<table width="160" border="0" cellpadding="0" cellspacing="3"> <tr> <td class="d4" align="left"> Genel : 68 Grafik : 70 Ses : 65 Oynanabilirlik : 67 </td> </tr> </table> türü Aksiyon çoklu oyuncu YokOyun Sektörü boş duruyor sanıyorsanız, yanılıyorsunuz! | |
|
Gerçekçilik için özel emek gösterilmiş
Tipik bir FPS oyunu olan Koridor, Quake 3 motoru üzerine monte edilmiş ve
Hakan�ın da kendi belirttiği üzere çeşitli siteler ve oyunlardaki modelleme
örnekleri kullanılarak hazırlanmış. Oyunun ana iskeleti Quake 3�e ait olduğundan
tuş kombinasyonları, teknik alt yapı Quake�i andırmasına rağmen oyunun genel
görünüşü Counter Strike�a benziyor. Görev yapısı da gayet basit olan Koridor�da
Duman isimli özel askeri yöneterek terörist avlama görevlerin yapıyoruz.
Teknik anlamda kesinlikle bahsedilmesi gereken ayrıntılara gelince. Bir kere
Hakan�ın belirttiği üzere nişan alma sistemi mümkün olduğunca gerçekçi tutulmaya
çalışılmış. Yani koşarken isabetli atış yapmak neredeyse imkansız. Başarılı atış
için ya durarak ya da çömelerek ateş etmek gerekiyor. Minik bir ayrıntı da
çevredeki çimen çalı ve siperleri kullanmaktan geçiyor. Yani çalı arazide,
çimenler arasında eğildiğimizde teröristler tarafından daha az görülüyor,
yeterince yanımıza gelmeden fark edilmiyoruz. Oyunda kullanılan önemli
özelliklerden biri de bölgesel hasar sistemi. Ayaklarından vurulan askerler en
az hasarı alırken, gövdeden daha yüksek seviyede hasar alıyorlar. Kafaya isabet
eden atışlar ise kesin ölüm ile sonuçlanıyor.
Koridor�u oynarken en çok hoşumuza giden yön hiç şüphe yok ki yapay zeka oldu.
Daha ilk bölümde dahi yaptığımız tek bir dikkatsizlik bile hemen kafamızdan
aldığımız kurşun darbesi ile kendimizi yerde bulmamıza neden oldu. Bu yüzden tüm
oyun boyunca tetikte ve yere çömelerek ilerleme ihtiyacı duyduk. Düşmanlar ise
bizi gördüklerinde hemen saklanacak bir noktaya geçiyor ve kendilerini güvene
alıyorlar. Ayrıca uzaktan dürbünlü tüfek ile atış yapan düşmanlar ise kesinlikle
affetmeden kafamıza attıkları mermilerle ani ölümlerimize neden oluyorlar.
Artılar ve eksiler bir arada
Koridor oyununa genç bir programcının üstün emeğine saygımızdan dolayı pembe
gözlüklerle bakmak istesek de maalesef kimi zaman oyun çökmelerine varacak
seviyede hatalar ile karşılaştık. İlk olarak dikkat çeken ve önem derecesi
yüksek olmayan hataların başında çevre dizaynının yeterince dolu olmaması
geliyor. Eğer daha fazla obje ile haritalar doldurulabilirse görünüm daha şık
olacak diye düşündük. Bir diğer unsur da düşmanların tam olarak nerede olduğunu
fark edememek. Kimi zaman ateş altında olduğumuzu hissettek de bize kimin ateş
ettiğini uzun süre arayıp bulamadığımız olabiliyor. Ayrıca kurşun değiştirme ve
silah değiştirme animasyonları olsaydı oynanabilirlik epey yükselirdi. Kimi
yerlerde de karakterimizin sıkışma problemi sorun yaratabiliyor. Son ve en
önemli hata ise kesinlikle üzerinde durulması gereken çökme problemi. Koridor�un
tüm işletim sistemlerine uymamasından ya da sistemi fazla zorlamasından
kaynaklandığını düşündüğümüz bir problemden dolayı oyun her an çökebiliyor. Kimi
zaman otomatik save anında kimi zaman ise düşmana ateş ederken bir anda windows
hatası ile masaüstüne dönebiliyoruz.