pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


[Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


[Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

    [Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması

    Shampion
    Shampion
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2477
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 25/06/09
    Asasian
    Eski Oyuncu
    GS

    içerde [Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması

    Mesaj tarafından Shampion C.tesi Ocak 09, 2010 11:24 pm

    Giris


    Muhtemelen
    kendinize soruyorsunuzdur, "EVT Kodlamasi nedir?" EVT kodlamasi Knight
    Online'da gorev vb. seyler icin kullanilan kodlama dilidir.

    Fonksiyonlar/Komutlar


    Bilmeniz gereken temel seyler :

    A : IF / Check fonksiyonları icin kullaniliyor

    E : Event fonksiyonları icin kullaniliyor

    ; Açımlama için kullaniliyor - Örnek: E RUN_EVENT 10601 ; Buraya notlar yazabilirsiniz..

    -1 : kullanilmayan bosluklar icin yazilir, gerekli alanlardan birini kullanmadiysaniz -1 yazmaniz gerekiyor. - Örnek

    E SELECT_MSG komutunu kullanirken 22 tane deger girmemiz sart.. fakat
    diyelim ki biz asagidaki gibi 16 tane deger girdik, geri kalan 6 deger
    icin 6 tane -1 yazmak zorundayiz.

    E SELECT_MSG 16084 61000 60000 42010 60001 42020 60002 42030 60003 22040 60004 42050 60005 42060 60006 42070 -1 -1 -1 -1 -1 -1

    (Search yapip CHECK_CLASS yaparsaniz asagida da ornek var.)

    - EVT Komutları her zaman büyük harfle yazılır.



    Kod:
    [b][u]Event Fonksiyonları[/u][/b]
     
     ROB_EXAM
     GIVE_ITEM_INPUT_COUNT
     ROB_ITEM_INPUT_COUNT
     OPEN_INPUT_COUNT
     LOG_OLYMPIC_ACCOUNT
     CHECK_OLYMPIC_ACCOUNT
     MOVE_MIDDLE_STATUE
     GIVE_LOGTIME_ITEM
     CHECK_LOGTIME_ACCOUNT
     GIVE_KJWAR_ITEM
     CHECK_KJWAR_ACCOUNT
     CHECK_PCBANG_OWNER
     GIVE_PCBANG_ITEM
     CHECK_PCBANG_ITEM
     SHOW_PCBANG_ITEM
     CHANGE_MANNER
     EMIGRATION_ACCEPT
     STATE_CHANGE
     ZONE_CHANGE_PARTY
     ROB_ALLITEM_PARTY
     SEND_WEBPAGE_ADDRESS
     CHANGE_NAME
     STAT_POINT_FREE
     SKILL_POINT_FREE
     CHANGE_LOYALTY
     ZONE_CHANGE_CLAN
     ROLL_DICE
     CHANGE_POSITION
     PROMOTE_KNIGHT
     DESTROY_ITEM
     EXP_CHANGE
     LEVEL_UP
     STAT_POINT_DISTRIBUTE
     SKILL_POINT_DISTRIBUTE
     PROMOTE_USER_NOVICE
     ZONE_CHANGE
     KISS_USER
     RUN_EXCHANGE
     GIVE_PROMOTION_QUEST
     PROMOTE_USER
     SAVE_EVENT
     GIVE_PPCARD_ITEM
     RETURN
     REQUEST_PERSONAL_RANK_REWARD
     REQUEST_REWARD
     ROB_NOAH
     SAVE_COM_EVENT
     LOG_COUPON_ITEM
     GIVE_NOAH
     OPEN_EDITBOX
     ROB_ITEM
     GIVE_ITEM
     RUN_EVENT
     SELECT_MSG
     SAY
     
     
     [b][u]IF Fonksiyonları(Birseyleri kontrol etmek icin kullanılan fonksiyonlar)[/u][/b]
     
