İçerik:
{Part 1} >Veritabanı
#1 - MAGIC Tablosunu anlama.
#2 - MAGIC_TYPE Tablolarını anlama.
#3 - Kendi skillerinizi düzenleme.
#4 - Skilleri Query ile düzenleme.
{Part 2} >Client
#1b - Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu anlama
#2b - Skill_Magic_Main_us.tbl tablosunu düzenleme
#3b - Skill_Magic1-9.tbl tablolarını anlama
-------------------------------------------------------------------------
{Part 1} >Veritabanı
Ders 1: MAGIC Tablosunu anlama.
MAGIC tablosu tüm skillerin listesidir.
MAGIC tablosu sadece skillerin temelidir, skillerin etkileri ya da verdiği hasarlar MAGIC_TYPE tablolarındadır.
Bazı sütunların açıklamaları:
MagicNum: Skill'in ID'sidir - Client ile aynı olması gerekiyor & ayrıca MAGIC_TYPE tabloları için de gereklidir.
EnName: Skillin adıdır, sadece veritabanı için geçerlidir & oyuncular açıklamayı Client'ten görürler.
KrName: EnName ile aynı.
Description: Skill açıkamalarının yazdığı sütundur, ama oyuncular açıklamayı Client'ten görürler.
BeforeAction: Skill kullanılmadan önce gerçekleşen eylem. ()
TargetAction: Hedefinizde meydana gelecek eylemdir. (Skillerin %99.99'unda "0" kullanılıyor)
SelfEffect: Yalnızca 0 yapın, bir sorun olmaz.
FlyingEffect: Kullandıktan sonra hedefe varana kadar efekti olan skiller için efekt kodu yazma sütunudur. (Örnek: Mage 27 Skilli, Tüm Ok skilleri)
TargetEffect: Hedefe ulaştığında gösterilen efekttir, MAGIC_TYPE tablolarıyla bağlantılıdır!
Moral: Tam olarak ne işe yaradığı bilinmese de skill türlerine göre değişiyor. (AOE skilleri için: 10, Tüm Atak skilleri için: 7, Tüm partiyi etkileyen skiller için(Escape, Group Heal): 6, (Genellikle) Buff skilleri için: 4, (Genellikle) Heal skilleri için: 2...
SkillLevel: Skillin hangi level'da açılacağını belirleyen sütun.
Skill: Skill'in hangi skill bölümünde açılacağını belirler. (örnek: 1095 Karus Mage Flame, 1105 Karus Master Mage Flame, 2076 Human Rogue Assassin, 2086 Human Master Mage Assassin) (Başındaki 1 Karus, 2 Human skillerini gösteriyor.)
Msp: Skill kullanıldığında gidecek Mana.
HP: Her zaman için 0.
ItemGroup: Skillin hangi itemi takarak kullanılacağını belirler. (Örnek: 0: Warrior-BP silahları, 1: Dagger'lar, 7: Bow'lar, 9: Tüm Item'larla kullanılır, 11: Stafflar...
UseItem: Skill kullanıldığında kullanıcıdan eksilecek Item'dır. Örnek : Stone of .
CastTime: Skilli kullanana kadar geçen süre. (Mage'nin skill atarken yaptığı el hareketinde geçecek süre)
ReCastTime: Skill'in cooldown'ıdır. (Skillin tekrar açılması için geçen süre)
SuccessRate: Skill'in başarı oranını belirler, örneğin fail vermemesi için 100 arada bir fail vermesi için 80.
Type1: MAGIC Tablosuna eklenen skilleri MAGIC_TYPE tablolarına yönlendirir. Örnek: 1 yaparsanız MAGIC_TYPE1 tablosuna da eklemeniz gerekir skilli.
Type2: Type2 ile aynıdır. Örneğin Ice skilleri. Mage skillerinin çoğu MAGIC_TYPE3 tablosuna eklenir. Bu nedenle Mage skillerinde Type1'i 3, Type2'yi 4 yaparsınız ve MAGIC_TYPE4'e de skilli ekleyerek yavaşlatmasını falan ayarlarsınız. (Umarım anlamışsınızdır)
Range: Skilli maksimum kaç metre uzaktan kullanacağınızı belirler.
Etc: Ne işe yaradığı bilinmiyor.
Event: Skill'i görevle açmaya yarıyor. Örneğin 70+ skiller.
Ders 2: MAGIC_TYPE Tablolarını anlama:
MAGIC_TYPE tabloları skillerin etkileri & damage'leri için kullanılır.
MAGICTYPE_1-9 tablolarının açıklamaları:
MAGIC_TYPE1:
iNum: Skill'in ID'si.
Name: İsim, bir işe yaramıyor. Oyuncular clientten okur.
Description: Açıklama, bir işe yaramıyor. Oyuncular clientten okur.
