pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Act of War: Direct Action 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !



Join the forum, it's quick and easy

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Sizleri Neler Bekliyor ?
-Foruma Üye Olarak Yeni Arkadaşlıklar Edineceksiniz.
-İnternette Zaman Geçirecek Bir Alanınız Olucak Ve Eğleneceksiniz.
-PvP Server Tutkunuysanız Pvp Serverlerde Yenilikleri Takip Ediceksiniz.
-Yeni Açılan Serverleri Anında Bulacaksınız .
-Gmlik Adaylığı Koyacaksınız.Serverinizi Tanıtacaksınız.
-Pvp Serverler Hakkında Herşey Bu Forumda Olucak.
-ÜYE OLURSANIZ FORUMDAKİ REKLAMLAR GÖZÜKMEZ
Bunlardan Yararlanmak İçin Sizden Tek İsteyimiz Üye Olmanız Yada Giriş Yapmanız.


Act of War: Direct Action 30us3s8
Lütfen Foruma FİREFOX İle Giriniz !

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin2

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pvp serverler,pvp server,pvp serverlar,private serverlar,private serverler,private server,metin pvp server

pvpserverler.forumclan.com  Üye sayımız +105.000 / Aramıza Hoşgeldiniz !

    Act of War: Direct Action

    MoRTaLC00L
    MoRTaLC00L
    Gold Master
    Gold Master


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1438
    <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 16/07/09
    Mage
    Tasarımcı
    GS

    Act of War: Direct Action Empty Act of War: Direct Action

    Mesaj tarafından MoRTaLC00L Çarş. Tem. 29, 2009 10:27 am

    Dünya tarihinde sürekli savaşlar olmuş, devletler arası sorunların kan
    dökerek çözülmesi ve toprak ele geçirme mücadelesi her tarihte
    yaşanmıştır. Her ülke, her konuda kendini haklı gördüğünden her zaman
    kendinden güçsüz ülkeler üstünde söz hakkı sahibi olduğunu düşünür. En
    azından düşünebilir. Fakat eskilerde devletler arasındaki güç farkı çok
    büyük olmuyor ve çoğunlukla bir devletin sözü geçiyordu. Fakat zaman
    öyle bir değişti, şartlar öyle farklılaştı ki, artık güçlüler çok
    güçlü, zayıflar ise çok zayıf hale geldi. Şimdi tarih anlatmayı bırakıp
    asıl konumuza gelelim. Yani savaşın tam ortasına; Act of War: Direct
    Action'a...

    Paran Varsa Güçlüsün

    İşte oyunumuz da
    tam böyle bir zamanda geçiyor. Yani güçlülerin çok güçlü olduğu şu
    yaşadığımız zamanda. Kısacası oyun, güçlü devletlerin aralarındaki
    para, kaynak ve dolayısıyla güç mücadelesini konu alıyor. Gerçekte
    olduğu gibi sürekli güç için kaynak buluyor ve para kazanarak en güçlü
    olmak yolunda gerekli olan stratejiyi belirliyoruz. Konu aslen basit
    sayılabilecek bir yapıda fakat, işlenişi gerçek manada çok başarılı.
    Öyle ki, oldukça başarılı bir senaryo ile güçlendirilmiş. Senaryonun ne
    kadar güzel kurgulanmış olduğunu görünce bana hak vereceksiniz.
    Gerçekçilik oyunda ön planda tutulmuş. Oyun birçok strateji oyununa
    nazaran çok daha gerçekçi diyebiliriz. En azından daha mantıklı.