     CHECK_BEEF_ROAST_NO_VICTORY
     CHECK_BEEF_ROAST_ELMORAD_VICTORY
     CHECK_BEEF_ROAST_KARUS_VICTORY
     CHECK_EXAM_COUNT
     CHECK_WEIGHT_INPUT_COUNT
     CHECK_EXIST_ITEM_INPUT_COUNT
     CHECK_INPUT_COUNT
     CHECK_MIDDLE_STATUE_NOCAPTURE
     CHECK_MIDDLE_STATUE_CAPTURE
     CHECK_CLAN_RANKING
     CHECK_LOYALTY_RANK
     CHECK_LOYALTY_RANK_MONTHLY
     CHECK_EMPTY_SLOT
     CHECK_STAT_TOTAL
     CHECK_SKILL_TOTAL
     CHECK_NO_CASTLE
     CHECK_CASTLE
     CHECK_MONSTER_CHALLENGE_USERCOUNT
     CHECK_MONSTER_CHALLENGE_TIME
     CHECK_MANNER
     CHECK_NO_CLAN
     CHECK_CLAN
     CHECK_DICE
     CHECK_KNIGHT
     CHECK_CLAN_GRADE
     CHECK_NO_CHIEF
     CHECK_CHIEF
     CHECK_LOYALTY
     CHECK_NOCLASS
     CHECK_ITEMCHANGE_NUM
     CHECK_EXCHANGE
     CHECK_PROMOTION_ELIGIBLE
     CHECK_EXIST_EVENT
     CHECK_NOEXIST_EVENT
     CHECK_NOEXIST_ITEM_OR
     CHECK_NOEXIST_ITEM_AND
     CHECK_EXIST_ITEM_OR
     CHECK_EXIST_ITEM_AND
     CHECK_PPCARD_TYPE
     CHECK_PPCARD_SERIAL
     CHECK_NATION
     CHECK_NOAH
     EXIST_COM_EVENT
     NOEXIST_COM_EVENT
     HOWMUCH_ITEM
     CHECK_LV
     RAND
     CHECK_EDITBOX
     CHECK_WEIGHT
     CHECK_CLASS
     CHECK_NOEXIST_ITEM
     CHECK_EXIST_ITEM
     CHECK_SKILL_POINT
     CHECK_OVER_WEIGHT
     CHECK_UNDER_WEIGHT


    Fonksiyon Aciklamalari


    ROLL_DICE

    Tam anlami zar atmadir, rastgele seyler icin kullanılır.
    Kullanım: E ROLL_DICE 20 ; 20 deger icin zar atar rastgele birini secer (1-20), Daha sonra gerekli bilgiyi alacaksiniz..

    CHANGE_MANNER

    Manner point eklemek ya da silmek icin kullanilir.
    Kullanim: E CHANGE_MANNER 10000 ; 10,000 Manner point verir
    E CHANGE_MANNER -10000 ; 10,000 Manner point siler

    ZONE_CHANGE_PARTY

    Partinizdeki herkesi bir zone'a isinlandirmak icin kullanilir.
    Kullanim: E ZONE_CHANGE_PARTY 21 350 350 ; Partinizi Moradondaki, 350 350 koordinatlarina isinlar. (Zone ID, X, Y)

    SEND_WEBPAGE_ADDRESS

    'Web_address_us.tbl'sinde belirtilen site adresini oyun ici browser'da acar. [Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması Smile
    Kullanm: E SEND_WEBPAGE_ADDRESS 4 ; Web_Address_us.tbl dosyasindaki 4.
    satirdaki siteyi acar, birinci kolon satirlari gosteriyor. (1 2 3 diye
    gider)

    CHANGE_NAME

    Name Change Scroll icin kullanilir, oyun ici ncs.
    Kullanim: E CHANGE_NAME ; Kullanim icin prosedurler bolumunzde 'CHANGE_NEW_ID' adli prosedur olmasi gerekir.

    STAT_POINT_FREE

    Karakterinizi restat yapar.
    Kullanim: E STAT_POINT_FREE ;

    SKILL_POINT_FREE

    Karakterinizi reskill yapar.
    Kullanım: E SKILL_POINT_FREE ;

    CHANGE_LOYALTY

    NP eklemek ya da silmek icin kullanilir
    Kullanim: E CHANGE_LOYALTY 500 ; Karakterinize 500 np ekler.
    CHANGE_LOYALTY -500 ; Karakterinizden 500 np siler.

    ZONE_CHANGE_CLAN

    Claninizdaki herkesi bir zone'a isinlandirmak icin kullanilir.
    Kullanim: E ZONE_CHANGE_CLAN 21 350 350 ; Clano Moradon'a isinlar, 350 350 koordinatlarina isinlar.
    Parameters : Zone ID, X, Y.

