Bu kez çok daha büyük bir tehlike yaklaşıyor
2183 yılındayız. Bundan çok çok uzun zaman önce Prothean isimli bir ırk evrende yükseldi. Teknoloji konusunda mutlak hakimiyet sahibiydiler. Edebiyatları ve çalışmaları insanlara yani bize hala ilham veriyor. Teknolojileri bizlere evrenin yolunu açtı. Yüzlerce gezegen ve onlarca güneş keşfettik. Yıldız geçitleri arasında unutulmaz yolculuklar yaptık. Ne var ki; pek çok ırk bize güvenmiyor ve hor görüyor. Pek haksız sayılmazlar aramızdan çoğu güvenilmez. Ancak göremedikleri şu: Bazılarımız sevdikleri için her şeyi yapmakta tereddüt etmez.
Asıl merak ettiğim Prothean’lar nasıl ortadan kalktı? Bunu düşünmek bile ürpermeme neden oluyor. Kadir bir gücü mezara gömecek varlıklar ne olabilir? Evrende tanıştığımız hiçbir ırk bunu başarabilecek güce ve donanıma sahip değil. Peki daha tanışmadığımız ne gibi kötülükler olabilir?
Şu ana odaklanmak zorundayım. Çok küçükken ailemi kaybettim. Savaşta yaşadıklarım efsane olmamı sağladı. Ben “Efsanelik” gibi içi boş kavramlara pek değer vermem aslında… SSV Normandy benim evim. O insanların yüz akı ve en gelişmiş uzay gemisidir. Kaptan Anderson ile birlikte çalışıyoruz; ben ikinci kaptanlık görevindeyim. Eden Prime’dan gelen yardım çağrısına doğru hareketlendik. Nihlus adındaki Spectre da bu görevde bize yardım ediyor. Spectre’ler evrenin en etkili çalışan ve düzeni sağlayan örgütü.
Eden Prime’da ne olmuş? Lanet olsun. Tüm bu insanlar nasıl öldürülmüş? Geth… Şu lanetli ırk… Zombi gibi yarı sentetik iğrenç varlıklar. Tüm dostlarımızı parçalamışlar. Böyle bir ölümü kim hak edebilir ki? Saren Arterius denilen hain… Spectre’lara ihanet ediyor ve Geth’leri yönetiyor. Kendi kardeşi Nihlus’u bile öldürdü. Onun peşindeydim. Ama konsey bana değil; Saren’a inanıyor. Ne de olsa basit bir insanım…
"Mass Effect 2'de işler daha da karışıyor. Komutan Shepard'ı daha derin entrikalar ve zorlu düşmanlar bekliyorNihayet aradığım kanıt ellerimde… Saren’ın bir hain olduğuna onları ikna edebildim. Daha korkunç bir gerçeği ortaya çıkardım. Tüm olan bitenin arkasında Reaper’lar adı verilen antik bir kötülük var. Yarığı onlar kontrol ediyor. Prothean’ları bile onlar yok etmiş. Ne yazık ki konsey bana inanmıyor. Reaper’ların varlığı inkar edilemez peki bana neden inanmıyorlar. Önyargılı ahmaklar. Saren gerçeğini ortaya çıkarmam bana evren tarihinin ilk Spectre’ı olma unvanını kazandırıyor. Bu pek de umurumda sayılmaz. Reaper’lar orada bir yerde…
Öğrendiğim gerçek kanımı donduruyor; Reaper’lardan biri olan Sovereign bana açıkladı. Reaper’lar organik yaşamların gelebileceği en yüksek noktaya gelmelerine izin verirler daha sonra o ırkı yok ederlermiş. Prothean’ların başına gelen de bu olmalı. Aman Tanrım! Bu nasıl bir sadistlik?
