakan Helghan askeri olmuştu. Gel zaman git
zaman PS3'ü beklerken hazır Booth Babes'lerde E3'de yer alıyorken
hummalı bir seyir halinde E3 videolarına göz gezdiriyordum. Aman
allahım! O nasıl bir görüntüydü, daha önce hiçbir oyunda görmediğimiz
kalitede bir görselliğe sahip Killzone 2 videosuyla tanışmamız ve
sonrasında hiçbir oyunda yaşanmayan tartışmaların da başlaması işte
aynen böyle başladı.
Guerrilla
Games, E3 2005'de o videoyu yayımlamasaydı ya da ardından çıkan CGI
söylentileri ayyuka çıkmamış olsaydı, üstünde bu kadar çok uraşırmıydı?
Dört yıl boyunca hummalı bir çalışma içinde Guerrilla, her yeni E3 ve
fuar kapsamında gösterilen yeni videolar ile oyunla ilgili
beklentilerin de farkında olarak geliştirme süreci boyunca yeni
videolar yayımladı. Nihayetinde geçtiğimiz sene E3 2005'deki CGI
kalitesine ulaştıklarını artık onunda ötesine geçmek için
çabaladıklarını belirttiler. Bugüne kadar grafik konusunda
beklentilerimizi ve ötesini sunan birçok oyun oldu. Hiçbirisi Killzone
2 kadar çok bizleri konuşturup, tartıştırmadı. İşte Killzone 2 deyince
hemen aklımıza "Grafiklerrrrr" çınlamasının gelmesinin sebebi de budur.
İşte bu beklentiler içinde 27 Şubat'tan önce elimize geçen Killzone
2'yi sadece grafik bazında değerlendirmeden PS3 + Oyun +
Eğlence + Vaat edilenler = Yüksek beklentiler çerçevesinde sizlere anlatacağız. Killzone ile PS2'de, Killzone: Liberation ile PSP'de başlayan Vekta üzerindeki Helghast saldırısının üzerinden 2 yıl geçmiştir. ISA özel kuvvetlerinden SEV ve yardımcıları, Hellghast lideri İmparator Visari'yi ve savaş makinelerini durdurmak için mücadeleye koyulurlar. Küçük bir giriş ve uzun bir hikaye anlatımına geçmeden önce kısaca oyunda bilmemiz gereken kuvvetlere bir göz atalım. UCN | United Colonial Nations: UCN, gücünü güçlü bir web tabanı ile kontrol ettiği dünya etrafında kurduğu yörünge savunma sistemleri, tersaneleri ve birleştirici hükümet rolünden alıyor. UCA | United Colonial Army: UCN'nin hükümet karşıtlarını ve direnişçileri egale etmek için kurduğu ve gerektiğinde acımasız olan güçlü orduları. ISA | Interplanetary Strategic Alliance: Yine UCN'nin kolonileri kontrol altına almak ve direnişçileri egale etmek için kurduğu ve her bir koloni için özelleştirdiği askerler, milisler ve polislerden oluşan özel kuvvetler. ISCA | Independent Colonial Strategic Alliance: Daha çok koloniler arası ticareti sağlamak için kurulmuş, diğerlerine nazaran daha yumuşak bir konfedarasyon. Helghan Corporation: Helghast ve daha öncesi Exodus'dan önce kurulan ve dünyanın en büyük enerji kuruluşlarından olan Helghan Corporation, kolonilerin yapılandırılmaya başlaması ile birlikte kendi kaderleri ve özgürlükleri için, savaşmaya çoktan hazırdılar. Vektan Helghan: Birinci Extrasolar Savaşı'ndan sonra UCN'nin Vekta'da işgal ettiği ve toplama kamplarında orjinal kolonistleri bir araya getirdiği Exodos'un kenar mahallesi olarak bilinen varoşları. Helghast: Helghan İdaresinin çökmesi üzerine kendi vizyonunu oluşturan imparator Visari hayalini kurduğu bağımsızlık ve ulusallığı simgeleyen Helghast'ı kuracaktır. 2055 yıllarında petrol sıkıntısı ve kıt kaynakların kontrolü için ulusların mücadeleye girmesi sonucu küresel bir çöküş yaşanır. Bu çöküş, yönetimlerin de yeni kaynak arayışına girmesi ve sonrasında koloniler arası mücadelelerin başlangıcını oluşturur. 2060 ve sonrasında bu düzensizliğe karşın diğer gezegen ve kolonilerin bir arada yaşayabilmesi için UCN genişletilmiş adıyla United Colonial Nations kurulacaktır. Bazı çok yapılı ve zengin şirketler de kendi sömürge ve finansmanı için Helghan Corporation'ı kuracaktır. Sonrasında ise enerji kaynaklarının büyük çoğunluğuna ulaşması ile büyük bir servetin de sahibi olacaktır. UCN sahiplerini rahatsız eden bu sömürge düzeni karşısında da aldığı uyarılar ile 30 yıllık durağan bir sürecin ardından UCN, askeri müdahalesinin de sebebi olacaktır. 2095 ve sonrası yıllarda bazı koloniler Terran güneş sistemini terk etmeye başlar, UCN'nin tecrübesi ve içten içe uyguladığı ağır yaptırımlar ve ekonomik kısıtlamaları üzerine bu terk ediş daha iyi anlaşılacaktır. Alpha Centauri sistemi olarak tanımlanan ilk gemi ise Eden gezegeni etrafında UCN'nin desteği ile turlarına başlar. UCN'nin hem ekonomik hem de askeri olarak güçlenme politikası ile UCA (United Colonial Army) kurulur. 