pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Braid 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Braid 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

3 posters

    Braid

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Braid Empty Braid

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Cuma Tem. 31, 2009 8:47 am

    Braid I1 Yıllar
    önce mahalledeki bir abide ilk kez Nintendo NES (halk arasındaki
    deyimiyle Atari) gördüğümde kendisi Addams Family isimli bir platform
    oyunu
    oynuyordu. Hayranlıkla izlemiştim oynamasını ki şu an netlikle
    anlıyorum ne denli iyi bir oyuncu olduğunu. Uzun zaman sonra ben
    Nintendo NES sahibi olduğumda aramaya başlamıştım her yerde bu oyunu.
    Ne yapıp edip buldum ve o beni mest eden oyunun başında günlerimi
    harcadım. Eh, henüz çocukluk evresinde olmamdan dolayı bir hayli
    zorlandığımı itiraf etmeliyim. Nitekim inat ettim, binbir bulmaca
    içinden çıkarak oyunu bitirdim. Bitirdiğimde tadı öylesine damağımda
    kalmış, NES'in diğer oyunları öylesine kolay ve basit gelmeye
    başlamıştı ki NES devri kapanmıştı adeta zihnimde. O günden sonra asla
    aynı zevki veremedi bana NES ya da platform oyunları. Ailesini bir
    araya getirmek için mezarlıktan lanetli ağaç kovuklarına, nehir
    derinliklerinden şifreli odalara, ocaklardan buzluklara kadar girmedik
    köşe, çözmedik bulmaca bırakmayan bir aile babasının hem eğlenceli hem
    de amaç itibariyle dramatik hikâyesini tema alıyordu oyunumuz.
    Böylesine güzel senaryonun böylesine basit oynanış, harika müzikler ve
    göz okşayan görsellik ile birleşmesi beni büyülemişti. İşte bugün, bana
    aynı oynama aşkını yaşatmayı başaran yegâne klasiği tanıtıyorum tüm
    oyun severlere: Braid.

    Geçmişimde arıyorum seni

    Oyuna
    girer girmez kendimizi senaryonun içerisinde buluyoruz. Oyunumuzun baş
    karakteri Tim ve tek amacı prensesini bulabilmek. Bulmacalarla dolu bir
    dünyada arıyor prensesini ancak bu bulmacalar aslında ona yabancı
    değiller. Her şey onun geçmişinde yatıyor. Prensesini kaybeden aslında
    ta kendisi ve düzeltmeye çalıştığı bu dünya da aslında onun geçmişi,
    anıları. Zamanın çarklarını, hatıralardaki buruk mutlulukları geri
    sarıyor; hataları için tekrar tekrar yüzleşiyor yaptıklarıyla.
    Prensesimizi geri getirebilecek miyiz bakalım?


    Braid I2

    Enfes
    bir senaryonun içerisinde ilerlediğimiz (ya da gerilediğimiz)
    oyunumuzun bölümleri merdivenle inip çıkılan iki katta kategorilenmiş.
    Her bölüm tamamlandığında diğer bölüme geçmeye hak kazanıyor ve toplam
    6 bölümlük oyunumuzda sonuca ulaşmaya çalışıyoruz. Sonuca ulaşmamız
    oyundaki yapbozları tamamlamıza bağlı. Bu bölümlerde topladığımız
    yapboz parçaları Tim'in bulmacasını çözmemiz için bize yardımcı
    oluyorlar. Her bölümde 12 adet bulunan bu parçaları tamamladığımız
    takdirde o bölümün simgeledikleri netleşiyor. Tüm parçaları toplayıp
    Tim'in prensesini bulması için son noktaya geldiğimizde ise yazıda
    verip de oyunu henüz bitirmemiş okurların tüm nefretini üzerime çekme
    niyetinde olmadığım harika bir son ile başbaşa kalıyoruz. İşte o an
    "klasik" sözcüğü oyunumuzla bütünleşiyor.