Saren eski bir Spectre’dı. Yaptığı kötülüklere rağmen ona anlatıyorum. Olan şeyleri anlatıyorum. Onu bir şekilde ikna etmeyi başarıyorum. Saren kendini öldürüyor ama Reaper’lar onun gitmesine izin vermiyor. Bedenini diriltiyorlar ve tüm ittifakı yok etmekte kararlılar. Neyse ki konsey benim yanımda. Citadel’in düşüşünden sonra gerçeği gördüler. İttifakın tüm gemileri ancak birlikte Sovereign’ı yok edebiliyorlar. Şeytan gemi ve ırkların yok edicisi! Ama biliyorum Reaper’lar orda bir yerde. En güçlüsü düşse bile diğerleri hala bekliyor. Bu iş bitmedi. Reaper’ları bir kez ve sonsuza kadar ortadan kaldırmak benim görevim…
Ben Komutan Shepard; takipteyim!
Mass Effect 2’nin (MF2) ilk gösterilen videosunda (Teaser Trailer) hiç de hoş olmayan bir şaka ile karşılaştık. Komutan Shepard öldü gibi gösteriliyordu. Neyse ki bizi kalpten götürmekten vazgeçen yapımcılar bunun böyle olmadığını çabuk ortaya koydu. Shepard ölmemişti ve eskisinden bile büyük bir tehlike kapıdaydı. Üçleme olması beklenen Mass Effect serisinin ikinci oyunu ilkinden bile daha karanlık olacak. Umutsuzluk damarlarınızda kan gibi akacak.Bu kez çok daha büyük bir tehlike yaklaşıyorYapımcılara göre MF2 en geç 2010’un Mart ayında piyasaya sürülecek. Gördüğümüz kadarıyla dövüş sistemi elden geçirilmiş ve daha da etkileyici kılınmış. Yapay zekanın seviyesinin de arttırılmasıyla çarpışmalar eskisinden daha çarpıcı keyifli ve kesinlikle daha zor olacakmış gibi görünüyor. Daha da güzeli aksiyon sahneleri o kadar gerçek zamanlı ki gerçek yaşamda mı yoksa oyunda mı olduğunuzu bir an şaşırabiliyorsunuz. Yara aldığınızı varsayalım. Oyunu durdurdunuz ve taktik belirleyeceksiniz. Ancak “Pause” durumunda olduğunuz halde kanınızın halen aktığını ve gücünüzün azaldığını hem dehşetle hem de şaşkınlıkla fark edeceksiniz.
Oyunda görsel olarak en göze çarpan nokta silahlar ve inanılmaz güçleri. Gerçekçi patlama efektleri ile desteklenmiş silahlar onlarca düşmanı aynı anda ortadan kaldırabiliyor. Tabii ki bu çeşit ağır silahları kullanmak büyük ustalık gerektiriyor ve kendi dostlarınıza zarar vermeniz de olasılıklar içinde. Mass Effect 1’de genelde karasal taşıtları kullanıyordunuz. Bu da değişecek ve kulelere geminizle saldırabileceksiniz.
Yenilikler
Fuarda ve daha sonra yapılan incelemelerde ortaya çıkmış diğer gerçekler de söz konusu. Bunlardan en önemlilerinden biri yeni uzaylı ırkları hakkında… Vahşi savaşçılar olan insanlarla en ufak bir benzerlik göstermeye kurt benzeri yaratıklar bizleri epey terletecek gibi gözüküyor.
"Grafikler üstünde geliştirmeler yapılmış. Karakter modellemeleri de eskisine göre daha gerçekçi hareketlere sahip olacak."
Karakterler de eskisine göre kat ve kat geliştirilmiş. Grafiksel olarak modellemeler daha çarpıcıyken Shepard uzman tasarımcılar tarafından gözden geçirilmiş ve hareketleri gerçek insana iyice yaklaştırılmış. Eskisinden 10 kat daha fazla vücut dili ve konuşma stili ortaya çıkarılmış. Bu yalnızca Shepard için değil grubunuzun diğer üyeleri için de geçerli olacak. Ayrıca karizmatik ve esrarengiz bir uzaylı suikastçı grubunuza katılacak. Mass Effect ara demolar açısından çok zengin sayılmazdı. Bunun da üstesinden gelinmiş. Ara demoların kalitesi ve sayısı artırılmış… Statik ortam geride bırakılmış ve seslendirmeler daha profesyonel hale gelmiş.
