Vegas'a son operasyon
Bir diğer dikkat çekici yenilik ise,
ilk oyunun Multiplayer modunda bulunan kendi resminizi oyuna taratarak,
karakterinize eklemek. Eğer PC'nizde takılı bir kamera varsa, bu sayede
tasarım ekranında kendi resminizi Vegas 2'ye ekleyebiliyorsunuz.
Üstelik bu kez sadece Multiplayer zorunluluğu da yok. Senaryo modunda
da kendi karakterinizle boy gösterebilirsiniz. Göreve başlamadan önce
ilk oyunda bulunan iki farklı zorluk seviyesi, yeni oyunda üçe
çıkarılmış. En önemli yenilik ise “Tecrübe sistemi”. Call of Duty 4
benzeri bir seviye atlama sistemi bulunan oyunda senaryo modu,
Multiplayer modlar ve terörist avı (Kendi seçtiğiniz harita, silah ve
ekipmanlarla birlikte, belirlenen sayıdaki tüm düşmanları yok etmek
gerekiyor.) bölümlerinde yapacağımız her şey, tecrübe puanları ve
akabinde yeni içerikler olarak bize geri dönüyor. Kazandığınız tecrübe
puanları sonucu açılan yeni silah ve ekipmanları, haritanın bazı
noktalarında bulunan ekipman sandıklarından temin edebiliyorsunuz. Aynı
anda iki büyük, bir de küçük silah taşıyabildiğimiz Vegas 2'de toplamda
kırktan fazla farklı silah mevcut.
Advanced Combat Enhancement and Specialization
İleri
savaş tecrübesi ve uzmanlaşma. Kısaca "ACES" olarak belirtilen bu
tecrübe sistemi, oyuncuya yaptığı her hareket karşılığı tecrübe(XP)
puanları kazandırıyor ve bir üst seviyeye atlamasına yardımcı oluyor.
Bu sistem, 3 ana başlık altında belirlenmiş. Keskin nişancılık, ani
saldırı ve yakın savaş. Örneğin Sniper ile yapacağınız uzun mesafeli
bir atış sonucu başarılı olursanız, bu size keskin nişancılık alanında
tecrübe puanı kazandırıyor. Her başarılı vuruşunuz, ek olarak vuruş
şekliyle beraber sağ alt köşede beliriyor. Toplanan puanlarınız sonucu
bir üst seviyeye atlayabiliyor, böylece o alandaki yeni silah ve
ekipmanları açabiliyorsunuz. Yeni bir başlık, zırh, kolluk, dizlik ve
dahası gibi ekstra geliştirmeler de yapacaklarınıza göre kullanımınıza
sunuluyor. Tabi bu geliştirmeler sonucu bir unsura dikkat etmelisiniz
ki, bu da Mobilite. Yani hareket kabiliyetiniz. Her araç ve silahın
belirli bir ağırlığı ve gücü var. Buna endeksli olarak ağır malzemeler,
sizin daha ağır hareket etmenize ve çabuk yorulmanıza neden olabiliyor.
İlk oyunda olmayan hızlı kısa mesafe koşular ve engellerin üzerinden
atlama da, Vegas 2 ile gelen yenilikler. Tüm başarılarınızı,
geliştirmelerinizi ve karakterinizin özelliklerini "My Character"
başlığı altında görebiliyor ve düzenleyebiliyorsunuz.
Achievements – Başarılar tablosu
My Character başlığı altında
başarılar ve ödüllerin bulunduğu bölüm. Oyun boyunca yaptığımız her
hareket sonucu geliştirdiğimiz tecrübe sistemine ek olarak, bunların
yanında kazandığımız ve kazanmak için neler yapabileceğimizin
listelendiği madalyalar, rozetler ve şeritler, 3 başlıkta toplanıyor.