    CHANGE_POSITION

    Key Gorevi NPC'leri icin kullanilir, NPC yerini degistirir. Not: Sadece NPC'nize TrapNumbers sutununu ayarlarsaniz calisir.
    Kullanim: E CHANGE_POSITION ; Yapmaniz gerke tek sey bu, npc'yi K_NPCPOS'daki bir sonraki TrapNumber'a isinlar.

    PROMOTE_KNIGHT

    Claninizin rutbesini artirmak icin kullanilir (Yani Brain of Centaur'u npcye verdigimizde knights olmamiz)
    Kullanım: E PROMOTE_KNIGHT

    EXP_CHANGE

    Karakterinize exp vermek icin kullanilir
    Kullanım: E EXP_CHANGE 500 ; Karaktere 500 EXP verir.

    LEVEL_UP

    Karaktere level atlattirir.
    Kullanım: E LEVEL_UP ;

    PROMOTE_USER_NOVICE

    Level 10 skilleri actirmada kullanilir.
    Kullanım: E PROMOTE_USER_NOVICE ;

    ZONE_CHANGE

    Karakteri farkli bir zone'a isinlamada kullanilir..
    Kullanım: E ZONE_CHANGE 21 350 350 ; Karakteri Moradona'a isinlar, 350 350 koordinatlarina isinlar.
    Parameters: Zone ID, X, Y

    KISS_USER

    NPC sizi oper ve size Kiss Item verir
    Kullanım: E KISS_USER ;

    RUN_EXCHANGE

    Item kirdirmada kullanilir (Database'deki ITEM_EXCHANGE tablosu)
    Kullanım: E RUN_EXCHANGE 36300 ; 36300 - ITEM_EXCHANGE tablosundaki index numarasi

    GIVE_PROMOTION_QUEST

    Master Gorevleriniz icin gorev verir
    Kullanım: E GIVE_PROMOTION_QUEST ;

    SAVE_EVENT

    Gorev bilgisini database'e kaydeder, gorevin yapilip yapilmadigini kontrol eder.
    Kullanım: E SAVE_EVENT QuestNumber 0/1/2
    ornek:
    E SAVE_EVENT 30 1 ; Quest 30'u aldiginizi fakat tamamlamadiginizi belirtmek icin kullanilir.
    E SAVE_EVENT 30 2 ; Gorevi bitirince bi daha yapamayacaginizi belirtmek icin kullanilir.

    REQUEST_PERSONAL_RANK_REWARD

    NP siralamasi odulu icin kullanıcıya para verir.
    Kullanım: E REQUEST_PERSONAL_RANK_REWARD

    ROB_NOAH

    Karakterinizden noah alir.
    Kullanım: E ROB_NOAH 15000 ; Karakterden 15,000 noah alir.

    ROB_ITEM

    Karakterinizden itemi alir.
    Kullanım: E ROB_ITEM ItemID ; ornek : E ROB_ITEM 10100000

    GIVE_ITEM

    Belirtilen itemi size verir.
    Kullanım: E GIVE_ITEM ItemID ; ornek: E GIVE_ITEM 10100000 1

    RUN_EVENT


    RUN_EVENT evente baska bir event baglamak icin kullanilir, asagida daha detayli bilgi goreceksiniz. [i]
    Kullanım:[i] E RUN_EVENT 30601

    IF / Check Fonksiyonlari


    CHECK_EMPTY_SLOT

    Inventory'de bos yer olup olmadigini kontrol eder.
    Kullanım: E CHECK_EMPTY_SLOT 0 ; Inventory'nin full olup olmadigini kontrol eder.

    CHECK_STAT_TOTAL

    Karakterin iki sayi arasindaki toplam stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
    Kullanım: A CHECK_STAT_TOTAL 300 500 ; Karakerin 300 500 sayilari arasinda bir stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.

    CHECK_SKILL_TOTAL

    Karakterin iki sayi arasindaki toplam skill pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
    Kullanım: A CHECK_SKILL_TOTAL 100 110 ; Karakerin 100 110 sayilari arasinda bir stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.

    CHECK_MANNER

    Karakterin yeterli manner'a sahip olup olmadigini kontrol eder
    Kullanım: A CHECK_MANNER 500 2100000000 ; Karakterin en az 500 mannera sahip olmasi gerektigini belirtiyor.


