Sana göre kaçmak olabilir, ama değil!
Yıkım sonrası bir dünyada hayatta kalmaya çalışan ufak insan grupları ve bir kurtarıcı, genellikle filmler ve oyunlarda sıkça konu edilen temalardan bir tanesidir. Umutlar az olsa da yaşamak önemlidir ve bunun için mücadele etmek gerekir. Ölenler ve geride bıraktığımız insanlar olsa da, mutlak zafer, kaçınılmaz bir son olacaktır. Fuel ise, bu temaya farklı bir bakış açısı getiriyor. Dünya üzerindeki yaşam, büyük ölçüde sona ermiş, doğal denge bozulmuş ve güç düşkünü rejimler arasındaki savaşların etkileri her yerde görülmektedir. Fakat buna rağmen tek amaç yarışmak, evet hem de kaçarcasına yarışmak. Kötü olan her şeyi arkada bırakarak, gaza sonuna kadar basarak kaçmak belki de
"Fuel'da, motosiklet, araba, ATV ve Hovercraft olmak üzere 70 farklı araç var."
Uzun bir bekleyişin ardından
Fuel, ilk duyurulduğunda takvimler 2005 yılını gösteriyordu. Grand Raid Offroad ismiyle lanse edilen yapım, daha sonra Fuel ismini aldı ve 4 yıllık bir bekleyişin ardından oyunculara sunuldu. Fuel, henüz kendisini oynamadıysanız bile sizi etkilemeyi başarabilen bir yapım. Şöyle ki; Fuelin barındırdığı harita, toplamda 14.400 km² ve bu bir rekor. Fuelda, oyuncuyu hiçbir şekilde kısıtlamayan ve tamamen keşfedilebilir bir çevre var. Kurak araziler, ormanlar, karlı bölgeler veya çöller gibi noktalarda yarışabiliyoruz. Yarışmayı bıraktığımız anda, önümüzde keşfedilmeyi bekleyen devasa bir dünya var demektir. Zira bonuslar keşfedebiliyor ve hatta henüz açılmamış (Unlock edilmemiş) araçlar bulabiliyorsunuz.
Genel olarak yapımdaki görsellik ve araç modellemeleri iyi sayılır."
Oyun, zamana karşı yarışmanızı, rakiplerinize üstünlük kurmanızı veya doğanın gücüne karşı koyarak yarışmanızı istiyor. Fuel, arcade yarış tarzında olduğu için, gerçekçi fizikler ve kontroller sunmayan, daha basite indirgenmiş bir oynanışa sahip. Bu sebeple çoğu kez gaz pedalından ayak çekmeye gerek yok. Yarışlara göre araçlarınızı değiştirebiliyor, karakterinizin görünümünde bazı değişiklikler yapabiliyorsunuz. Tabii ki çoğu özellik, henüz açılmış değil.
Fuelda, motosiklet, araba, ATV ve Hovercraft olmak üzere 70 farklı araç var. Yapımda yer alan en dikkat çekici yön, bana göre hem diğer yarışçılarla hem de dev hortumlarla mücadele ettiğimiz yarışlar. Bu sırada rakiplerimizi geçmeye çalışırken, aynı zamanda dev hortumların gücünden en az şekilde etkilenerek, yolumuza devam etmeye çalışıyoruz. Yıkılan evler ve uçan nesneler gibi detaylar, oyunun heyecanına ve görsel yönüne artış sağlıyor.
"Yapımda dinamik hava şartları yer alıyor. Gece-gündüz döngüsü var. Bazen sıcak bir havada yarışırken, bir anda kendinizi sağnak yağmur altında bulabilirsiniz."
Arabam bozuldu
Oyunun yapay zekâ düzeyinin düşük olduğunu söyleyebilirim. Çoğu kez saçma durumlarla karşı karşıya kalabiliyorsunuz, Bunlar bir yarış esnasında olduğu gibi, serbest dolaştığınız esnalarda da olabiliyor. Örneğin, yolda giden araçları biraz takip ederseniz, virajları çok garip aldıklarını, hatta bir süre sonra araçların yok olduklarını göreceksiniz. Bunlar kadar olmasa da, benzer olaylar yarışlarda da karşınıza çıkabiliyor. Oyundaki görsel kalite iyi, ama biraz daha çalışılsa çok iyi olurdu doğrusu. Öyle ki, Draw Distance sorunu kendisini çok belli ediyor. Siz yaklaştıkça detaylanan dokular, yoktan var olan cisimler görmek, pek de hoş değil. Hava akımı özelliği ise, hoş düşünülmüş bir yön. Özellikle yarış sırasında oluşan sert rüzgârlar neticesinde, aracınızı kontrol etmekte zorlanıyor, hız kaybedebiliyorsunuz.
"Devasa haritasıyla Fuel'da, çorak arazilerde, yollarda kısaca her yerden yarışa devam edebilirsiniz."
Fuel, Games for Windows etiketiyle piyasaya sürülmüş bir yapım. Dolayısıyla Multiplayer olarak oynamak istiyorsanız, kesinlikle orijinal bir oyuna sahip olmanız ve Live üzerinden hesap açtırmanız gerekli. Baktığımızda, karşımızda 4 yıldır geliştirilmekte olan, ama buna rağmen çoğu kısmı rayına oturtamayan bir oyun var. Yapımcılar, düşünce olarak başarılı bir iş oluştursa da, ne yazık ki bunu uygulama olarak başaramamış.