Her birinden birkaç örnek vererek eğer detaya inersek, şu şekilde
oluyor;
Madalyalar: Herhangi bir zorluk seviyesinde ilk
Terrorist Hunt görevini tamamladığınız taktirde “Novice Hunter Medal”,
herhangi bir zorluk seviyesinde 5 Terrorist Hunt görevini
tamamladığınız taktirde “Veteran Hunter Medal”, tüm Terrorist Hunt
görevlerini en zor seviyede tamamladığınız taktirde de “Bring it on
Medal”, 6 kişilik oynadığınız oyunda sadece Pistol kullanarak 100 adam
öldürdüğünüzde “Side Arm Freinzy” almaya hak kazanacağınız
madalyalardan sadece bir kaçı.
Rozetler: Senaryo modunu en zor
seviyede tamamladığınız taktirde “Freedom Shall Prevail”, 150 teröristi
pompalı tüfekle öldürdüğünüz taktirde “I Like the Sound it Makes”,
oyundaki tüm silahları Unlock edebilirseniz “Weapon Collector”
rozetlerine sahip oluyorsunuz.
Şeritler: Son olarak bu başlıkta
da, hikaye modunda tamamladığınız önemli görevler sonucu her bölüm için
almaya hak kazandığınız şeritler bulunuyor.
Görev dağılımı
Maceramız
boyunca karşılaşacağımız bomba imha etmek, kilitli kapıları açmak ve
bilgisayar Hack’lemek gibi işlemleri takım arkadaşlarımız hallediyor.
Bu sırada bize düşen görev de, takıma karşı gelebilecek herhangi bir
olası saldırıya karşı önlem almak. Ekibimizin yapabildiği tek şey
bunlar değil. Girdiğimiz çatışma boyutuna göre onlara vereceğimiz
emirler, kendi karakterimiz ve onların hayatta kalabilmesi için önemli.
Yoğun bir ateş altında kaldığınız sırada ekibinize Flash ya da sis
bombası atmasını emredebiliyorsunuz. Aynı yöntemi karşı tarafta
uygulayabiliyor. Bu süre zarfında sis bombasına maruz kalırsanız;
örneğin ısı algılayıcı termal gözlüğü devreye sokarak çevredeki hareket
eden tüm canlıların yerlerini tespit edebiliyorsunuz. Bu sayede
bombanın etkisini de en aza indirgemiş oluyorsunuz. Her hangi bir odaya
girmeden önce cam özelliğini aktif ederek odayı gözetleyebiliyor ve
böylece içerde birilerinin olup olmadığı hakkında bilgi sahibi
olabiliyorsunuz. Zaten Tab tuşuna basarak düşmanların yerini tespit
edeceğimiz detaylı bir haritaya sahipsiniz. Yaralanan takım
arkadaşlarınıza da sadece siz müdahale edebiliyorsunuz.
Söz
gelimi oyunun yapay zekası, oyuncuyu zaman zaman zorlayabildiği gibi,
bazen saçmalayabiliyor. Herhangi bir saldırıda siper pozisyonu almak
için hareket eden düşmanlar, saklandıktan sonra sadece kollarını
çıkararak ateş ediyorlar. Bazen de düşman yapay zekası size sürpriz
yapıp belirli bölgelerde saklanıyor ve sizi bekliyorlar. Mekana adım
atar atmaz, size doğru gelen bir benzin bidonu ve arkasından ona ateş
ederek patlatmak isteyen bir düşman görürseniz şaşırmayın. Bazen
yaralandıklarında yardım çağırdıkları gibi, bazen de saklandığınız
sırada size doğru gelebiliyorlar. Tabii ki bir düşman askerini
öldürürken, bir diğerinin sizi öylece izleyerek kayıtsız kalması veya
birkaç metre ötesinde ateşlenen mermi seslerinden habersiz olarak, bir
kenarda bekleyen düşman askerlerini görebilirsiniz. Bunlar gibi
durumlar yapay zekanın komik duruma düşmesine neden olabiliyor.
Saklandığı sipere sürekli ateş eden, saklandığı yere takılıp bir ileri
bir geri giden karakterler görebilmekte mümkün.
Olay Yeri
Grafiksel olarak Vegas 2, büyük
bir gelişim göstermiyor. Zaten başarılı olan görseller, makyajlanarak
ve daha da iyi optimizasyon desteğiyle tekrar oyunculara sunulmuş.
