Ikariam Savaş Sanatı
İkariam Savaşları ikiye türe ayrılır: Savaş
gemileri tarafından gerçekleştirilen deniz savaşları ve askerler ve
savaş makineleri tarafından gerçekleştirilen kara savaşları. Her asker
aşagıdaki degerleri taşır:
* Hasar - Birimin yok edici gücü
* Zırh Koruması - Hasara karşı koyma yetenegi
* Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük savaşlarda en büyük rolü oynayan, birimin dayanma gücü.
* Özel Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
* Hız - Birimin ne kadar hızlı oldugu; karışık birliklerde hız en yavaş olanın hızıdır.
* Sınıf- İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı yaparlar.
* Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks kaynaklardan nelere ihtiyaç duyuldugu
* Bakım Masrafı - Birime saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim seferde oldu unda bakım masrafı iki katına çıkar!)
Mevcut Özel Yetenekler:
* Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar primi alır.
* Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh koruması primi alır.
* Şahmerdan Vuruşu - Birim şehir duvarına zarar verebilir, eger mevcutsa.
* Hekim - Her savas raundu arasında zayiat vermeyi önler.
* Dirimek- bu birim yorulan birimlere her savaş raundunda dayanıklılık saglar.
Savaş Sanatı - Senaryo
Burada
bir savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki iki
farklı şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı
adalarda bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
Kara
yoluyla yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır, savunma
gücü şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş makinelerinden
oluşur.
Deniz yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın
şehre yakın hiç bir savaş gemisi olmadı ından emin olmanız gerekir.
Aksi takdirde sizin askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu
keser ve en kötü ihtimalle de batırır.
Başka adadaki şehrin yolu
serbest oldugunda, askerleriniz karaya çıkabilir ve eger gerekirse kara
savunma birimlerini yok etmek zorunda kalırlar.
Ada haritasında bir düşman şehri seçtiginizde aşagıdaki seçeneklere sahip olursunuz:
*
Yagmala - Tüm savunma birimleri yenildiginde koruma altında olanlar
dışında her şey ya malanır. Yagma ve yagmaladı ınız kaynakları
kurbanınızın nakliye gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca
kurbanınızın hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir
kademesi - 1)) kadarını da yagmalarsınız.
* Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre giden gelen nakliyeleri önler.
*
Şehir İşgal Et [Vali (Askeri) araştırmasının tamamlanmış olmasını
gerektirir] - İşgal edilmiş şehri askerleriniz için üs olarak
kullanabilirsiniz. Bununla birlikte askerleriniz ve denizcileriniz
bakım ücretlerinin bir bölümünü işgal ettikleri şehirde içki aleminde
ziyan edeceklerdir.
***İpucu: Yagmalanan şehirdeki liman daha büyük oldugunda, daha fazla kaynak ya malanabilir.
***İpucu:
Savaş gemilerinin bir limanı kuşatması veya askerlerin bir şehri işgali
devam etti i sürece bakım masrafları normalin iki katı olur!
Savaş Sanatı - Savaşın Seyri
Deniz
ve kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında daha
fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf vardır:
saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan oluşabilir.
Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte saldırırsanız, senin
ve müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç oluşturur.
Bir savaş en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşa ıdaki gibi gerçekleşir:
* Dayanıklılık etkileri belirlenir
* Tolam zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki şahmerdanların surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
* Hasar rastlantısal olarak düşman birimlerine da ıtılır - isabet alan birimler ölür veya dayanıklılık kaybeder
* Ölen veya kaçan birimler çıkarılır
* Eger kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam eder.
Savaş Sanatı - Dayanıklılı ın Etkisi
Eger
bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa dayanıklılık kaybeder.
Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına düştügünde birim kötüleşir
veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan oluşan daha büyük savaşlarda,
dayanıklılık sonucu belirleyici rol oynayabilir.
* 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degeri %80 e düşer.
* 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degerinin %60 ına düşer ve birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
*
1/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları degerinin %40 ına düşer.
Daha kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.
***İpucu: Eger senin ahçıların var ise, onlar her savaş raundu başına birimlerinin dayanıklılıklarını bir miktar artırırlar.
Savaş Sanatı - Surlar
Saldırı alan bir şehrin savunmasında, o şehrin duvarının sayısız etkisi vardır:
* Şehir duvarının her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10 fazla zırh korumasına sahip olur.
* Şehir duvarının her gelişim kademesi savunmacının toplam hasar gücünü 3 artırır.
* Bütün saldırı üniteleri, duvarda açılan her yarık için %10 hasar primi alır.