    Tutamıyorum zamanı

    Tim,
    zamanı elbette ki tutamıyor ancak geriye, ileriye sarma gibi bazı ufak
    (!) lükslere sahip. Zamanla etkileşimimiz her bölümde değişiyor.
    Bölümlerin zaman etkileşimi konusundaki özelliklerini özetleyecek
    olursak;

    - Time and Forgiveness: Bu bölümde zamanı geri alabilme yeteneğine sahibiz.
    - Time and Mystery: 2. bölümden farklı olarak zamandan bağımsız nesnelerle karşılaşıyoruz.
    -
    Time and Place: Aslında bölüme "Tim and Place" adını koymak daha doğru
    olacaktır. Biz hareket ettikçe zaman hareketimize göre ileriye ya da
    geriye akıyor.
    - Time and Decision: Zamanı geri alıyorsunuz ve
    zamanı geri almayı bırakana kadar yaptıklarınızı "belli bir zaman
    limiti içerisinde" gölgeniz yeniden yapıyor.
    - Hesitance: Bu bölümde
    yüzüğü Mordor'a ulaştırmaya... Yok, başka yüzüktü bu, pardon. Elimizde
    bir yüzük var; bu yüzük zamanı yavaşlatıyor ve bir su
    damlası misali yüzüğün bulunduğu alandan uzaklaştıkça etkisi azalıyor.
    Tabii yüzüğü kullanıp bulmacayı çözdükten sonra tekrar almalısınız;
    sayısız miktarda yüzük bırakma şansınız yok.
    - "?": Evet, bu bölümün adı yok ve zaman bu bölüm boyunca tersine akıyor.


    Bölümlerin özelliklerine bakınca zaten netlikle görülüyor ne kadar çok
    bulmaca varyasyonu oluşturulabileceği. Yapboz parçalarını toplamak için
    önümüze koyulan engellerin zorlukları o kadar yerinde ki Number None
    kaç kere zorluğu test ederek ayarlama yapmış, merak etmekten
    alıkoyamıyor insan kendini. Çok tadında bir zorluk düzeni içerisinde
    zihnimizi kimi zaman zor bulmacalar arasında zorlarken bir anda
    karşımıza çıkan kolay bir bulmaca ters köşeye yatmamıza sebebiyet
    verebiliyor. Kilitli kapılar, tavşanlar, çeşitli mekanizmalar derken
    bulmaca zenginliği göz dolduruyor. Bunların yanı sıra "Boss" adını
    verdiğimiz, diğer oyunlarda "bölüm sonu canavarı" tabiriyle tanınan
    zorlu rakiplerle de karşılaşıyoruz. Eh, pek zor sayılmazlar ama oyuna
    renk kattıkları aşikâr. Etkileşime girilecek bu kadar fazla nesnenin
    bulunması kafamızda farklı çözüm yolları oluşturmamıza neden oluyor
    ancak hangisinin doğru yol olduğunu çoğu zaman deneme-yanılma yöntemi
    ile anlayabiliyoruz.

    Huzur içinde yat Bob Ross

    Bob
    Ross'u hatırlamayanımız yoktur sanırım. TRT 2'nin meşhur kıvırcık saçlı
    ressamını, yarım saatte ortaya koyduğu eserleri nasıl unutabiliriz ki?
    Oyunumuzun grafiklerinden yola çıkarak rahmetli Bob Ross'u anma sebebim
    ise hem çizim tekniği hem de sözlerinde yatıyor. "Mutlu çalılıklar,
    huzurlu dere, sevinçli yapraklar" gibi tamlamalarıyla nesneleri yaptığı
    resme aktarmasına şahit olur; sonuçtaki resme baktığınızda ise ister
    hüzün ister mutluluk teması işlendiğini iddia edebileceğiniz bir eserle
    karşılaşırdınız. Braid de aynen böyle işte. Elinizi uzatsanız
    dokunabilecekmişsiniz gibi duran yağlı boya tarzı çizimlerin canlılığı
    öncelikle insana mutluluk hissi verse de yaprakların, rüzgârın zamanla
    akışı hüzün temasının da aralara serpiştirildiğini gösteriyor. Zamanı
    ileriye ya da geriye sardığınızda gördüğünüz her şeyin (zamandan
    etkilenmeyen nesneler hariç) bulanıklaşması, çizimlerin kalitesi,
    oyunun temasını her karesinde oyuncuya yansıtıyor olmasıyla grafikler
    bizden tam not alıyor. Yüksek sistem gereksinimi olduğu da söylenemez.