2116 yıllarında yoğun bir güneş parlaması ile altı gemi Archon, Triumph, Pacifica, Jericho, Seraph, ve Harbinger izleme sitemlerinden kaybolur. Gemilerden gelen son görüntüler ise oluşturulan sistemlerin başarısızlığını gösterir nitelikte olacaktır. UCN için koloni gemilerinin kaybı büyük bir mali gider olacak ve yerlerine küçük sistemleri kurmanın gereksiz bir gider olacağı düşüncesi ile krizi aşmak için kurduğu Alpha Centauri sistemini ihaleye sunacaktır. İhale rüşvet ve hile tartışmaları ile sistemi Helghan Corporation'ın alması ile son bulacak Helghan Corporation ise sistemini bir adım daha öteye taşıyarak daha da güçlendirecektir. Neredeyse tamamı oluşturulmuş bir filo ile Helghan, hedefinin başarısını sigorta poliçesini imzalayarak IBG'den (Gezegenlerarası Bankacılık) gelen kredi ve sömürü gelirlerinin %10'una sahip olarak perçinleyecektir. Alpha Centauri'ya sahip olan HC'nun Helghan'a yolculuğu ve Vekta'yı keşfetmesi de işte böyle başlayacaktır. HC'nın yaşamak için en uygun olan Vekta'yı keşfetmesi ve Helghan ile birlikte buradaki düzeni sağlama çabaları sonucu UCN'de boş durmayacak koloniler arası ittifak yoluna girecektir. Uzun yıllar Helghan ve HC hızlı bir yükselişe geçecek, UCN ile birlikte ekonomik ve finansal bir mücadele içinde olacaktır. Uzun süren soğuk ekonomik çekişmelerin ardından ISA kuvvetlerinin Vektada konuşlanması sonucu ilk savaş adımları da başlamış olacaktır. İlk mücadeleler sırasında vur kaç taktiği uygulayan ISA kuvvetleri sayısal üstünlükleri olmasına rağmen Helghan tarafından püskürtülecektir. Sonrasında ilk büyük atak başlar ve UCA donanmaları Helghan filolarına ağır kayıplar verdirir. Bu ataktan sonra Helghan istasyonu da UCA'in kucağına düşmemek için UCA istasyonu ile birlikte kendini sabote eder. Resmi olarak Helghan yönetimi bunu kabul etmese de bu olay daha sonra UCN'nin savaş nedeni sayılacaktır. UCA donanmasının doğrudan filolarıyla Helghan ve Vekta üzerine saldırması sonucu ağır kayıplar alan Helghan ve Vekta bombalamaların da sonucu yenik duruma düşer. ISA ve UCA donanmasının birlikte saldırılarıyla yönetimi ele geçiren UCA tüm Helghan yönetici ve direnişçilerini tutuklatır. Bu gelişmeler ilk Extrasolar savaşının da sonu olacaktır. UCN'nin ISA yönetiminde Vekta'yı devralması ve yeni bir sömürge haline getirmesi ileride çatlak seslerinde yükselmesine sebep olacaktır. Bu olaylardan sonra Vekta'da Helghan'ın direniş planları da gün yüzüne çıkacak ve direnişçilerin kol gezdiği ve eskiden cennet olarak adlandırılan o masum yer olmaktan uzaklaşacaktır. Ne ISA ne de UCN bu direnişler ve sonrasındaki politik çıkarmalara fazla dayanamayacak, Helghan yönetimini tanıyarak normal bir diplomatik süreç görünümünde yoluna devam edecektir. Gezegenden sürülen Helghanlıların sürgünde baş gösteren açlık sefalet ve hastalıklar sonrasında ICSAnın (Bağımsız Koloni Stratejik İttifakı) kurulması zorunluluğunu ortaya çıkacaktır. ICSA'nın talepleri yerine getirememesi sonucu Helghan'ın da paranoyaklaşması gecikmeyecektir. Bununla birlikte ilk savaş ile yenilgiye uğrayan Helghan yönetiminin Dünyadan sürgün edilmesi sonucu gezegenlerindeki yaşam şartlarının zorluğundan dolayı yarı insan yarı mutant görünümünde insan toplulukları olacak ve taktıkları maske ile oyun tarihindeki en ilginç fenomenlerden de biri olacaktır. Bu noktada fark edeceksiniz ki oyunun sağlam bir kurgusu var. Hikaye, insanların modern bir I. ve II. Dünya Savaşı döneminin gelecekteki yansımaları yada gelecekteki hali gibi bir izlenime kapılmasını sağlıyor. İlk oyunun hikaye ve kurgusuna İngiliz, ünlü fantastik kurgu yazarı Joe Deverın da el atmasının bunda büyük bir etkisi var. Oyun boyunca hikaye ve yansıtmak istediği atmosferi son damlasına kadar hissedeceğiniz için oyundaki modern nazisizm etkisini de gözünüzden kaçırmayacağınıza eminim. Visarinin halka seslenişi de bunun en büyük kanıtlarından biri olacaktır. Scolar Visari'nin doğuşu... Helghan'ın içinde bulunduğu ve uzun yıllar süren istikrarsızlığının ardından Helghan milliyetçileri içinde zengin bir aileden dünyaya gelen Visari'nin bir lider ve düşünür olarak söz edilmeye başlanması gecikmeyecektir. Visari'nin ulusçu yapısı ve halkının içinde bulunduğu özgürlük açlığı yakın zamanda yaşadıklarını ve geçmişlerinde yaşadıklarını da onlara en iyi şekilde anlatarak, Helghast'ın doğuşuna da liderlik edecektir. Tek amacı ISA'nın Vekta üzerinden vazgeçmesi ve acımasız intikam planını gerçekleştirmesi olacaktır. |