    Act of War: Direct Action I1
    Oyunda güçlü devletler var dedik peki kim bunlar? İster istemez ilk
    olarak söylenecek ülkeyi biliyorsunuzdur, kesinlikle yanılmıyorsunuz;
    Amerika'dan bahsediyorum. Zaten oyunda gerçek ismiyle oynayabileceğiniz
    tek ülke Amerika. Campaign'de (oyundaki adı Operation'da) sadece
    Amerika'yla oynayabiliyoruz. Engagement (Tek oyunculu bilgisayara karşı
    oynanan) modda ise seçebileceğimiz 3 farlı devlet var. Bunlar Amerika,
    Task Force Talon ve Consortium. ('Amanın bunlar da ne' demeyin. Ben de
    bilmiyorum). Oyunda Consortium denilen birlik, her oyunda olması
    gereken kötüyü temsil ediyor. Yani oyundaki kötü adam, daha doğrusu
    kötü ülke o. Oyunda sözkonusu bu taraflar arasındaki güç dengesi ise
    çok iyi sağlanmış. Her ülkenin diğerinden eksik yönleri olduğu gibi,
    daha iyi olduğu özellikleri de var. Örneğin, birisi enerjiyi çok ucuza
    mal ederken, diğeri doğaya daha az zarar vermek uğruna daha pahalı olan
    bir enerji elde etme sistemi kullanıyor, fakat onlar da çok daha ucuza
    askeri birim ve çalışan üretebiliyor. Diğer yandan bir diğeri çok
    kuvvetli ama bir o kadar da güçlü olan zırhlı araçlar yapabiliyor ve
    hava kuvvetlerinde diğer birliğe karşı üstünlük sağlıyor. (İsim
    vermeden anlattım. Bunu oyunda bizzat göreceksiniz)

    Olmaz böyle şey

    Oyunda
    gerçekten şaşırtıcı derecede kaliteli grafiklerle karşılaşıyoruz. Daha
    oyunu ilk açtığımızda menüde kaliteli efektlerle karşılaşıyoruz. Öyle
    ki, zaten normal haliyle tamamen 3D olarak hazırlanmış harita ve
    birimlerin yanında, oyuna müthiş bir zoom özelliği katılmış ki,
    kesinlikle inanılmaz. Defalarca zoom yaptığınızda dahi, grafiklerde
    bozulma olmuyor. Oyunun iyice içine girebiliyorsunuz, hatta çatışma
    anında oyun bir anda aksiyon oyunu gibi bile olabiliyor. Yakın
    görüntüde çok daha iyi anlaşılabilecek bir şey daha var; o da oyunda
    kullanılan karakter hareketleri. Oyundaki tüm karakterler çatışmalar
    anında, o kadar gerçekçi hareket ediyor ki, gerçekten şaşırmamak elde
    değil. Çünkü şimdiye kadar hiçbir strateji oyununda ince ayrıntılara bu
    kadar özen gösterilmemiştir. Yaralanan askerlerin hareketleri,
    çatışmalar ve patlamalar sırasında birimlerin yaptıkları ve verdikleri
    tepkiler adeta gerçek gibi.

    Anlayacağınız, oyunda grafikler,
    grafikler ile ilgili şeyler ve gerçekçilik adına yapılmış her şey çok
    kaliteli. Bunun yanında müthiş sesler ve efektler kullanılmış oyunda.
    Patlamalar için kusursuz diyebilirim. Patlamalarda etrafa saçılan
    parçalar, sağa sola uçuşan askerler, patlamanın ve alevlerin etrafa
    verdiği zarar oyuna süper bir hava katıyor ve gerçekçiliği de kat kat
    arttırıyor. Ses efektleri de bu görsel zenginliği destekler cinsten.
    Eğer iyi bir ses sisteminiz varsa bunu çok daha iyi anlayabilirsiniz.

    Act
    of War, aslında tam olarak bunları vaat etmişti zaten, gerçekçilik ve
    görsel zenginlik. Bunu da en iyi şekilde verdiğini söyleyebiliriz.
    Oyunda kullanılan şehirler de gerçeğiyle neredeyse bire bir aynı
    hazırlanmış. Bunun yanında yapay zeka da kesinlikle çok başarılı.
    Herkes davranması gerektiği gibi davranıyor. Tek başına kalan bir asker
    Rambo'luk yapmaya çalışmayıp geri çekilebiliyor. Düşman, esir düşme
    tehlikesi olan askerleri kurtarmak için araç yollayabiliyor. Düşmanı
    üstünüze çekip, pusuya düşürmek de çok ama çok zor. Açıkçası oyunda
    gerçekçilik adına hiçbir şeyden kaçınılmamış.