Savaşın silah sesleri ve arka planda çalan müzikler de başarılı.
Çevre ise, önceki versiyona göre bu
kez daha etkileşimli. Cam, tahta kapı, küçük aygıtlar gibi araçlar,
silah ve patlamaların etkilerine göre kırılıp parçalanabiliyor. Ahşap
bir kapının arkasında saklanarak güvendeyim sanmayın. Çünkü yakın
mesafeden pompalı tüfek ile yapılacak birkaç atışta, kapı ile beraber
paramparça olabilirsiniz. Tek kişilik senaryoyla operasyonu bitiren
oyuncular için açılan yeni bir kapı Co-op oynanış, oyunun önemli
özelliklerinden biri. İster senaryo modu, istenirse de diğer modları
birlikte oynayabilme imkanınız bulunuyor. İlk oyundan farklı olarak
Vegas 2’de yapay zekanın kontrol ettiği takım arkadaşlarınız da sizle
beraber oluyor. Bu sayede oyuncular, taktiklerini belirleyebiliyorlar.
Zaten birçok farklı yönden saldırı yapmanıza imkan tanıyan bölüm
tasarımları, kolay kolay köşeye sıkışmanıza da izin vermiyor. Level
atlama sistemiyle birlikte yeni bir hareketlilik gelse de, Call of Duty
4 gibi hızlı bir Multiplayer deneyimi beklenmemeli. Öte yandan
geliştirdiğiniz karakterinizle ve uzmanlaştığınız sınıfınızda,
karşınızdakilere meydan okumak için iyi bir fırsat. Daha önce
yapımcıların dediği gibi Vegas 2’de Multiplayer, olabildiğince dengeli
hazırlanmış. Uzak mesafe atışlarda bir nişancı tüfeğinin etkisi,
otomatik bir tüfeğe nazaran daha yüksek olacaktır. Ayrıca oyuncular
için büyük sıkıntı teşkil eden hile kavramı için, yapımla birlikte
gelen Punkbuster programı, bu sorunu da ortadan kaldırarak rahat bir
online deneyim sağlıyor.
Operasyon sonrası
Oyun akışı içerisinde teröristler
ve bombalar bir yana, bir Ubisoft klasiğiyle de karşılaşıyoruz. Daha
önceki oyunlarda da karşılaştığımız reklamlar, Vegas 2’de de var. Büyük
tanıtımlara ev sahipliği yapan ve oyunda da bir bölüm olarak bulunan
Las Vegas Convention Center’da, Ubisoft yapımı çıkmış veya çıkacak yeni
oyunların afiş ve posterlerinden oluşan reklamlarını görmek mümkün.
Prince of Persia, Splinter Cell ve Far Cry 2, bunlara örnek olarak
görebileceğiniz bazıları. Söz gelimi Far Cry 2’nin posterini
seyrederken, öldürüldüğümü biliyorum. Belki de dikkat dağıtmak için
yapılmıştır. Olamaz mı?
Son sözlere gelecek olursak Vegas 2,
oldukça başarılı bir devam oyunu olmuş. Eğer beklentiniz ilk oyuna
nazaran daha geliştirilmiş grafiklerse, hayal kırıklığı
yaşayabilirsiniz. Çünkü oyunun grafikleri zaten kaliteli, ama ilk oyun
ile arasında pek fark bulunmuyor. Daha iyi optimize edildiği de bir
gerçek. Eğer oyundan beklentiniz güzel bir deneyim ve geliştirilmiş
oynanış ise, o zaman doğru adrestesiniz. İlkine nazaran geliştirilen
oynanış dinamiği, eklenen yeni geliştirmeler, tecrübe sistemi ve kendi
karakterinizi hazırlayabilme imkanları, bir devam oyunu için yeterli
yenilikler. Zaten Ubisoft Montreal’den de bu beklenirdi. Operasyona
katılmak için acele etmenizde yarar var.