Ünitelerin
sahip olabildigi özel yeteneklerden biri de şahmerdanın surlarda
yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her iki raund sonunda bir yarık
oluşumuna neden olur. Surun gelişim kademelerine baglı olarak daha
fazla yarık da oluşabilir. Yeterince şahmerdan ile mümkün olan tüm
yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.
***İpucu: Şehir duvarında oluşan yarıklar savaştan sonra otomatik olarak kapanır.
Savaş Sanatı - Hasar ve Zırh Koruması
Oluşturulan toplam hasar aşagıdaki faktörlere baglıdır:
* Birligin oluştu u birimlerin temel hasar gücü
* Birligi oluşturan birimlerde atölyenin korkunç geliştirmeleri sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
* Azaltılan dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
* (sadece saldıranlar) %30 saldırı özel yeteneginden gelecek olan hasar artışı
* (sadece saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
* (sadece savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
* E er çok fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.
Birimlerin bireysel zırh koruması degişebilir:
* Mucit Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan artışlar.
* Dayanıklılık etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
* (sadece savunanlar) surların her kademesi icin %10 zırh koruması artışı
* (sadece savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30 zırh koruması artışı
Oluşturulan
hasar düşman birimlerine rastlantısal olarak dagıtılır. Tam hasar
rastlantısal olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldı ı savaşlarda
rastlantı faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi için
verilen hasar zırh koruması degerinin %90 ını geçmelidir. Aksi takdirde
birim sadece dayanıklılık kaybedecektir.
***İpucu: Her
raundda doktorların birimlerin ölmesini engelleme şansları vardır. Daha
fazla doktor bu şansı arttrır. Bununla birlikte, mekanik üniteler
üzerinde etkileri digerlerinin yarısı kadardır.
Savaş Sanatı - Galibiyet ve Mağlubiyet
Bir
raundun sonunda 1´e 3 güç oranına ulaşıldıgında savaş biter ve
kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar (modifikasyonlar dahil) ve
zırh koruması degerlerinin toplamıyla hesaplanır. Yenilen ordu dagılır.
Dayanıklılı
ın çok fazla düşmesi nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra
birliklerine dönerler. Savunan birligin dagılan birimleri savaştan 20
dakika sonra tekrar hazır halde olacaklardır. Bir saldırının başarısız
olması nedeniyle dagılan birligin geri dönmesi ise iki kat zaman alır.
İkariam Savaşları ikiye türe ayrılır: Savaş
gemileri tarafından gerçekleştirilen deniz savaşları ve askerler ve
savaş makineleri tarafından gerçekleştirilen kara savaşları. Her asker
aşagıdaki degerleri taşır:
* Hasar - Birimin yok edici gücü
* Zırh Koruması - Hasara karşı koyma yetenegi
* Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük savaşlarda en büyük rolü oynayan, birimin dayanma gücü.
* Özel Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
* Hız - Birimin ne kadar hızlı oldugu; karışık birliklerde hız en yavaş olanın hızıdır.
* Sınıf- İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı yaparlar.
* Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks kaynaklardan nelere ihtiyaç duyuldugu
* Bakım Masrafı - Birime saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim seferde oldu unda bakım masrafı iki katına çıkar!)
Mevcut Özel Yetenekler:
* Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar primi alır.
* Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh koruması primi alır.
* Şahmerdan Vuruşu - Birim şehir duvarına zarar verebilir, eger mevcutsa.
* Hekim - Her savas raundu arasında zayiat vermeyi önler.
* Dirimek- bu birim yorulan birimlere her savaş raundunda dayanıklılık saglar.
Savaş Sanatı - Senaryo
Burada
bir savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki iki
farklı şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı
adalarda bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
Kara
yoluyla yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır, savunma
gücü şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş makinelerinden
oluşur.
Deniz yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın
şehre yakın hiç bir savaş gemisi olmadı ından emin olmanız gerekir.
Aksi takdirde sizin askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu
keser ve en kötü ihtimalle de batırır.
Başka adadaki şehrin yolu
serbest oldugunda, askerleriniz karaya çıkabilir ve eger gerekirse kara
savunma birimlerini yok etmek zorunda kalırlar.
Ada haritasında bir düşman şehri seçtiginizde aşagıdaki seçeneklere sahip olursunuz:
*
Yagmala - Tüm savunma birimleri yenildiginde koruma altında olanlar
dışında her şey ya malanır. Yagma ve yagmaladı ınız kaynakları
kurbanınızın nakliye gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca
kurbanınızın hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir
kademesi - 1)) kadarını da yagmalarsınız.
* Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre giden gelen nakliyeleri önler.