    Eller havaya

    Act of War: Direct Action I2
    Oyuna Libya çölünde yapacağımız bir operasyon ile başlıyoruz. Görevimiz
    Arap General Imad Kazım'ı canlı şekilde ele geçirmek. Özel mi özel
    asker Jefferson ve ekibi bu görev için seçilmişler. Campaign'e
    başlamasıyla birlikte oyunun adına layık bir hareketlilikle
    karşılaşacağız. Oyuna DVD formatında hazırlanmış videolar eklenmiş. Bu
    da görsel şölenin bir parçası. İlk videonun ardından göreve başlıyoruz.
    Görevde yaptığımız her hareket
    video
    animasyonlarla desteklenmiş. Ekranın üst köşesinden yaptığımız şeylerin
    sonucunu izliyoruz bir bakıma. Bölümden ayrıldıktan sonra müthiş bir
    hayalet uçak şovu bizleri bekliyor.

    Oyunda esir düşme ve esir
    almak gibi bir özellik de eklenmiş. Esir aldığınız askerin eli kolu
    bağlanıyor ve para karşılığı birliğine geri veriliyor. Oyunda
    kullanılmış askeri birimler ise gerçekte olanlarla aynı diyebiliriz.
    Hatta isimleri bile aynı. Delta Force, Black Hawk, Paladin, B2 Spirit
    Stealth Bomber (Hayalet Uçak) gibi askeri birimlerin yanında Wolverine
    Plasma-Charged Nuke ve Patriot gibi füzeler de mevcut.

    Eklenmiş
    olan çok hoş özelliklerden birisi de düzenleyebileceğimiz hava
    saldırıları. Birçok strateji oyununda vardır hava saldırısı, ancak
    oldukça basittir. Oysa bu oyunda gerçekten kaliteli yapılmış. Hem
    görüntü olarak hem de saldırıyı farklı şekillerde düzenleyebilme ve
    izleyebilme şansımızın olması hava saldırılarını nefis yapıyor.
    Saldırıyı olayın gerçekleşeceği bölgeden seyredebileceğiniz gibi,
    saldırı yapacağınız uçaktan da izleyebiliyorsunuz. Böylece olayın iyice
    içine girmiş oluyoruz.

    3D'nin şaha kalkışı

    Act of War: Direct Action I4
    Oyunun Engagement modunda oldukça kaliteli, hatta süper haritalar
    kullanılmış. Haritaların dizaynı da tamamen 3D olmuş. Burada biraz
    durmak lazım. Çünkü bu öyle küçümsenecek bir şey değil kesinlikle. İlk
    3D strateji oyunu yapılacağı söylendiği zamanlarda, kimse bunun iyi bir
    fikir olduğunu düşünmemişti. En azından kaliteli bir oyun
    yapılamayacağı düşünülüyordu. Aslında bu haksız bir düşünce değildi,
    hakikaten de yapılan 3D strateji oyunlarına rağmen hala en iyi olan
    strateji oyunları 2D olanlardır. (Rise of Nations, Red Alert, Starcraft
    vs.) Fakat Act of War bu konuda 3D olup da bu kadar başarılı olabilmiş
    birkaç oyundan biri diyebilirim. (Dawn of War ile birlikte. Warcraft 3
    de iyiydi ama? OL)

