pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Fallout 3 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Fallout 3 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

4 posters

    Fallout 3

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Fallout 3 Empty Fallout 3

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Çarş. Tem. 29, 2009 2:34 pm

    "Savaş. Savaş asla değişmez. Romalılar köle ve servet edinmek için
    mücadele ettiler. İspanyollar altın ve toprak şehvetiyle imparatorluk
    kurdular. Hitler ekonomik süpergüç olabilmek için Almanya'yı
    parçalayarak biçim verdiler. Ama savaş değişmedi.

    21. yüzyılda, savaş hala bu kazanılmış kaynaklar üzerine. Fakat bu sefer, savaşın ganimetleri silahlardı.
    Petrol
    ve uranyum. Bu kaynaklar için Çin Alaska'yı istila edecek, ABD
    Kanada'yı topraklarına katacak, ve Avrupa topluluğu bu çatışmanın
    içinde eriyecek, dünyadaki son kaynağı kontrol etmeye çalışan diğer
    milletlerle didişecekti.

    2077'de dünya savaşı fırtınası geri
    geldi. İki saatten kısa bir zamanda gezegenin çoğu küllere dönüştü. Ve
    bu nükleer yıkımın küllerinden yeni bir medeniyet yükselmeye
    çalışacaktı. İnsanlardan birkaçı kısmi güvenlikli büyük yeraltı
    mahzenlerine, Vault'lara ulaşabildi. Senin ailen de Vault 13'e
    girebilen gruplardan biri. Dağın altındaki büyük Vault kapısının
    arkasında güvenle tutuklanmış bu yeni jenerasyon, dışarıdaki dünyadan
    habersiz yaşadı.

    Vault'taki yaşam değişimle ilgili."

    Fallout, 1997


    Vault 101

    Fallout 3 I1 Fallout 3 I2ıl
    2277... Nükleer savaşın üzerinden tam 200 yıl geçmiştir... Ve o gün bir
    bebek dünyaya gelir, Washington D.C.'deki Vault 101'de gözlerini
    hayata, daha doğrusu nükleer yıkıma açar. Yıkımın getirdiği esintiler
    tüm yaşam enerjisini götürmüştür bu diyarlardan. Vault�lar, kısaca
    Overseer'ın tüm otoritesini kullandığı büyük kafesler, insanlar için
    tek güvenli yerler olarak görülmektedir. Atık topraklarda hayatta kalma
    mücadelesi vermek ya da Vault-Tec şirketinin size sunduğu temiz su ve
    gıdalarla mutlu mesut tutuklu yaşamak... Fallout tüm gerçekciliği ile
    tutuklu yaşamak ile hayatta kalmak arasındaki farklı yüzümüze tekrar
    vurmaya hazır.

    Gelmiş geçmiş en iyi oyun damgasını seve seve
    bastığımız, yıllanmış muhabbetlerin en temel taşı olan bir oyunu
    üzerinden yaklaşık 10 yıl geçmişken yeniden yapabilme cesaretini
    göstermek şüphesiz ki her yapımcının harcı değil. Bazı oyunların
    devamını getirmek mümkün değildir. Bırakın başka yapımcıları kendi
    yaratıcısı bile beceremez hatta çoğu zaman cesaret edemez. İşte Fallout
    böyle bir oyun. Sevenlerinin yenisi beklemediği, beklemeye korktuğu bir
    oyun. 2008 yılında yeniden yorumlanmasını istemeyeceğimiz kadar
    kusursuz bir oyun, daha doğrusu bir oyundu; Bethesda bu kısmi güvenli
    mahzenlerden birine tekrar minik bir bebek düşürene kadar.

    Fallout 3 I3
    �İlk Fallout... Üzerinden 12 yıl geçmesine rağmen hala kalbimizin en güzel köşesinde.�

    Tam
    bu noktada bir konuya açıklık getirmek gerek. Bu oyunu ya sadece
    "Fallout" olarak görüp 10 yıl öncesi ile karşılaştırmalıyız ya da
    "Bethasda'nın Fallout yorumu" olarak görüp ayrı bir şekilde
    değerlendirmeliyiz. Aslında bu seçimi yapımcı yapmış, ve Fallout'u
    özüne mümkün olduğu kadar sadık kalarak günümüze uygun şekilde baştan
    yorumlamayı seçmiş. Bunun bir Black Isle oyunu olmadığını, bir Bethesda
    yorumu olduğunu oyunun her bir karesinde buram buram koklamanız olası.
    İncelemeye bu ayırımı yaparak devam etmek en doğrusu olacaktır. Çünkü
    ilk iki oyun sıra tabanlı rol yapma sistemine sahipti. Klavye ve fare
    becerisi yerine doğru zaman ve hareketi kullanarak ilerlemek Fallout'u
    bu kadar muhteşem yapan en önemli unsurlardan biriydi. Bethesda'nın bu
    zamanda üç-boyut sıra tabanlı bir oyun ortaya koyması mümkün olmamasına
    rağmen, yine de eski kurtların gönlünü kazanacak eklemeler yapmayı da
    ihmal etmemiş. Fallout, 2008 yılında en iyi ne şekilde ortaya
    çıkabilirdi diye düşünmenize gerek yok, Bethesda en iyisini yapmayı
    başarmış. İşte tam bu satırda şunu tavsiye ediyorum: önyargıları bir
    kenara bırakın, işte o zaman yeniden wasteland'in radyasyonunu
    hissedebilmeniz mümkün olacaktır.

    İnsan ruhu yaptığı seçimlerle belirlenir

    Oyun bizim
    doğumumuzla başlıyor. Liam Neeson'un (Star Wars-Qui-Gon Jinn,
    Schindler's List-Oscar Schindler) sesiyle hayat verdiği baba karakteri,
    gözlerimizi ilk açtığımızda gördüğümüz tek silüet. Annemizi doğum
    esnasında kaybederek bu zorlu Fallout evrenine yenik başlıyoruz. Doğum
    seansı karakter yaratma ekranı şeklinde kurgulanmış ve bu kurgu bir
    oyunda görebileceğiniz en güzel fikre sahip. Bir kız mı yoksa erkek
    mi?, Adı ne olsun?, Büyüyünce nasıl görüneceksin? gibi sorular ve bizim
    seçimlerimiz eşliğinde karakterimizi yaratıyoruz. İlk yaşımızı
    devirdiğimizde yine kurgulanmış sahneler eşliğinde hem ilk kontrolleri
    öğreniyoruz hem de "You're SPECIAL" isimli kitabı kullanarak klasik
    SPECIAL sistemi aracılığı ile yetenek puanlarımızı dağıtmış oluyoruz.

    Fallout 3 I4 "Doğum sahnesi ve karakterimizin büyümesi kurgu açısından tek kelimeyle kusursuz. Film yapımcılarını kıskandıracak derecede."



    SPECIAL
    sistemini önceki Fallout oyunlarını oynamış olanlar hatırlayacaktır.
    Strength (Güç), Perception (Sezgi), Endurance (Dayanıklılık), Charisma
    (Karizma), Intelligence (Zeka) , Agility (Çeviklik) ve Luck (Şans)
    kelimelerinin baş harflerinden oluşan bu sistem oluşturacağımız
    karakterin rol yapmadaki yönünü belirliyor. Bu ana yeteneklerimiz
    (Primary Stats) dallanarak yan yeteneklerimize (Derived Stats) etki
    ediyor. Bu minik kitabın sayfalarını okuduğumuzda her bir yeteneğin
    nasıl bir etkiye neden olacağını anlamak mümkün, ancak yeterli değil,
    görünenden çok daha derin bir oyun yapısı ile karşı karşıyayız. İlk
    Fallout oyunlarını oynayanlar hatırlayacaktır, sadece diplomasi ile
    oyunu kan dökmeden bitirmek mümkündü. Aynı şey Fallout 3 için de
    "kısmen" geçerli. Aslında oyunun hakim olduğu sistemi anlamak, hakkıyla
    Fallout evrenine hakim olabilmek için çok önemli. O yüzden mevzuyu
    çorba etmeden Fallout'un sahip olduğu sisteme bakmakta yarar var.

    Bu
    post-nükleer evren GURPS adı verilen 1986 yılında ortaya çıkmış bir RPG
    sistemine sahip. Masaüstü FRP'lerde istenilen setting'e (oyuna, evrene)
    uyarlanabilen bu yapının temel mantığı sınıfların olmaması, puanlar
    dağıtılarak yüzlerce farklı sınıf oluşturulabilmesi. Klasik RPG
    sistemlerinden farklı olarak her yaratılan karakter, o karaktere özgü
    bir sınıfa dönüşüyor. Bu ana yetenek puanları yan yeteneklere etki
    ediyor. Ayrıca karakterler "Perk" adı verilen uzmanlık alanları ile
    destekleniyor. Bugüne kadar Fallout ve Lionheart oyunları bu sistemi
    kullandı. Şu yazdıklarımdan tahmin edeceğiniz üzere elimizdeki oyun
    görünenden çok daha derin bir sisteme sahip. (Eğer yetenekler, onların
    etkileri, perkler ve etkileri üzerine bir yazı yazarsam bu incelemeden
    daha uzun bir yazı yazabileceğimi garanti edebilirim. O yüzden daha
    detaylı bilgi edinmek istiyorsanız http://fallout.wikia.com/ adresini
    ziyaret etmenizi öneririm. Ayrıca ana menüdeki HELP kısmına mutlaka göz
    atıp ipuçlarını öğrenin.)