Spyvirüsü
<table width="100" align="right" border="0" cellpadding="0" cellspacing="4"><tr><td> </td></tr></table>Rainbow Six Lockdown'da yapımcılar, başarısız bir işe imza attıklarını biliyorlardı. Düşük yapay zeka, vasat oynanış gibi başlıca unsurlar ilk göze çarpanlardı. Güzel grafiklerinin olmasının haricinde, karakter tasarımlarının detaysız ve birbirine benzer olması ve benzeri irili ufaklı unsurlar sonucu, Rainbow Six serisine yakışmayacak bir oyun olarak yerini aldı. Lockdown aslında ilk oyun değil, ama konuya ondan başlamamın belki de haklı en büyük sebebi; Vegas'ın hazırlanmasına ön ayak olması. Başarısız bir üyeden sonra serinin tekrar ayağa kalkması gerekiyor ve bunun da köklü bir değişimle yapılabilme imkanı bulunuyordu. Riskler her zaman vardır, ama Ubisoft bu kez işi sıkı tuttu ve ilk iş olarak Red Storm tarafından geliştirilen oyunun yeni yapımcısını Ubisoft Montreal olarak belirledi. Firmanın bu kanadı, hazırladığı birbirinden başarılı oyunlarla ün salmış. Öyle ki Ubisoft’un en iyi stüdyosu. Daha önce Prince of Persia ve Splinter Cell gibi önemli yapımlara el atan Montreal, bu kez Rainbow Six Vegas'ı geliştirecek olması sebebiyle bir diğer önemli oyun olan Double Agent'i de Shangai stüdyosuna bırakmak zorunda kalmıştı. Bahsettiğim risk işte burası. Yeni isim, daha tecrübeli bir geliştirme takımı ve yeni nesil bir grafik motoru benimsendikten sonra ortaya çıkan Vegas isimli oyun, belki de serinin en başarılı yapımı oldu. Yüksek satış rakamları ve puanlamalarla birlikte aldığı birçok ödül, yapımcıları yeni bir devam oyunu yapmak için ileriye teşvik etti. Duyuru yapıldı ve beklenen gün geldi. Teröristlerin saldırılarını önlemek için son kez Vegas'a dönüyoruz. Sadece gerçek bir lider, yenilginin karanlık ormanlarına dalar ve zaferin ışığında ortaya çıkar! Vegas 2'de, ilk oyunun hemen ardından meydana gelen olayları araştırmak ve gerekli müdahaleyi yapmakla sorumluyuz. Terörist güçler işgali altında olan şehirdeki mekanları bir bir temizlemeli, rehineleri kurtarmalı ve en önemlisi büyük çapta hazırlanan bombalı eylemleri durdurmalıyız. İlk oyundaki Vegas’ın renkli dünyasına nazaran, yeni oyunda daha çok arka sokaklarda, harabelerde ve eski fabrikalarda operasyonlarda bulunuyoruz. İlk görev itibariyle beş yıl öncesine dönüyor, Vegas’a daha sonra ayak basıyoruz. Bu kez yöneteceğiniz adam ne eski bir karakter, ne de takıma yeni katılmış bir acemi. Bu kez başrolde kendi hazırladığınız, tamamen size özgü bir karakter var. İlk oyundan bir yıl sonra raflarda olan Vegas 2 için belki de en çok merak edilen soru, ne gibi değişimler getirebilir? Vegas 2'de bildiğimiz modlar mevcut. Toplamda 25 bölümden oluşan senaryo modu, 13 bölümden oluşan terörist avı modu, Co-op ve Multiplayer. Yapımcılar ellerindeki oyunda köklü bir değişikliğe gitmemiş, aksine eksik yönleri tamamlayarak ve yeni eklenen özelliklerle ortaya daha da iyi bir iş çıkarmışlar. İlk etapta oyun boyunca yöneteceğimiz karakter için bir tasarım ekranı bulunuyor. Giysiler, gözlük, saç kesimi, yüz şekli ve daha fazlasını bu ekranda düzenleyebiliyoruz. |
Bir diğer dikkat çekici yenilik ise,
ilk oyunun Multiplayer modunda bulunan kendi resminizi oyuna taratarak,
karakterinize eklemek. Eğer PC'nizde takılı bir kamera varsa, bu sayede
tasarım ekranında kendi resminizi Vegas 2'ye ekleyebiliyorsunuz.