    Ama Act of War kesinlikle şimdiye kadar yapılmış en iyi grafiklere sahip strateji oyunu.
    Haritalar için gerçek mekanlar kullanıldığı gibi, gerçek binalar da
    kullanılmış. Haritalarla ilgili çok ince ayrıntılar mevcut oyunda.
    Örneğin, benim en çok hoşuma gidenlerden birisi artık ormanlık
    arazilerde, ağaçların arasına bile binalarımızı inşa edebiliyor
    olmamız. Çalışan aracımız, kullanılacak bölgeyi temizliyor ve ağaçların
    arasına binayı inşa ediyor. Bunun getirdiği bir avantaj ise, bu sayede
    çok kaliteli bir kamuflajın sağlanmış olması. Yine benzeri şekilde
    zırhlı araçların tümü, ağaçları yıkıp geçebiliyor. Aynı zamanda
    haritada bulunan neredeyse her şeyden faydalanabiliyoruz.

    Red
    Alert'tan bildiğimiz bir özellik olan binaları kullanma özelliği bu
    oyunda da mevcut. Binaları kuşatıp, savaş içerisinde kullanabiliyoruz.
    AoW yapısı itibarı ile diğer kaliteli strateji oyunlarına karşı bir
    üstünlük sağlayamıyor ama grafik kalitesiyle hepsinin üstüne çıkmasını
    biliyor. Diğer yandan oyunun multiplayer özelliği de diğer kaliteli
    strateji oyunlarından aşağı kalır gibi değil. Online oynanabilen bir
    çok mod mevcut. Çoklu oyuncu modunda, oyun türü veya harita
    seçebileceğimiz gibi, kendi haritalarımız hazırlayabilmemiz için bir de
    editör mevcut. Multiplayer modu için de haritalar oldukça iyi
    tasarlanmış.
    Bitmeyen Petrol Mücadelesi

    Act of War: Direct Action I5
    Oyunda kaynak olarak kullanabileceğiniz tek şey petrol. Petrol
    "derrick" denilen, petrol çıkarma aleti ile çıkartılıyor. (Asıl manası
    vinç) Çıkan petrol araçlarla rafineriye taşınıyor ve orada işlenerek
    size para olarak geri dönüyor. Kazandığınız para her şey demek sizin
    için. Bu ise, haritada çokça petrol kaynağı ele geçirmeniz gerektiği
    anlamına geliyor. Ne kadar kaynak, o kadar para. Bu da ister istemez,
    gerçek dünyada sürekli tanık olduğumuz petrol mücadelesinin oyunda da
    yaşanmasına sebep oluyor. Aslında oyunun diğer birçok strateji
    oyunundan ayıran bir özellik bu petrol ile zenginliğinizi artırma
    hadisesi.

    Oyundaki tüm birim ve binaların size belirli bir
    maliyeti var. Bu maliyet doğrultusunda üretim yapıyorsunuz. Bu da güçlü
    ekonomisi olan ülkenin daha güçlü olacağı manasına geliyor diyebiliriz.
    Bu noktadan sonra devreye sizin stratejik yeteneğiniz giriyor.
    Elinizdeki kaynakları en iyi şekilde kullanmaya çalışmalısınız. Boşa
    harcama yapıp, kendinizi avantajlı gördüğünüz bir durumda birden
    dezavantajlı duruma düşebiliyorsunuz. Ayrıca oyunda her birimin, her
    ünite ve binanın belirli bir elektrik enerjisi ihtiyacı var. Bunu
    karşılamak için ise elektrik santralleri kurmalısınız. Kısacası bu
    bahsettiğim durumlar oyunun ana temasını ortaya çıkartıyor: "Ekonomi
    (Para), Petrol(Enerji) ve güç mücadelesi".

