Baslik: 9,90 YTL - 99 francs (2007)
Açıklama:
Renkli,Çarpıcı,Ve Şakacı Üslubuyla Etkileyici bir film
Fransız yazar–reklamcı Frederic Beigbeder’in 2001 yılında yayınlanan,
tüketim toplumunu ve özellikle de reklam dünyasını eleştiri topuna
tuttuğu kitabı "99 Francs" şimdi de beyazperdede.
Jan Kounen’in yönettiği film, reklamın gerçek yüzünü, yine reklamın
kendine has diliyle anlatarak, hafif ama akılda kalıcı bir performans
ortaya koyuyor.
Dünyanın en ünlü reklam ajanslarından birinde çalışan Octave, zekâsını
ve yeteneğini kullanarak birtakım ürünleri (çok kötü de olsalar)
allayıp pullayarak kitlelerin beğenisine sunmak durumundadır. Yazdığı
metinler, bulduğu fikirler, hep takdir görmüştür ve o, etrafında dâhi
olarak algılanmaktadır. Bu ‘unvan’ ona son derece yüksek hayat
standartları sağlar. Etrafında son derece güzel kadınlar vardır, her
gece eğlencenin dibine vurur, kokainin en iyisini çeker vs. Lakin her
modern insan gibi mutsuz ve doyumsuzdur. Üstelik başkalarını kandırmak
kolaydır da kendisini nereye kadar kandıracaktır? Önce bu son derece
kirli dünyada aradığı masum aşkla karşılaşır ve ajansın en güzel
kızıyla çıkmaya başlar. Ardından da sahibi ırkçı bir işadamı olan bir
şirkete ilişkin kampanyanın sunum toplantısında patlar. Artık sisteme
isyan