Selamlar Arkadaşlar,
Şimdi Size Anladığım Kadarı İle Upgrade Mantığını Anlatacam, Böylece Upgrade Oranlarını Rahatlıkla Ayarlayabilecek ve Upgrade Edilemiyen İtemleri, Upgrade Edilebilir Hale Getirebileceksiniz.
ITEM_UPGRADE Tablomuzu Açtığımızda Karşımıza Aşağıdaki Şekiller Gibi Anlamsız Şeyler Çıkıyor.
Resim 1 : https://2img.net/r/ihimizer/img59/1396/i1hi8.jpg
Şimdi Buradaki Değerlerin Ne İşe Yaradıklarını Kısaca Yazayım,
nIndex : İçerik Numaramız, Kesinlikle Tabloda Buraya Verdiğiniz Numaranın Olmaması Gerekmektedir.( Şahsen Ben Unique Key Yaptım )
nNPCNum : Adındanda Anlaşılabileceği Gibi, NPC Numarası Burada Genelde "5001" Yazmaktadir Sebebi ise Anvil ( Artık EMC ve Luferde Gider Şimdi Anvil Yerleştirirsiniz , Tum Tabloyu Kopyalar nNPCNum u Yeni Oluşturduğunuz Anvile Verirsiniz İşte O Kadarınıda Sormayın )
strName : Upgrade Edilen Itemin Adı,Bizim DB lerde Bozuk Durumda, Önemlide Değil Zaten
strNote : Notlar, Mesela strName Ring Of The Felankor yazdınız, strNota da +1 +2 v.s. Diye Yazabilirsiniz.
nOriginType : Item Tipi, Örneğin "-1" = Unique Olmayan Herhangi Bir İtem, "0" Unique Dagger, 1 = Unique Handed Sword, "20" Unique Ring vb.
Peki Abi Herşeyi Anladıkta Bu Item Tiplerini Nereden Bulucaz,
En Basiti : Item_Org_Us.tbl v.s. İtem Tablolarını Açtığınızda Item_Org_Us.tbl de Mesela "1-Byte" Yani İkinci Satırda İtem Tipleri Yazar Unutmayın Her İtemin Farklı Bir Tipi Yoktur, Sadece Her Itemın Sınıfı Vardır "20" Unique Ring, "21" Unique Belt Gibi, Olayı En Net Konu Sonunda Anlıyacaksınız Okumaya Devam.
nOriginItem : Itemin Son Numarası, Örnek Shard +9 Posionlu Item Numarası "111210049", Bunu Item Tablomuza Yazarken Sadece Sondaki "49"u Yazıyoruz veya "049" ama 49 da Yazsanız, nOriginType mizda "-1" Olur Çünkü o Unique Olmayan Herhangi Bir İtemdir, Diğer İtemlerle Çakışır Diye Düşünmeyin nOriginType Unutmayın
Farklı Bir Örnek Daha "Hell Breaker +8", İtem Numarası "139301528" Bunun Mesela Item Son Numarası "528" Item Tipi(nOriginType) ise "12" yani Unique Axe .
nReqItem1 : Upgrade Esnasında Kullanacığı Scrollın Item Numarası, Eğer Trina İle Upgrade Rate Belirtmek İstiyorsanız, Trinanın Item Numarasını "ReqItem1" e, Upgrade Scrollunuzunda İtem Numarasını "ReqItem2" ye Giriniz.
nReqItem2,3,4,5,6,7,8 v.s. de Anvilde Fazlalık Dediğiniz Karelere Atılabilecekler Mesela "nReqItem3" Yazdınız Ne Yazdınız Middle Class Scrollun Item Numarasını Yazdınız "nReqItem1" dede Trina var "nReqItem2" de Blassed Upgrade Scroll var, O Zaman Adam Anvilde BUS,Trina Üstüne Bide MUS Atar 3 Kare Doldurur v.s.
nReqNoah : Upgrade Esnasında İstinelecek Para, Unique lerde Alıyorlar Mesela O Türden
bRateType : İtemi Ratesi (Eklediğiniz İteme Uygun Bir Rate Verin nOriginType Aratın Eklediğiniz Onun Ratesi Neyse Onu Verin.)