Type: Genellikle 0, Priest attack skilleri için 1, Assassın defanstan etkilenmeyen skilleri için 2. (Örnek asas 70, 40 skilleri)
HitRate: Her zaman için 100.
Hit: Saldırının %'sini belirler, Örnek: Blooding 400 (400% attack.).
AddDamage: Skillin bonus damage'i. Örnek %400 damage ve 150 additional damage gibi skiller.
Delay: Her zaman için 100.
ComboType: Her zaman için 0.
ComboCount: Her zaman için 1.
ComboDamage: Her zaman için 0.
Range: Her zaman için 0.
MAGIC_TYPE2:
MAGIC_TYPE1 ile aynı, tek farkı archer skillleri için (ve Throwing Knife).
MAGIC_TYPE3:
MAGIC_TYPE1 ile aynıdır.
Genellikle Mage skilleri ve Heal skilleri için kullanılır.
Özel Sütunlar:
Radius: AoE skilleri içindir. Burdaki sayı AoE skillerinin kaplayacağı alanı belirler.
Angle: Her zaman için 0.
DirectType: Tam olarak ne işe yaradığı bilinmese de, Asas yüzde skilleri için 9, mana silen skiller, mana potları için 2, diğer tüm skiller için 1.
FirstDamage: Skill ilk atıldığında verilen damage.
EndDamage: Zamanlı damagede son verilecek damage.
TimeDamage: Ayarlanan süre içinde verilecek damage.
Duration: Vurulan skillin etkisinin kaç saniye süre düşmanda duracağını belirler. Örnek Nova atınca düşmanda kaç saniye etkili olacağı.
Attribute: Skillin içerdiği özel etki, örnek: stun: 3, fire: 1, ice: 2 & 6 poison.
MAGIC_TYPE4:
iNum, Name ve Description sütunları aynı.
Genellikle, bu tablo Buff / Debuff gibi skiller için kullanılır
BuffType: Skill'in türünü belirler, Buff skilleri: 1, AC skilleri: 2, Attack'ı etkileyen (massive, wolf): 4, Attack hızını(Frenzy, Outrage): 5, Yürüme hızını: 6, Stat Bonus veren (lion sc): 7, Resist skilleri için: 8, Illusion gibi skiller için: 9, Absoulte Power gibi skiller için: 10, Exp Kazanımını artıran skiller için: 11
Radius: The Area (Necessary only for Party Buffs such as Wolf ,the 52 Priest Skill or AoE skills)
Speed: Yavaşlatan skiller için yürüme hızını belirler. (100: Normal yürüme hızı, 50, %50 yavaş yürüme)
AC: BuffType = 14 yaparsanız, AC Bonus'u buradan ayarlayabilirsiniz.
ACPct: Bufftype = 14 yaparsanız, skillin % kaç ac artıracağını buradan ayarlarsınız.
Attack: Bufftype = 4 yaparsanız, skillin artıracağı attack'ı buradan ayaralarsınız.
MagicAttack: Bufftype = 10 yaparsanız skillin artıracağı Magic Attack yüzdesini ayarlarsınız. (Örneğin: Absolute Power Skill) Temel 100'dür, 110 yaparsanız +%10 magic attack verir.
MaxHP: Bufftype = 1 yaparsanız skillin HP'nizi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxHPPct: Bufftype = 1 yaparsanız skillin artıracağı HP yüzdesini ayarlarsınız. (Örneğin: Undying) Temel 100'dür, 160 yaparsanız +%60 hp verir.
MaxMP: Bufftype = 1 yaparsanız skillin MP'nizi kaç artıracağını ayarlarsınız.
MaxMPPct: Bufftype = 1 yaparsanız skillin artıracağı MP yüzdesini ayarlarsınız. Temel 100'dür, 160 yaparsanız +%60 mp verir.
HitRate: Bufftype = 9, Şimdilik sadece Illusion skilli için kullanılıyor. MaxMPPct ile kullanımı aynı.
AvoidRate: Her zaman için 100.
Str: Bufftype = 7 Str Bonus!
Sta: Bufftype = 7 HP Bonus! (In Stat Points!)
Dex: Bufftype = 7 Dex Bonus!
Intel: Bufftype = 7 yaparsanız Int Bonus!
FireR: Bufftype = 8 yaparsanız Fire Resistance!
ColdR: Bufftype = 8 yaparsanız Ice Resistance!
LightningR: Bufftype = 8 yaparsanız Lightning Resistance!
MagicR: Bufftype = 8 yaparsanız Magic Resistance!
DeseaseR: Bufftype = 8 yaparsanız Disease Resistance!
PoisonR: Bufftype = 8 yaparsanız Poison Resistance!
ExpPct: Bufftype = 11 yaparsanız, kazandığınız exp'i artırmaya yarayan sütun. Örnek: Symbol of Warrior. (160 yaparsanız %60 daha fazla exp kazandırır)