    Pip-Boy 3000

    "You're
    SPECIAL" kitabı, atacağımız ilk adımlar, öğreneceğimiz ilk kontroller
    derken 10 yaşımıza geldiğimizde yıllardır özlemini çektiğimiz Pip-Boy
    3000'e kavuşmuş oluyoruz (Kimin hediye ettiğine dikkat edin). Pip-Boy
    3000 bizim için navigasyon özelliğe sahip bir envanter ya da bir fener,
    bir harita hatta bir radyo. Kısacası oyunda sahip olduğumuz tek
    arkadaşımız, bizim yüce bilge dostumuz. Duygusal bağlarımı bir kenara
    bırakırsam şöyle bir tanım yapabilirim: geleceğin cep telefonu, konuşma
    özelliğinden yoksun olarak. Karakter bilgilerimize, sağlık-radyasyon
    durumlarımıza, envanterimize, görevlerimize, haritamıza ve yeni eklenen
    özelliği ile radyomuza ulaşabileceğimiz bir saatten farksız Pip-Boy
    3000. Fallout 3'ün en güzel yanlarından biri radyo olmuş. Radyasyonun
    at koşturduğu topraklarda müzik dinleyerek dolaşmak oldukça keyif
    verici. Ayrıca bazı özel görevlere yine bu radyodaki yardım çağrılarına
    karşılık vererek ulaşabiliriz.



    Fallout 3 I5
    �Yeni Pip-Boy ile radyo dinleyebilmek ayrı bir keyif�

    2008'de geri dönmek...

    Oyunun
    genel hatları ile ilgili verdiğim bu bilgilerden sonra şimdi asıl
    incelememize başlayabiliriz, evet yeni başlıyoruz. Doğum seansı, farklı
    yaşlar, geçilen sınavlar derken babamızın nedensiz bir şekilde ortadan
    kayboluşu ile yıllardır unuttuğumuz çorak topraklara yani Vault 101
    dışına adımımızı atıyoruz. Fallout'u bu kadar eşsiz kılan atmosferini,
    koca evrendeki yalnızlık hissini tekrar yaşayabilecek miyiz merakı
    fazla uzun sürmüyor. Dışarı atacağımız ilk adım bunun cevabını yüzümüze
    yapıştırıyor: Bethesda bu işi başarmış.

    Oyunla ilgili ilk
    dedikodular gelmeye başladığında içimizi kemiren tüm sorular bir anda
    uçup gidiyor. Üç boyutlu evren -eğer önyargısız yaklaşabilirsek- bizi
    içine hapsediyor. Nitekim yıllar sonra bu atmosfer tekrar
    kotarılabiliyorsa diğerleri sadece ayrıntı oluyor bizler için. Yazının
    başlarında belirttiğim mevzu, "Bethasda'nın Fallout yorumu "etiketini
    içimize sindirebiliyorsak yani dediğim gibi önyargısız
    yaklaşabiliyorsak bu kusursuz bir oyun bizler için.

    Megaton
    şehrine girdiğimizde ya da terkedilmiş metrolarda mutantlar arasında
    dolaştığımızda soluduğumuz havanın Fallout'a ait olduğunu
    hissedebilmek, bu oyuna kusursuz demek için sadece bir neden. Karma
    olayının aynen korunması, yapacağımız her bir hareketin bize geri bir
    dönüşü olacağını bilmek, yaratacağımız karakterler, onların yetenekleri
    doğrultusunda tamamen farklı yollar izleyerek oyunu sonladırabilmek ve
    daha nicesi ile gerçekten harika olan Fallout evrenine tekrar kavuşmak
    kusursuzluğu perçinliyor.