nGenRate : Upgrade Oranı Örnek, 100 = %1, 1000 = %10, 10000 = %100
nGiveItem : Burası İtememiz Upgrade Edildiğinde İtem Numarasını Kaç Arttıracağını Belirten Yerdir. Örneğin "Ring of The Felankor'un +0" nın İtem Kodu "270" ile Bitiyor Ama +1 ise 431 ile Başlıyor Burada Yapmamız Gereken nGiveItemi "161" Verirsek "+161 = 431" Olacağından "Ring Of The Felankor +1" i Adam Eline Alır +2 +3 vb. İçinde Sadece +1 Arttırmanız Yeterli Çünkü 431 432 433 Diye Gitmek Olay Tamamiyle Bundan İbarettir.
Şimdi Gelelim Anvil Upgrade Oranlarına, Millet Kafasına Göre Yok Şöyle Yapın Herşey %100 Upgrade yada % Bilmem Ne Olur Yazıyor, Doğru Upgrade Oranı Şu Şekilde Ayarlanır.
Şimdi Yukarıdaki Kodla nOriginItem = '%1' yani Sadece +1 leri Upgrade Oranını Değiştirmiş Olduk, +7 İçin %7, +8 İçin %8
Örneğin ;
Blassed Upgrade Scroll ile +8 Basmayı %80 Yaptık.
Şimdi Upgrade Edilemiyen "Ring Of The Felankor" Bunu Ekledim Mesela Ben Daha Rahat Anlabilmeniz İçin Resime Dikkatlice Bakınız.
Resim 2 : https://2img.net/r/ihimizer/img373/589/i2bn9.jpg
Ring of the Felankor Upgrade ;
Şimdi Size Anladığım Kadarı İle Upgrade Mantığını Anlatacam, Böylece Upgrade Oranlarını Rahatlıkla Ayarlayabilecek ve Upgrade Edilemiyen İtemleri, Upgrade Edilebilir Hale Getirebileceksiniz.
ITEM_UPGRADE Tablomuzu Açtığımızda Karşımıza Aşağıdaki Şekiller Gibi Anlamsız Şeyler Çıkıyor.
Resim 1 : https://2img.net/r/ihimizer/img59/1396/i1hi8.jpg
Şimdi Buradaki Değerlerin Ne İşe Yaradıklarını Kısaca Yazayım,
nIndex : İçerik Numaramız, Kesinlikle Tabloda Buraya Verdiğiniz Numaranın Olmaması Gerekmektedir.( Şahsen Ben Unique Key Yaptım )
nNPCNum : Adındanda Anlaşılabileceği Gibi, NPC Numarası Burada Genelde "5001" Yazmaktadir Sebebi ise Anvil ( Artık EMC ve Luferde Gider Şimdi Anvil Yerleştirirsiniz , Tum Tabloyu Kopyalar nNPCNum u Yeni Oluşturduğunuz Anvile Verirsiniz İşte O Kadarınıda Sormayın )
strName : Upgrade Edilen Itemin Adı,Bizim DB lerde Bozuk Durumda, Önemlide Değil Zaten
strNote : Notlar, Mesela strName Ring Of The Felankor yazdınız, strNota da +1 +2 v.s. Diye Yazabilirsiniz.
nOriginType : Item Tipi, Örneğin "-1" = Unique Olmayan Herhangi Bir İtem, "0" Unique Dagger, 1 = Unique Handed Sword, "20" Unique Ring vb.
Peki Abi Herşeyi Anladıkta Bu Item Tiplerini Nereden Bulucaz,
En Basiti : Item_Org_Us.tbl v.s. İtem Tablolarını Açtığınızda Item_Org_Us.tbl de Mesela "1-Byte" Yani İkinci Satırda İtem Tipleri Yazar Unutmayın Her İtemin Farklı Bir Tipi Yoktur, Sadece Her Itemın Sınıfı Vardır "20" Unique Ring, "21" Unique Belt Gibi, Olayı En Net Konu Sonunda Anlıyacaksınız Okumaya Devam.