Bildiğiniz gibi başta Shepard’ın ölümünden bahsetmiştim. Aslında bu biraz da sizin elinizde. Mass Effect 2 çoğu RPG’nin sunmadığı bir özgürlük sunacak. Seçimleriniz yapımdaki tüm noktaları biçimlendirebilecek. Eğer bazılarını doğru yapmazsanız Mass Effect 2’yi Shepard ve grubundaki diğer karakterlerin öldüğü bir demoyla bitirmeniz olasılıklar dahilinde.
Bitmeyen entrikalar
Mass Effect 2 Cerberus Corporation’un etrafında şekillenecek. Saren’ın aksine bu cehennem köpekleri Reaper’larla çalışmaya fazlasıyla istekliler ve pişmanlık duyup kendilerini öldürecek tipler de değiller. Maalesef günümüzdeki tüm özel şirketler gibi yalnızca kendini düşünen Cerberus gösterdiğinden çok daha fazlasını biliyor ve Spectre meclisinde bile önemli bir güç sahibi olmuşlar. Shepard kendisine eskisinden bile güçlü müttefikler bulmaz zorunda yoksa evren diye bir şey kalmayacak.
Oyun dünyasının en iyi RPG yapımlarından biri olan Mass Effect eskisinden bile daha iddialı olarak çok yakında piyasaya sürülecek. Karanlık atmosfer birçok korku-gerilim ürününden bile daha heyecan verici. Son bir sürpriz olarak belirtmeliyim ki; Resident Evil 5’te Albert Wesker’ı seslendiren D.C Douglas Mass Effect 2’de kilit karakterlerden birini seslendirecek. Bu karakterin kim olduğu ise sır gibi saklanıyor. alıntı...
2183 yılındayız. Bundan çok çok uzun zaman önce Prothean isimli bir ırk evrende yükseldi. Teknoloji konusunda mutlak hakimiyet sahibiydiler. Edebiyatları ve çalışmaları insanlara yani bize hala ilham veriyor. Teknolojileri bizlere evrenin yolunu açtı. Yüzlerce gezegen ve onlarca güneş keşfettik. Yıldız geçitleri arasında unutulmaz yolculuklar yaptık. Ne var ki; pek çok ırk bize güvenmiyor ve hor görüyor. Pek haksız sayılmazlar aramızdan çoğu güvenilmez. Ancak göremedikleri şu: Bazılarımız sevdikleri için her şeyi yapmakta tereddüt etmez.
Asıl merak ettiğim Prothean’lar nasıl ortadan kalktı? Bunu düşünmek bile ürpermeme neden oluyor. Kadir bir gücü mezara gömecek varlıklar ne olabilir? Evrende tanıştığımız hiçbir ırk bunu başarabilecek güce ve donanıma sahip değil. Peki daha tanışmadığımız ne gibi kötülükler olabilir?
Şu ana odaklanmak zorundayım. Çok küçükken ailemi kaybettim. Savaşta yaşadıklarım efsane olmamı sağladı. Ben “Efsanelik” gibi içi boş kavramlara pek değer vermem aslında… SSV Normandy benim evim. O insanların yüz akı ve en gelişmiş uzay gemisidir. Kaptan Anderson ile birlikte çalışıyoruz; ben ikinci kaptanlık görevindeyim. Eden Prime’dan gelen yardım çağrısına doğru hareketlendik. Nihlus adındaki Spectre da bu görevde bize yardım ediyor. Spectre’ler evrenin en etkili çalışan ve düzeni sağlayan örgütü.