    Görevlerin ve ana hikayenin biraz
    yavan kaldığını kabul etmek gerek. Bişeylerin eksik olduğu hissini bir
    türlü üzerimizden atamıyoruz (hikaye açısından. Ayrıca ana hikaye
    cidden çok kısa). Yine de sürpriz dönüşler ile ağzımız açık kalmıyor
    değil. Ayrıca çıkacak ek paketler ile konu derinliğinin sağlanacağını
    tahmin etmek de zor değil. En azından böylesi geniş bir evrende, bunca
    ince karakter sistemleri arasında Oblivion'a göre neredeyse bugsız bir
    oyun önümüze serdiği için yapımcı ayrı bir alkışı hakediyor ki
    kendilerinin ne kadar sabıkalı olduğunu biliyoruz. Evet bazı noktalarda
    çökme problemleri mevcut, ama emin olun sizi oyundan soğutacak dehşet
    hatalara rastlamanız pek mümkün değil. Yapımcı Oblivion'dan iyi ders
    almış olacak ki ödevini güzelce yapmış bu sefer. Bu yazıyı
    hazırladığımızda hali hazırda çıkmış olan yamayı yüklemenizi tavsiye
    etmemize gerek yok sanırım.

    Peki hiç mi "Fakat" yok bu oyunda.
    Nedir bu yapımcı değişikliğinin, günümüz teknolojisinin getirdiği yorum
    farklılıkları, bunlara bakalım.

    Silahlı Oblivion ya da Fallout?

    Vault
    dışına çıktığımızda hissedeceğimiz tek şey kusursuz atmosfer değil ne
    yazık ki. Bunun bir Bethasda oyunu olduğu da acı acı içimize işliyor.
    Oblivion'da kullanılan grafik motoruna aşina olmamızdan mıdır nedir
    bilinmez ciddi anlamda insan bazen silahlı Oblivion oynadığını
    hissedebiliyor. Evrenin abartısı (görsel anlamda), karakterlerle
    konuşurken yüzlerine yaklaşılması gibi onlarca neden sürekli aklımıza
    Oblivion'u getiriyor. Tabi ki atmosfer konusunda asla yapımcıyı
    eleştiremeyiz, evet burası wasteland bu kesinlikle başarılmış ama
    maalesef bu oyun bir Black Isle yapımı değil. İnce espriler/göndermeler
    ile pek karşılaşamıyoruz, detaylar arayıp gönlümüze yerleştirmek
    istiyoruz ama bulamıyoruz. Dünya geniş ama çeşitli değil. Yaratılan
    atmosfer fevkalede güzel ama hep aynı. Yan görevler yetersiz, NPC
    etkileşimleri onların kişisel hikayeleri çoğu zaman zayıf, keşfedilecek
    yerler çok sınırlı. Hatta çoğu zaman bu bir konsol oyunu hissiyatına
    kapılabiliyoruz. Fakat tüm bu nedenler ile oyuna "kötü" sıfatını da
    yaftalamak mümkün değil. Sadece dediğim gibi farklı yapımcının farklı
    bir yorumu sadece. Üç boyuta ve gerçek zamanlı oynanışa geçiş biz eski
    oyunlar için bir sendrom olabilirdi. O yüzden Oblivion kokusuna burun
    tıkamak gerekiyor.
    MayoneZ
    MayoneZ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2595
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 06/05/09
    Priest
    Tasarımcı
    BJK

    Fallout 3 Empty Geri: Fallout 3

    Mesaj tarafından MayoneZ C.tesi Ağus. 01, 2009 11:04 am

    Bu oyunu bir ara oynuyordum güzel oyun ama sonra sıkmaya başlıyor bence
    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Fallout 3 Empty Geri: Fallout 3

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L C.tesi Ağus. 01, 2009 11:21 am

    Aynen Ben Takıldım Böyle Dışarı Çıktım Dışarda da Adamlar Saldırıyor Merminde Çok Az Ondan Bende Takıldım
    Rogue5555
    Rogue5555
    Yeni Üye


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 73
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 31/07/09

    Fallout 3 Empty Geri: Fallout 3

    Mesaj tarafından Rogue5555 C.tesi Ağus. 01, 2009 11:31 am

    evet bende oynadım cok oynayınca sonradan sıkıor !
    ђครคภ
    ђครคภ
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 2228
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 08/06/09
    Mage
    Eski Oyuncu
    GS

    Fallout 3 Empty Geri: Fallout 3

    Mesaj tarafından ђครคภ C.tesi Ağus. 01, 2009 2:56 pm

    resimlerden baktığıma göre güzel değil gib

      Forum Saati Paz Mayıs 19, 2024 3:36 pm