nOriginItem : Itemin Son Numarası, Örnek Shard +9 Posionlu Item Numarası "111210049", Bunu Item Tablomuza Yazarken Sadece Sondaki "49"u Yazıyoruz veya "049" ama 49 da Yazsanız, nOriginType mizda "-1" Olur Çünkü o Unique Olmayan Herhangi Bir İtemdir, Diğer İtemlerle Çakışır Diye Düşünmeyin nOriginType Unutmayın
Farklı Bir Örnek Daha "Hell Breaker +8", İtem Numarası "139301528" Bunun Mesela Item Son Numarası "528" Item Tipi(nOriginType) ise "12" yani Unique Axe .
nReqItem1 : Upgrade Esnasında Kullanacığı Scrollın Item Numarası, Eğer Trina İle Upgrade Rate Belirtmek İstiyorsanız, Trinanın Item Numarasını "ReqItem1" e, Upgrade Scrollunuzunda İtem Numarasını "ReqItem2" ye Giriniz.
nReqItem2,3,4,5,6,7,8 v.s. de Anvilde Fazlalık Dediğiniz Karelere Atılabilecekler Mesela "nReqItem3" Yazdınız Ne Yazdınız Middle Class Scrollun Item Numarasını Yazdınız "nReqItem1" dede Trina var "nReqItem2" de Blassed Upgrade Scroll var, O Zaman Adam Anvilde BUS,Trina Üstüne Bide MUS Atar 3 Kare Doldurur v.s.
nReqNoah : Upgrade Esnasında İstinelecek Para, Unique lerde Alıyorlar Mesela O Türden
bRateType : İtemi Ratesi (Eklediğiniz İteme Uygun Bir Rate Verin nOriginType Aratın Eklediğiniz Onun Ratesi Neyse Onu Verin.)
nGenRate : Upgrade Oranı Örnek, 100 = %1, 1000 = %10, 10000 = %100
nGiveItem : Burası İtememiz Upgrade Edildiğinde İtem Numarasını Kaç Arttıracağını Belirten Yerdir. Örneğin "Ring of The Felankor'un +0" nın İtem Kodu "270" ile Bitiyor Ama +1 ise 431 ile Başlıyor Burada Yapmamız Gereken nGiveItemi "161" Verirsek "+161 = 431" Olacağından "Ring Of The Felankor +1" i Adam Eline Alır +2 +3 vb. İçinde Sadece +1 Arttırmanız Yeterli Çünkü 431 432 433 Diye Gitmek Olay Tamamiyle Bundan İbarettir.
Şimdi Gelelim Anvil Upgrade Oranlarına, Millet Kafasına Göre Yok Şöyle Yapın Herşey %100 Upgrade yada % Bilmem Ne Olur Yazıyor, Doğru Upgrade Oranı Şu Şekilde Ayarlanır.
Kod: |
UPDATE ITEM_UPGRADE SET nGenRate = 'UpgradeOranı' WHERE nOriginItem = '%1' AND nReqItem1 = 'Upgrade Scrollun Numarası' |
Şimdi Yukarıdaki Kodla nOriginItem = '%1' yani Sadece +1 leri Upgrade Oranını Değiştirmiş Olduk, +7 İçin %7, +8 İçin %8
Örneğin ;
Kod: |
UPDATE ITEM_UPGRADE SET nGenRate='8000' WHERE nOriginItem like '%8' AND nReqItem1='379021000' |
Blassed Upgrade Scroll ile +8 Basmayı %80 Yaptık.
Şimdi Upgrade Edilemiyen "Ring Of The Felankor" Bunu Ekledim Mesela Ben Daha Rahat Anlabilmeniz İçin Resime Dikkatlice Bakınız.
Resim 2 : https://2img.net/r/ihimizer/img373/589/i2bn9.jpg
Ring of the Felankor Upgrade ;
Kod: |
INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322000,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +0',20,270,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,10000,161) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322001,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +1',20,431,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,10000,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322002,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +2',20,432,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,10000,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322003,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +3',20,433,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,1000,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322004,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +4',20,434,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322005,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +5',20,435,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322006,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +6',20,436,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322007,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +7',20,437,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322008,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +8',20,438,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322009,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +9',20,439,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) INSERT INTO ITEM_UPGRADE VALUES (322010,5001,'Ring of the Felankor','Unique Accessory up to +10',20,440,379159000,0,0,0,0,0,0,0,2000000,8,0,1) |