    Savaşın tam ortasında

    Oyundaki
    en büyük artılardan biri ise hareketin, aksiyonun hiç bitmemesi.
    Özellikle Operation modunda, sürekli bir telaş, bir heyecan havası
    içine girebiliyorsunuz. Çünkü görevler o kadar arka arkaya yapılmak
    zorunda kalıyor ki, bu da sürekli birşeyler yapmanıza sebep oluyor.
    Tabiri caizse başınızı kaşımaya vakit bırakmıyor görevler. Her
    yaptığımız görevde aksiyona katkıda bulunan ve canlılığı arttıran küçük
    videolar izliyoruz, sol üst köşede çıkan bir ekrandan. Açıkçası oyunda
    hareketin azalmaması için her yola başvurulmuş. Grafikler, sesler,
    efektler, videolar, ortamlar ve görevler, sürekli hareketlilik için
    hazırlanmış.

    Her şey iyi ama...

    Şimdi diyeceksiniz
    "kardeşim hiç mi kötü yönü yok bu oyunun?" diye, tabii ki var. En başta
    söylemem gereken şey, benim oyuna neredeyse "gıcık" olmama sebep olan
    yüksek sistem gereksinimleri. Yüksek konfigürasyona sahip bir makinede
    bile oyun çok stabil çalışmıyor. Aksiyon ne kadar çok artarsa, oyunun
    makinanızı zorlama ihtimali de o kadar çok artıyor. Zaten kaliteli
    olmayan bir makinanız varsa oyun yavaşlıktan sizi bunalıma sokacaktır.
    Tek çare olarak grafikleri düşürmek kalıyor geriye. Bu da tam bir çözüm
    olmamakla birlikte, oyundaki efektlerden mahrum kalmanıza sebep
    olacaktır. Özellikle büyük patlamalarda oyun öyle ağırlaşıyor ki,
    bilgisayarımdan soğudum neredeyse. Zaten oyunun önerilen sistem olarak
    2.5ghz işlemci istemesi boşuna değil sanırım. En düşük ise 1.5ghz
    işlemci istiyor.

    Act of War: Direct Action I4
    Bazen oyundaki birimlerimizi kontrol etmekte, daha doğrusu kontrol
    etmeye alışmakta zorlanabiliyoruz. Ünitelerimizi ağaçların arasında
    görmek zor olabiliyor. Benim en çok şaşırdığım şey ise bu kadar
    kaliteli grafiklere rağmen, grafiklerdeki akıl almaz hatalar. Mesela
    oyundaki petrol taşıma araçları, petrollerini rafineriye bırakmak için
    sıra sıra içeri giriyorlar ve dışarıda birkaç araç beklemek zorunda
    kalabiliyor. Ama diğer hiçbir araçta olmamasına rağmen, bu araçlar
    sırada beklerken birbirlerinin içine geçiyorlar. Bir araç diğerinin
    ortasından girmiş gibi görünüyor. Bir diğer can sıkıcı nokta ise oyunda
    her türlü nesne zarar görebiliyor, silah ve tanklarla yıkılabiliyor
    olmasına rağmen, attığım bir atom bombasıyla koca binalar çökerken, bir
    su kulesine hiç zarar gelmemesi beni şaşırttı gerçekten. O kadar büyük
    patlamanın içinden sağlam çıkan helikopteri de saymıyorum. Belki benim
    şansıma oldu böyle bir şey bilemiyorum ama yine de can sıkıcı bir durum.

    Kesinlikle oynanmalı

    Act of War: Direct Action I3
    Son olarak söylenebilecek tek şey, bu oyunun çok kaliteli bir oyun
    olduğudur. Gerek grafik kalitesi, gerek senaryo işleyişi ve buna
    katkıda bulunan kaliteli videoları, gerekse gerçekçiliği ile bu oyun
    gerçekten övgüyü hak ediyor. Evet belki benim gibi siz de Amerikan
    propagandasından örneklerle karşılaşacaksınız, ama bir oyun olarak bu
    denli yüksek kaliteye sahip olan bir yapımı kaçırmamanızı tavsiye
    ediyorum. Kendinizi savaşın tam ortasında bulacaksınız.

      Forum Saati Perş. Kas. 21, 2024 11:48 pm