    CHECK_CLAN_GRADE

    Clanin grade'inin kontrolunde kullanilir, Grade 1 ile 3 arasinda mi diye kontrol eder, ya da Grade 4-5 vb.
    Kullanım: A CHECK_CLAN_GRADE 1 3 ; Clan g1 ile g3 arasinda bi grade'e mi sahip diye kontrol eder..

    CHECK_LOYALTY

    İki sayi arasindaki kadar bir np'niz olup olmadigini kontrol eder
    Kullanım: A CHECK_LOYALTY 100 1000 ; 100 ila 1000 arasinda bir np'nizin olup olmadigini kontrol eder.

    CHECK_NOCLASS

    Belirtilen classlardan olmadiginizi kontrol eder
    Kullanım: A CHECK_NOCLASS 107 207 -1 -1 -1 -1 ; Simdi,
    -1'kullanilmayacak bir degeri ifade ediyor, burada kullanilabilir 6
    deger ver, ve biz sadece 2 tanesini belirttik, bu yuzden -1 ekledik
    baska birsey

    kullanmadigimiz icin.

    CHECK_EXIST_EVENT

    Gorevin basladigini, kabul edildigini ve bitirilmedigini, ya da tamamlanmadigini belirtmek icin kullanilir
    Kullanım:
    A CHECK_EXIST_EVENT 30 0 ; event 30 alinmadiysa/tamamlanmadiysa,
    A CHECK_EXIST_EVENT 30 1 ; event 30 alindiysa, ama bitmediyse,
    A CHECK_EXIST_EVENT 30 2 ; event 30'un bitirilip bitirilmedigini kontrol eder. (bitirildiyse gorevi bir daha yapamazsiniz)

    CHECK_NATION

    Karakterlerin irk kontrolleri icin kullanilir.
    Kullanım: A CHECK_NATION 1 ; Orcsa 1, Humansa 2...

    CHECK_NOAH

    Karakterin iki sayi arasindaki paraya sahip olup olmadigini kontrol eder
    Kullanım: A CHECK_NOAH 25000 2100000000 ; En az 25,000 noah'inizin olmasini gerektigini kontrol eder.

    HOWMUCH_ITEM

    Itemden kac tane gerektigini kontrol eder, sadece sayilabilir itemlerde kullanilir
    Kullanım: A HOWMUCH_ITEM 379007000 0 20 ; 379007000 adli itemden 0-20 tane olup olmadigini kontrol eder.
    A HOWMUCH_ITEM 379007000 21 9999 ; Itemden en az 21 tane olmasi gerektigini belirtir.

    CHECK_LV

    Iki sayi arasindaki levele sahip olup olmadiginizi kontrol eder.
    Kullanım: A CHECK_LV 1 9 ; Level 1 ila 9 arasinda olup olmadiginizi kontrol eder.

    CHECK_WEIGHT

    Verilecek item icin yeterince yeriniz olup olmadigini kontrol eder.
    Kullanım: A CHECK_WEIGHT 379007000 10 ; adli itemden 10 tane icin gerekli yeriniz olup olmadigini kontrol eder.

    CHECK_CLASS

    Belirtilen classlardan birisi olmaniz gerekmektedir, 6 tane class belirtilebilir.
    Kullanım: A CHECK_CLASS 102 107 108 202 207 208 ; Beginner Rogue, Rogue, ya da Mastered rogue olup olmadiginizi kontrol eder.
    A CHECK_CLASS 107 207 -1 -1 -1 -1 ; Karus Rogue ya da Human Rogue olup
    olmadiginizi kontrol eder. Sadece 2 slot kullandik, diger 4 slot icin
    -1 yerlestirdik. (yani eger 6 kontrol eklemeyeceksek,

    2 tane kontrol ekleyeceksek diger 4'u icin -1 yazmamiz gerekiyor.)

    CHECK_EXIST_ITEM

    Iteme sahip olup olmadiginizi kontrol eder.
    Kullanım: A CHECK_EXIST_ITEM 205002007 1 ; 205002007 itemine sahip olup olmadiginizi kontrol eder.

    Atladigim bazi seyler varsa simdiden ozur dilerim pek vaktim yoktu... Umarim siz ugrasip digerlerini cozer ve paylasirsiniz..