Üstelik bu kez sadece Multiplayer zorunluluğu da yok. Senaryo modunda
da kendi karakterinizle boy gösterebilirsiniz. Göreve başlamadan önce
ilk oyunda bulunan iki farklı zorluk seviyesi, yeni oyunda üçe
çıkarılmış. En önemli yenilik ise “Tecrübe sistemi”. Call of Duty 4
benzeri bir seviye atlama sistemi bulunan oyunda senaryo modu,
Multiplayer modlar ve terörist avı (Kendi seçtiğiniz harita, silah ve
ekipmanlarla birlikte, belirlenen sayıdaki tüm düşmanları yok etmek
gerekiyor.) bölümlerinde yapacağımız her şey, tecrübe puanları ve
akabinde yeni içerikler olarak bize geri dönüyor. Kazandığınız tecrübe
puanları sonucu açılan yeni silah ve ekipmanları, haritanın bazı
noktalarında bulunan ekipman sandıklarından temin edebiliyorsunuz. Aynı
anda iki büyük, bir de küçük silah taşıyabildiğimiz Vegas 2'de toplamda
kırktan fazla farklı silah mevcut.
Advanced Combat Enhancement and Specialization
İleri
savaş tecrübesi ve uzmanlaşma. Kısaca "ACES" olarak belirtilen bu
tecrübe sistemi, oyuncuya yaptığı her hareket karşılığı tecrübe(XP)
puanları kazandırıyor ve bir üst seviyeye atlamasına yardımcı oluyor.
Bu sistem, 3 ana başlık altında belirlenmiş. Keskin nişancılık, ani
saldırı ve yakın savaş. Örneğin Sniper ile yapacağınız uzun mesafeli
bir atış sonucu başarılı olursanız, bu size keskin nişancılık alanında
tecrübe puanı kazandırıyor. Her başarılı vuruşunuz, ek olarak vuruş
şekliyle beraber sağ alt köşede beliriyor. Toplanan puanlarınız sonucu
bir üst seviyeye atlayabiliyor, böylece o alandaki yeni silah ve
ekipmanları açabiliyorsunuz. Yeni bir başlık, zırh, kolluk, dizlik ve
dahası gibi ekstra geliştirmeler de yapacaklarınıza göre kullanımınıza
sunuluyor. Tabi bu geliştirmeler sonucu bir unsura dikkat etmelisiniz
ki, bu da Mobilite. Yani hareket kabiliyetiniz. Her araç ve silahın
belirli bir ağırlığı ve gücü var. Buna endeksli olarak ağır malzemeler,
sizin daha ağır hareket etmenize ve çabuk yorulmanıza neden olabiliyor.
İlk oyunda olmayan hızlı kısa mesafe koşular ve engellerin üzerinden
atlama da, Vegas 2 ile gelen yenilikler. Tüm başarılarınızı,
geliştirmelerinizi ve karakterinizin özelliklerini "My Character"
başlığı altında görebiliyor ve düzenleyebiliyorsunuz.
Achievements – Başarılar tablosu
My Character başlığı altında
başarılar ve ödüllerin bulunduğu bölüm. Oyun boyunca yaptığımız her
hareket sonucu geliştirdiğimiz tecrübe sistemine ek olarak, bunların
yanında kazandığımız ve kazanmak için neler yapabileceğimizin
listelendiği madalyalar, rozetler ve şeritler, 3 başlıkta toplanıyor.