    Seslere
    ve müziklere göz atınca oyunun akıcılığı konusunda en küçük bir
    zararlarının bulunmadığını; aksine oyunun buram buram kalite kokmasını
    sağladıklarını görüyoruz. Çello ağırlıklı müzikleri dinledikten sonra
    birçok oyuncunun klasik müzik dinlemeye yöneleceğini tahmin ediyorum.
    Oyuna başladığımda itiraf etmeliyim ki karakterimizi kenara park
    ettikten sonra bir güzel dinlemeye koyuldum arkaplandaki müziği.
    Mekanizmaların, karakterimizin ve diğer canlı varlıkların
    hareketlerinin ses efektleri de oyunun akıcılığını destekler nitelikte.
    Sesler ve müzikler zamanın akışına, akış hızına göre ileriye ya da
    geriye sararak oyunun atmosferine dahil oluyorlar. Seslerde de hata
    bulamadık maalesef.


    Braid I3

    Kontroller
    bir platform oyununa yakışır şekilde en basite indirgenmiş. Yönlendirme
    tuşlarının yanında zıplama, zamanı geriye-ileriye sarma, kapılardan
    girme ya da mekanizmaları çalıştırma, zaman yüzüğü bırakma (6. bölümde)
    ve zamanın ileriye veya geriye doğru akışını hızlandırma tuşlarıyla
    idare ediyoruz tüm oyunu. Benim gibi platform oyunlarını oyun
    kollarıyla oynama alışkanlığından kurtulamamış olanlar için oyun kolu
    desteği de var tabii ki. Nitekim oyunu Logitech Chillstream ile
    oynadım; zaten bir Xbox 360 oyunu olması sayesinde kontroller tam
    tamına oturdu yerlerine.

    Aşk, oyunların en güzelidir

    Yazının
    genelinde göreceğiniz üzere hata bulmayı başaramadık. Oyunumuz pek uzun
    değil ama bunu da eksi olarak saymayı uygun görmüyorum; tadını
    damağımızda bırakması yeterli. Hem fazla naz aşık usandırır, değil mi?
    Prensesimizi arayıp duruyoruz ve oyunun başında bahsettiğimiz gibi
    olağanüstü bir oyun finaliyle oyunumuzu bitirmenin neşesi ile hüznünü
    bir arada yaşama zevkine nail oluyoruz. Senaryosunun, içeriğinin
    mükemmelliği, oyunu bize rahat rahat oynatıp bulmacaları çözmekten
    başka engel koymayan oynanışı, üstat Bob Ross'u anmamıza sebebiyet
    verecek kadar harikulade grafikleri ve çellonun notalarının duygular
    olduğunu bize kanıtlayan müzikleriyle her oyuncunun mutlaka tadına
    bakması gereken bir deneyimi tanıttık sizlere. Bizim hatalarımız
    olduysa affola ancak oyunda hata yok, garanti ediyoruz. Oyunumuzun
    adını "klasikler" arşivime not ettikten sonra yazıyı okuma inceliği
    gösteren tüm okurlara teşekkür ediyor, bir klasiği tanıtmış olmanın
    mutluluğuyla iyi oyunlar diliyorum.
    MayoneZ
    MayoneZ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2595
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 06/05/09
    Priest
    Tasarımcı
    BJK

    Braid Empty Geri: Braid

    Mesaj tarafından MayoneZ C.tesi Ağus. 01, 2009 11:25 am

    Mario ya benzetmişler azcık
    ђครคภ
    ђครคภ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2228
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 08/06/09
    Mage
    Eski Oyuncu
    GS

    Braid Empty Geri: Braid

    Mesaj tarafından ђครคภ C.tesi Ağus. 01, 2009 2:57 pm

    ateri oyunu gibi

      Forum Saati Cuma Eyl. 20, 2024 2:43 am