Eden Prime’da ne olmuş? Lanet olsun. Tüm bu insanlar nasıl öldürülmüş? Geth… Şu lanetli ırk… Zombi gibi yarı sentetik iğrenç varlıklar. Tüm dostlarımızı parçalamışlar. Böyle bir ölümü kim hak edebilir ki? Saren Arterius denilen hain… Spectre’lara ihanet ediyor ve Geth’leri yönetiyor. Kendi kardeşi Nihlus’u bile öldürdü. Onun peşindeydim. Ama konsey bana değil; Saren’a inanıyor. Ne de olsa basit bir insanım…
"Mass Effect 2'de işler daha da karışıyor. Komutan Shepard'ı daha derin entrikalar ve zorlu düşmanlar bekliyorNihayet aradığım kanıt ellerimde… Saren’ın bir hain olduğuna onları ikna edebildim. Daha korkunç bir gerçeği ortaya çıkardım. Tüm olan bitenin arkasında Reaper’lar adı verilen antik bir kötülük var. Yarığı onlar kontrol ediyor. Prothean’ları bile onlar yok etmiş. Ne yazık ki konsey bana inanmıyor. Reaper’ların varlığı inkar edilemez peki bana neden inanmıyorlar. Önyargılı ahmaklar. Saren gerçeğini ortaya çıkarmam bana evren tarihinin ilk Spectre’ı olma unvanını kazandırıyor. Bu pek de umurumda sayılmaz. Reaper’lar orada bir yerde…
Öğrendiğim gerçek kanımı donduruyor; Reaper’lardan biri olan Sovereign bana açıkladı. Reaper’lar organik yaşamların gelebileceği en yüksek noktaya gelmelerine izin verirler daha sonra o ırkı yok ederlermiş. Prothean’ların başına gelen de bu olmalı. Aman Tanrım! Bu nasıl bir sadistlik?
Saren eski bir Spectre’dı. Yaptığı kötülüklere rağmen ona anlatıyorum. Olan şeyleri anlatıyorum. Onu bir şekilde ikna etmeyi başarıyorum. Saren kendini öldürüyor ama Reaper’lar onun gitmesine izin vermiyor. Bedenini diriltiyorlar ve tüm ittifakı yok etmekte kararlılar. Neyse ki konsey benim yanımda. Citadel’in düşüşünden sonra gerçeği gördüler. İttifakın tüm gemileri ancak birlikte Sovereign’ı yok edebiliyorlar. Şeytan gemi ve ırkların yok edicisi! Ama biliyorum Reaper’lar orda bir yerde. En güçlüsü düşse bile diğerleri hala bekliyor. Bu iş bitmedi. Reaper’ları bir kez ve sonsuza kadar ortadan kaldırmak benim görevim…
Ben Komutan Shepard; takipteyim!
Mass Effect 2’nin (MF2) ilk gösterilen videosunda (Teaser Trailer) hiç de hoş olmayan bir şaka ile karşılaştık. Komutan Shepard öldü gibi gösteriliyordu. Neyse ki bizi kalpten götürmekten vazgeçen yapımcılar bunun böyle olmadığını çabuk ortaya koydu. Shepard ölmemişti ve eskisinden bile büyük bir tehlike kapıdaydı. Üçleme olması beklenen Mass Effect serisinin ikinci oyunu ilkinden bile daha karanlık olacak. Umutsuzluk damarlarınızda kan gibi akacak.Bu kez çok daha büyük bir tehlike yaklaşıyorYapımcılara göre MF2 en geç 2010’un Mart ayında piyasaya sürülecek. Gördüğümüz kadarıyla dövüş sistemi elden geçirilmiş ve daha da etkileyici kılınmış. Yapay zekanın seviyesinin de arttırılmasıyla çarpışmalar eskisinden daha çarpıcı keyifli ve kesinlikle daha zor olacakmış gibi görünüyor. Daha da güzeli aksiyon sahneleri o kadar gerçek zamanlı ki gerçek yaşamda mı yoksa oyunda mı olduğunuzu bir an şaşırabiliyorsunuz. Yara aldığınızı varsayalım. Oyunu durdurdunuz ve taktik belirleyeceksiniz. Ancak “Pause” durumunda olduğunuz halde kanınızın halen aktığını ve gücünüzün azaldığını hem dehşetle hem de şaşkınlıkla fark edeceksiniz.