    Örnekler ve Aciklamalar


    Şimdi Fragment kirdirarak Bifrost item cikarmak icin bir NPC yapiyoruz.
    Zamanim kisitli oldugu icin sadece bir fragment kullanicam. Detayli
    bilgiyi asagida vericem...

    simdi kullanacagimiz itemler...

    Kod:

     389160000 Fragment of Arrogance
     
     119301000 Sherion
     159301000 Lugias
     139301000 Avedon
     169301000 Helenid Cross Bow
     189601000 Hell Blood
     189602000 Garp
     189603000 Elysium
     199301000 Holy Animor
     
     EVENT 22001
     E SELECT_MSG [color=Red]16084[/color] [color=SandyBrown]61000[/color] [color=YellowGreen]60000[/color] [color=RoyalBlue]42010[/color] [color=DimGray]60001[/color] [color=Purple]42020[/color]
    60002 42030 60003 22040 60004 42050 60005 42060 60006 42070 -1 -1 -1 -1
    -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 ;
     END
     
     
     Bu Chaotic Generatorumuz icin menumuz. İlk oNce, EVT kodlamasi icin bir npc belirtiyoruz. 22001, 137 byType'a baglanmistir.
     
     [color=Red]16084[/color] - NPC'nin .ID numarasi(Dogru olmasi gerekmiyor, sadece event icinde belirtmek icin.)
     [color=SandyBrown]61000[/color] - Menuyu actiginizda gorulecek ana metin, 'Quest_Talk_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
     [color=YellowGreen]60000[/color] - Menudeki birinci buton, 'Quest_Menu_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
     [color=RoyalBlue]42010[/color] - NPC'nin 60000 menusune tiklayinca yapacagi islev.
     [color=DimGray]60001[/color] - Menudeki ikinci buton, yine 'Quest_Menu_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
     [color=Purple]42020[/color] - Yine, NPC'nin 60001 menusune tiklayinca yapacagi islev.
    Yani, menuye ne kadar buton eklemek istiyorsaniz hep ayni seyi
    yapacaksiniz. (yani: 60000-42010 | 60001-42020) umarim
    anlamissinizdir...
     
     simdi Quest_Menu_us.tbl'mizi ayarlamamiz gerekiyor..
     
     60000 Fragment of Arrogance
     60001 Fragment of Gluttony
     60002 Fragment of Rage
     60003 Fragment of Sloth
     60004 Fragment of Lechery
     60005 Fragment of Jealousy
     60006 Fragment of Avarice
     
     Ve Quest_Talk_us.tbl'nizi de asagidaki gibi ayarlayabilirsiniz..
     
     61000 Welcome to the Chaotic Generator, you can turn in your fragments here for a chance at getting Bifrost Items.
     61001 Sorry, you don't have the required fragment.
     
     
     Tamam, tbller ayarlandi. simdi database icin gerekli seyi yapiyoruz. Simdi ITEM_EXCHANGE tablomuzu editleyecegiz.
     
     Tablonuz asagidaki gibi olmali :
     

    40001 15012 Chaotic Generator Sherion 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0
    119301000 1000 111210001 2000 111110001 2000 246001001 2000 246002001
    3000
     40002 15012 Chaotic Generator Lugias 101 389160000 1 0 0 0 0 0
    0 0 0 159301000 1000 151210001 2000 151110001 2000 206001001 2000
    206002001 3000
     40003 15012 Chaotic Generator Avedon 101 389160000 1
    0 0 0 0 0 0 0 0 119301000 1000 111210001 2000 111110001 2000 246001001
    2000 246002001 3000
     40004 15012 Chaotic Generator Helenid Cross Bow
    101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 169301000 1000 168410001 2000 168310001
    2000 246001001 2000 246002001 3000
     40005 15012 Chaotic Generator
    Hell Blood 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 189601000 1000 181110001
    2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001 3000
     40006 15012
    Chaotic Generator Garp 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 189602000 1000
    181110001 2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001 3000
     40007
    15012 Chaotic Generator Elysium 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0
    189603000 1000 181110001 2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001
    3000

     
     Simdi, database tamam, TBLler tamam, simdi EVT'imizi tamamliyoruz.
     
