Battlefield serisinin 3 ana oyun ve birkaç görev paketi süren macerasına, İsveçli geliştirici DICE sadece çoklu oyuncu modunda oynanabilen yeni, ama oldukça küçük çapta bir yapım kazandırdı: Battlefield 1943. Daha ziyade ortalama oyuncuyu hedefleyen ve konsol sahiplerini de sevindirecek 1943’te, serinin en sevilen oyunlarından Battlefield 1942’de bulunan Wake Island, Iwo Jima, Guadalcanal ve Coral Sea haritalarında çarpışıyorsunuz.
"Yapımda farklı çeşitlerde araçlar bulunuyor ve hepsini kullanabiliyoruz. Genel olarak sürüş kontrolleri de kolay."
Etrafı dağıtmak!
Serinin yeni üyesinde sadece multiplayer modu mevcut, dolayısıyla yapay zekâdan söz etmek mümkün değil. Battlefield 1943, ilk olarak Bad Company’de kullanılan ve gördüğünüz her tarafı yerle bir etmeye imkân tanıyan Frostbite grafik motoruyla geliştirilmiş. Çevre grafikleri ve karakter modellemeleri çok ayrıntılı olmasa da, etrafta gördüğünüz hemen her yerin dağıtılabiliyor olması oldukça keyifli. Bu bağlamda mesela oyun boyunca sıkça kullanacağınız tanklarla herhangi bir binaya çarptığınız zaman, temas ettiğiniz bölge gayet güzel fiziklerle parçalarına ayrılıyor. Yol kenarlarındaki çitler veya askeri alanları çevreleyen tel örgüler de fizikten nasibini almışlar.
"Oyun boyunca amaç, Capture the Flag mantığıyla haritada mümkün olduğunca çok bölgeyi ele geçirmek. Bunun için ekranın sol alt köşesindeki haritada işaretli bölgelere gidip bayrağın yanında durmanız yeterli."
Yapımda eskiden beri alışageldiğimiz karakter tercihi devam ediyor. Üç farklı sınıfa ayrılmış askerlerden Rifleman uzun menzilli atışlar yapabiliyorken, tanklar karşısında hiç şansı yok. Bunun için Infantry seçmeniz gerekiyor. Türkçesi “Piyade” olan bu sınıfın askerleri otomatik tüfeğe ve roketatara sahip, dolayısıyla karşınızda büyük zırhlı bir aracın uzun namlusunu size doğrulttuğunu görürseniz, tereddüt etmeden havaya uçurabilirsiniz. Her iki sınıf da ellerindeki anahtarla, arızalı araçları tamir edebiliyor. Son sınıfta ise pusucuların gözdesi Scout yer alıyor. Bunu seçtiğiniz takdirde dürbünlü ve uzun menzilli sniper’la yattığınız yerden nokta atışları yapabilirsiniz. Alternatif olarak yakın dövüşlerde beylik silahına davranan Scout bıçak da kullanabiliyor. Bir sınıfı seçtiğinizde maç bitene kadar ona mahkum kalmıyorsunuz. Öldüğünüz zaman yeniden sınıf seçebiliyor ve elinizde bulunan bölgelerden hangisine spawn edeceğinizi tercih edebiliyorsunuz. Öldürdüğünüz askerlerin düşürdükleri silahları kullanabilmek de mümkün.
"Yapımda farklı çeşitlerde araçlar bulunuyor ve hepsini kullanabiliyoruz. Genel olarak sürüş kontrolleri de kolay."
Etrafı dağıtmak!
Serinin yeni üyesinde sadece multiplayer modu mevcut, dolayısıyla yapay zekâdan söz etmek mümkün değil. Battlefield 1943, ilk olarak Bad Company’de kullanılan ve gördüğünüz her tarafı yerle bir etmeye imkân tanıyan Frostbite grafik motoruyla geliştirilmiş. Çevre grafikleri ve karakter modellemeleri çok ayrıntılı olmasa da, etrafta gördüğünüz hemen her yerin dağıtılabiliyor olması oldukça keyifli. Bu bağlamda mesela oyun boyunca sıkça kullanacağınız tanklarla herhangi bir binaya çarptığınız zaman, temas ettiğiniz bölge gayet güzel fiziklerle parçalarına ayrılıyor. Yol kenarlarındaki çitler veya askeri alanları çevreleyen tel örgüler de fizikten nasibini almışlar.
"Oyun boyunca amaç, Capture the Flag mantığıyla haritada mümkün olduğunca çok bölgeyi ele geçirmek. Bunun için ekranın sol alt köşesindeki haritada işaretli bölgelere gidip bayrağın yanında durmanız yeterli."
Yapımda eskiden beri alışageldiğimiz karakter tercihi devam ediyor. Üç farklı sınıfa ayrılmış askerlerden Rifleman uzun menzilli atışlar yapabiliyorken, tanklar karşısında hiç şansı yok. Bunun için Infantry seçmeniz gerekiyor. Türkçesi “Piyade” olan bu sınıfın askerleri otomatik tüfeğe ve roketatara sahip, dolayısıyla karşınızda büyük zırhlı bir aracın uzun namlusunu size doğrulttuğunu görürseniz, tereddüt etmeden havaya uçurabilirsiniz. Her iki sınıf da ellerindeki anahtarla, arızalı araçları tamir edebiliyor. Son sınıfta ise pusucuların gözdesi Scout yer alıyor. Bunu seçtiğiniz takdirde dürbünlü ve uzun menzilli sniper’la yattığınız yerden nokta atışları yapabilirsiniz. Alternatif olarak yakın dövüşlerde beylik silahına davranan Scout bıçak da kullanabiliyor. Bir sınıfı seçtiğinizde maç bitene kadar ona mahkum kalmıyorsunuz. Öldüğünüz zaman yeniden sınıf seçebiliyor ve elinizde bulunan bölgelerden hangisine spawn edeceğinizi tercih edebiliyorsunuz. Öldürdüğünüz askerlerin düşürdükleri silahları kullanabilmek de mümkün.