Oyunda görsel olarak en göze çarpan nokta silahlar ve inanılmaz güçleri. Gerçekçi patlama efektleri ile desteklenmiş silahlar onlarca düşmanı aynı anda ortadan kaldırabiliyor. Tabii ki bu çeşit ağır silahları kullanmak büyük ustalık gerektiriyor ve kendi dostlarınıza zarar vermeniz de olasılıklar içinde. Mass Effect 1’de genelde karasal taşıtları kullanıyordunuz. Bu da değişecek ve kulelere geminizle saldırabileceksiniz.
Yenilikler
Fuarda ve daha sonra yapılan incelemelerde ortaya çıkmış diğer gerçekler de söz konusu. Bunlardan en önemlilerinden biri yeni uzaylı ırkları hakkında… Vahşi savaşçılar olan insanlarla en ufak bir benzerlik göstermeye kurt benzeri yaratıklar bizleri epey terletecek gibi gözüküyor.
"Grafikler üstünde geliştirmeler yapılmış. Karakter modellemeleri de eskisine göre daha gerçekçi hareketlere sahip olacak."
Karakterler de eskisine göre kat ve kat geliştirilmiş. Grafiksel olarak modellemeler daha çarpıcıyken Shepard uzman tasarımcılar tarafından gözden geçirilmiş ve hareketleri gerçek insana iyice yaklaştırılmış. Eskisinden 10 kat daha fazla vücut dili ve konuşma stili ortaya çıkarılmış. Bu yalnızca Shepard için değil grubunuzun diğer üyeleri için de geçerli olacak. Ayrıca karizmatik ve esrarengiz bir uzaylı suikastçı grubunuza katılacak. Mass Effect ara demolar açısından çok zengin sayılmazdı. Bunun da üstesinden gelinmiş. Ara demoların kalitesi ve sayısı artırılmış… Statik ortam geride bırakılmış ve seslendirmeler daha profesyonel hale gelmiş.
Bildiğiniz gibi başta Shepard’ın ölümünden bahsetmiştim. Aslında bu biraz da sizin elinizde. Mass Effect 2 çoğu RPG’nin sunmadığı bir özgürlük sunacak. Seçimleriniz yapımdaki tüm noktaları biçimlendirebilecek. Eğer bazılarını doğru yapmazsanız Mass Effect 2’yi Shepard ve grubundaki diğer karakterlerin öldüğü bir demoyla bitirmeniz olasılıklar dahilinde.
Bitmeyen entrikalar
Mass Effect 2 Cerberus Corporation’un etrafında şekillenecek. Saren’ın aksine bu cehennem köpekleri Reaper’larla çalışmaya fazlasıyla istekliler ve pişmanlık duyup kendilerini öldürecek tipler de değiller. Maalesef günümüzdeki tüm özel şirketler gibi yalnızca kendini düşünen Cerberus gösterdiğinden çok daha fazlasını biliyor ve Spectre meclisinde bile önemli bir güç sahibi olmuşlar. Shepard kendisine eskisinden bile güçlü müttefikler bulmaz zorunda yoksa evren diye bir şey kalmayacak.
Oyun dünyasının en iyi RPG yapımlarından biri olan Mass Effect eskisinden bile daha iddialı olarak çok yakında piyasaya sürülecek. Karanlık atmosfer birçok korku-gerilim ürününden bile daha heyecan verici. Son bir sürpriz olarak belirtmeliyim ki; Resident Evil 5’te Albert Wesker’ı seslendiren D.C Douglas Mass Effect 2’de kilit karakterlerden birini seslendirecek. Bu karakterin kim olduğu ise sır gibi saklanıyor. alıntı...