     EVENT 22001
    E SELECT_MSG 16084 61000 60000 42010 60001 42020 60002 42030 60003
    22040 60004 42050 60005 42060 60006 42070 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
    -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 ;
     END
     
     
     Simdi, 42010: Fragment of Avarice, bu yuzden simdilik sadece bunu kullaniyorum.
     
     EVENT 42010 ; Fragment of Avarice
     E RUN_EVENT 42011 ; RUN_EVENT esasinda iki eventi birbirine baglar, birden fazla seyi kontrol etmek icin harikadir.
     E RUN_EVENT 42012
     END
     
    EVENT 42011 ; Ilk once bizde fragment olup olmadigini kontrol ediyoruz,
    eger yoksa, bitiyor ve bize bir mesaj gosteriyor. (61001)
     A HOWMUCH_ITEM 389160000 0 0
     E SAY -1 -1 61001 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
     E RETURN
     END
     
     EVENT 42012 ; Simdi, en az bir fragmentimiz varsa, zari atiyoruz :P ve evt'ler basliyor.
     A HOWMUCH_ITEM 389160000 1 9999
     E ROLL_DICE 7 ; 7 tane itemden birini seciyor(ordaki 7'nin anlami,  kac tane itemi rastgele yaptiysak o sayiyi yaziyoruz)
     E RUN_EVENT 42013
     E RUN_EVENT 42014
     E RUN_EVENT 42015
     E RUN_EVENT 42016
     E RUN_EVENT 42017
     E RUN_EVENT 42018
     E RUN_EVENT 42019
     END
     
     EVENT 42013 ; SHERION ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 1
     E RUN_EXCHANGE 40001
     END
     
     EVENT 42014 ; LUGIAS ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 2
     E RUN_EXCHANGE 40002
     END
     
     EVENT 42015 ; AVEDON ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 3
     E RUN_EXCHANGE 40003
     END
     
     EVENT 42016 ; HELENID ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 4
     E RUN_EXCHANGE 40004
     END
     
     EVENT 42017 ; HELL BLOOD ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 5
     E RUN_EXCHANGE 40005
     END
     
     EVENT 42018 ; GARP ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 6
     E RUN_EXCHANGE 40006
     END
     
     EVENT 42019 ; ELYSIUM ICIN ZAR ATIYOR
     A CHECK_DICE 7
     E RUN_EXCHANGE 40007
     END



    Artik serverinizda Chaotic Generator'u ekleyebilirisiniz [Rehber] Tüm Detaylarıyla EVT Kodlaması Smile

    byType - EVT ilişkisi

    Kod:
    Gördüğüm kadarıyla insanlar [b]byType-EVT[/b] ilişkisi konusunda problemler yaşıyor.
     
     Tamamen DB'deki [b]EVENT_TRIGGER[/b] tablosuyla alakalı.
     
     Nasıl çalıştığını anlatayım.
     
     [b]EVENT_TRIGGER [/b]tablonuzu açtığınızda aşağıdaki gibi sütunlar göreceksiniz.
     
     [i]1 28 1 40001[/i]
     1 = [i]index Numarası[/i]
     28 = [i]byType Numarası[/i]
     1 = [i]NpcID numarası. Index numarasıyla aynı olsun.[/i]
     40001 = [i]EVENT numarası. [/i]
     
     Peki [b]byType[/b] ile [b]EVT[/b]'ler nasıl birbirleriyle ilişkili? Dikkatli bakarsanız direkt anlarsınız.
     
     [b]byType 28[/b] ile NPC yapalım.
     
     NPC'yi [b]K_NPCPOS[/b]'a eklerken, [b]TrapNumber[/b] sütununa gireceğimiz değer: [b]EVENT_TRIGGER[/b] Tablosundaki [b]Index numarası[/b] ile [u]aynı[/u] olsun. ([i]Örnektekine göre 1[/i])
     
     İlk sütundaki [b]40001 event[/b]'ini npc'ye bağlamak için ne yaptım? NPC'ye [b]byType 28[/b] ve [b]TrapNumber [/b]verdim.
     
     Mesela [b]byType 28[/b] kullanan ikinci bir NPC yapacaksınız. [b]TrapNumber 2[/b] olacak. Ve [b]EVENT 41001[/b] ile bağlantılı olacak. vs. vs. Anladınız herhalde.

      Forum Saati Ptsi Mayıs 06, 2024 9:21 pm