Yıkım sonrası bir dünyada hayatta kalmaya çalışan ufak insan grupları ve bir kurtarıcı, genellikle filmler ve oyunlarda sıkça konu edilen temalardan bir tanesidir. Umutlar az olsa da yaşamak önemlidir ve bunun için mücadele etmek gerekir. Ölenler ve geride bıraktığımız insanlar olsa da, mutlak zafer, kaçınılmaz bir son olacaktır. Fuel ise, bu temaya farklı bir bakış açısı getiriyor. Dünya üzerindeki yaşam, büyük ölçüde sona ermiş, doğal denge bozulmuş ve güç düşkünü rejimler arasındaki savaşların etkileri her yerde görülmektedir. Fakat buna rağmen tek amaç yarışmak, evet hem de kaçarcasına yarışmak. Kötü olan her şeyi arkada bırakarak, gaza sonuna kadar basarak kaçmak belki de
"Fuel'da, motosiklet, araba, ATV ve Hovercraft olmak üzere 70 farklı araç var."
Uzun bir bekleyişin ardından
Fuel, ilk duyurulduğunda takvimler 2005 yılını gösteriyordu. Grand Raid Offroad ismiyle lanse edilen yapım, daha sonra Fuel ismini aldı ve 4 yıllık bir bekleyişin ardından oyunculara sunuldu. Fuel, henüz kendisini oynamadıysanız bile sizi etkilemeyi başarabilen bir yapım. Şöyle ki; Fuelin barındırdığı harita, toplamda 14.400 km² ve bu bir rekor. Fuelda, oyuncuyu hiçbir şekilde kısıtlamayan ve tamamen keşfedilebilir bir çevre var. Kurak araziler, ormanlar, karlı bölgeler veya çöller gibi noktalarda yarışabiliyoruz. Yarışmayı bıraktığımız anda, önümüzde keşfedilmeyi bekleyen devasa bir dünya var demektir. Zira bonuslar keşfedebiliyor ve hatta henüz açılmamış (Unlock edilmemiş) araçlar bulabiliyorsunuz.
Genel olarak yapımdaki görsellik ve araç modellemeleri iyi sayılır."
Oyun, zamana karşı yarışmanızı, rakiplerinize üstünlük kurmanızı veya doğanın gücüne karşı koyarak yarışmanızı istiyor. Fuel, arcade yarış tarzında olduğu için, gerçekçi fizikler ve kontroller sunmayan, daha basite indirgenmiş bir oynanışa sahip. Bu sebeple çoğu kez gaz pedalından ayak çekmeye gerek yok. Yarışlara göre araçlarınızı değiştirebiliyor, karakterinizin görünümünde bazı değişiklikler yapabiliyorsunuz. Tabii ki çoğu özellik, henüz açılmış değil.
Fuelda, motosiklet, araba, ATV ve Hovercraft olmak üzere 70 farklı araç var. Yapımda yer alan en dikkat çekici yön, bana göre hem diğer yarışçılarla hem de dev hortumlarla mücadele ettiğimiz yarışlar. Bu sırada rakiplerimizi geçmeye çalışırken, aynı zamanda dev hortumların gücünden en az şekilde etkilenerek, yolumuza devam etmeye çalışıyoruz. Yıkılan evler ve uçan nesneler gibi detaylar, oyunun heyecanına ve görsel yönüne artış sağlıyor.
"Yapımda dinamik hava şartları yer alıyor. Gece-gündüz döngüsü var. Bazen sıcak bir havada yarışırken, bir anda kendinizi sağnak yağmur altında bulabilirsiniz."
Arabam bozuldu
Oyunun yapay zekâ düzeyinin düşük olduğunu söyleyebilirim. Çoğu kez saçma durumlarla karşı karşıya kalabiliyorsunuz, Bunlar bir yarış esnasında olduğu gibi, serbest dolaştığınız esnalarda da olabiliyor. Örneğin, yolda giden araçları biraz takip ederseniz, virajları çok garip aldıklarını, hatta bir süre sonra araçların yok olduklarını göreceksiniz. Bunlar kadar olmasa da, benzer olaylar yarışlarda da karşınıza çıkabiliyor. Oyundaki görsel kalite iyi, ama biraz daha çalışılsa çok iyi olurdu doğrusu. Öyle ki, Draw Distance sorunu kendisini çok belli ediyor. Siz yaklaştıkça detaylanan dokular, yoktan var olan cisimler görmek, pek de hoş değil. Hava akımı özelliği ise, hoş düşünülmüş bir yön. Özellikle yarış sırasında oluşan sert rüzgârlar neticesinde, aracınızı kontrol etmekte zorlanıyor, hız kaybedebiliyorsunuz.
"Devasa haritasıyla Fuel'da, çorak arazilerde, yollarda kısaca her yerden yarışa devam edebilirsiniz."
Fuel, Games for Windows etiketiyle piyasaya sürülmüş bir yapım. Dolayısıyla Multiplayer olarak oynamak istiyorsanız, kesinlikle orijinal bir oyuna sahip olmanız ve Live üzerinden hesap açtırmanız gerekli. Baktığımızda, karşımızda 4 yıldır geliştirilmekte olan, ama buna rağmen çoğu kısmı rayına oturtamayan bir oyun var. Yapımcılar, düşünce olarak başarılı bir iş oluştursa da, ne yazık ki bunu uygulama olarak başaramamış.