*
Şehir İşgal Et [Vali (Askeri) araştırmasının tamamlanmış olmasını
gerektirir] - İşgal edilmiş şehri askerleriniz için üs olarak
kullanabilirsiniz. Bununla birlikte askerleriniz ve denizcileriniz
bakım ücretlerinin bir bölümünü işgal ettikleri şehirde içki aleminde
ziyan edeceklerdir.
***İpucu: Yagmalanan şehirdeki liman daha büyük oldugunda, daha fazla kaynak ya malanabilir.
***İpucu:
Savaş gemilerinin bir limanı kuşatması veya askerlerin bir şehri işgali
devam etti i sürece bakım masrafları normalin iki katı olur!
Savaş Sanatı - Savaşın Seyri
Deniz
ve kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında daha
fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf vardır:
saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan oluşabilir.
Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte saldırırsanız, senin
ve müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç oluşturur.
Bir savaş en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşa ıdaki gibi gerçekleşir:
* Dayanıklılık etkileri belirlenir
* Tolam zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki şahmerdanların surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
* Hasar rastlantısal olarak düşman birimlerine da ıtılır - isabet alan birimler ölür veya dayanıklılık kaybeder
* Ölen veya kaçan birimler çıkarılır
* Eger kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam eder.
Savaş Sanatı - Dayanıklılı ın Etkisi
Eger
bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa dayanıklılık kaybeder.
Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına düştügünde birim kötüleşir
veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan oluşan daha büyük savaşlarda,
dayanıklılık sonucu belirleyici rol oynayabilir.
* 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degeri %80 e düşer.
* 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degerinin %60 ına düşer ve birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
*
1/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları degerinin %40 ına düşer.
Daha kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.
***İpucu: Eger senin ahçıların var ise, onlar her savaş raundu başına birimlerinin dayanıklılıklarını bir miktar artırırlar.
Savaş Sanatı - Surlar
Saldırı alan bir şehrin savunmasında, o şehrin duvarının sayısız etkisi vardır:
* Şehir duvarının her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10 fazla zırh korumasına sahip olur.
* Şehir duvarının her gelişim kademesi savunmacının toplam hasar gücünü 3 artırır.
* Bütün saldırı üniteleri, duvarda açılan her yarık için %10 hasar primi alır.
Ünitelerin
sahip olabildigi özel yeteneklerden biri de şahmerdanın surlarda
yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her iki raund sonunda bir yarık
oluşumuna neden olur. Surun gelişim kademelerine baglı olarak daha
fazla yarık da oluşabilir. Yeterince şahmerdan ile mümkün olan tüm
yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.
***İpucu: Şehir duvarında oluşan yarıklar savaştan sonra otomatik olarak kapanır.
Savaş Sanatı - Hasar ve Zırh Koruması
Oluşturulan toplam hasar aşagıdaki faktörlere baglıdır:
* Birligin oluştu u birimlerin temel hasar gücü
* Birligi oluşturan birimlerde atölyenin korkunç geliştirmeleri sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
* Azaltılan dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
* (sadece saldıranlar) %30 saldırı özel yeteneginden gelecek olan hasar artışı
* (sadece saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
* (sadece savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
* E er çok fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.
Birimlerin bireysel zırh koruması degişebilir:
* Mucit Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan artışlar.
* Dayanıklılık etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
* (sadece savunanlar) surların her kademesi icin %10 zırh koruması artışı
* (sadece savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30 zırh koruması artışı
Oluşturulan
hasar düşman birimlerine rastlantısal olarak dagıtılır. Tam hasar
rastlantısal olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldı ı savaşlarda
rastlantı faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi için
verilen hasar zırh koruması degerinin %90 ını geçmelidir. Aksi takdirde
birim sadece dayanıklılık kaybedecektir.
***İpucu: Her
raundda doktorların birimlerin ölmesini engelleme şansları vardır. Daha
fazla doktor bu şansı arttrır. Bununla birlikte, mekanik üniteler
üzerinde etkileri digerlerinin yarısı kadardır.
Savaş Sanatı - Galibiyet ve Mağlubiyet
Bir
raundun sonunda 1´e 3 güç oranına ulaşıldıgında savaş biter ve
kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar (modifikasyonlar dahil) ve
zırh koruması degerlerinin toplamıyla hesaplanır. Yenilen ordu dagılır.
Dayanıklılı
ın çok fazla düşmesi nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra
birliklerine dönerler. Savunan birligin dagılan birimleri savaştan 20
dakika sonra tekrar hazır halde olacaklardır. Bir saldırının başarısız
olması nedeniyle dagılan birligin geri dönmesi ise iki kat zaman alır.