Her birinden birkaç örnek vererek eğer detaya inersek, şu şekilde
oluyor;
Madalyalar: Herhangi bir zorluk seviyesinde ilk
Terrorist Hunt görevini tamamladığınız taktirde “Novice Hunter Medal”,
herhangi bir zorluk seviyesinde 5 Terrorist Hunt görevini
tamamladığınız taktirde “Veteran Hunter Medal”, tüm Terrorist Hunt
görevlerini en zor seviyede tamamladığınız taktirde de “Bring it on
Medal”, 6 kişilik oynadığınız oyunda sadece Pistol kullanarak 100 adam
öldürdüğünüzde “Side Arm Freinzy” almaya hak kazanacağınız
madalyalardan sadece bir kaçı.
Rozetler: Senaryo modunu en zor
seviyede tamamladığınız taktirde “Freedom Shall Prevail”, 150 teröristi
pompalı tüfekle öldürdüğünüz taktirde “I Like the Sound it Makes”,
oyundaki tüm silahları Unlock edebilirseniz “Weapon Collector”
rozetlerine sahip oluyorsunuz.
Şeritler: Son olarak bu başlıkta
da, hikaye modunda tamamladığınız önemli görevler sonucu her bölüm için
almaya hak kazandığınız şeritler bulunuyor.
Görev dağılımı
Maceramız
boyunca karşılaşacağımız bomba imha etmek, kilitli kapıları açmak ve
bilgisayar Hack’lemek gibi işlemleri takım arkadaşlarımız hallediyor.
Bu sırada bize düşen görev de, takıma karşı gelebilecek herhangi bir
olası saldırıya karşı önlem almak. Ekibimizin yapabildiği tek şey
bunlar değil. Girdiğimiz çatışma boyutuna göre onlara vereceğimiz
emirler, kendi karakterimiz ve onların hayatta kalabilmesi için önemli.
Yoğun bir ateş altında kaldığınız sırada ekibinize Flash ya da sis
bombası atmasını emredebiliyorsunuz. Aynı yöntemi karşı tarafta
uygulayabiliyor. Bu süre zarfında sis bombasına maruz kalırsanız;
örneğin ısı algılayıcı termal gözlüğü devreye sokarak çevredeki hareket
eden tüm canlıların yerlerini tespit edebiliyorsunuz. Bu sayede
bombanın etkisini de en aza indirgemiş oluyorsunuz. Her hangi bir odaya
girmeden önce cam özelliğini aktif ederek odayı gözetleyebiliyor ve
böylece içerde birilerinin olup olmadığı hakkında bilgi sahibi
olabiliyorsunuz. Zaten Tab tuşuna basarak düşmanların yerini tespit
edeceğimiz detaylı bir haritaya sahipsiniz. Yaralanan takım
arkadaşlarınıza da sadece siz müdahale edebiliyorsunuz.
Söz
gelimi oyunun yapay zekası, oyuncuyu zaman zaman zorlayabildiği gibi,
bazen saçmalayabiliyor. Herhangi bir saldırıda siper pozisyonu almak
için hareket eden düşmanlar, saklandıktan sonra sadece kollarını
çıkararak ateş ediyorlar. Bazen de düşman yapay zekası size sürpriz
yapıp belirli bölgelerde saklanıyor ve sizi bekliyorlar. Mekana adım
atar atmaz, size doğru gelen bir benzin bidonu ve arkasından ona ateş
ederek patlatmak isteyen bir düşman görürseniz şaşırmayın. Bazen
yaralandıklarında yardım çağırdıkları gibi, bazen de saklandığınız
sırada size doğru gelebiliyorlar. Tabii ki bir düşman askerini
öldürürken, bir diğerinin sizi öylece izleyerek kayıtsız kalması veya
birkaç metre ötesinde ateşlenen mermi seslerinden habersiz olarak, bir
kenarda bekleyen düşman askerlerini görebilirsiniz. Bunlar gibi
durumlar yapay zekanın komik duruma düşmesine neden olabiliyor.
Saklandığı sipere sürekli ateş eden, saklandığı yere takılıp bir ileri
bir geri giden karakterler görebilmekte mümkün.
Olay Yeri
Grafiksel olarak Vegas 2, büyük
bir gelişim göstermiyor. Zaten başarılı olan görseller, makyajlanarak
ve daha da iyi optimizasyon desteğiyle tekrar oyunculara sunulmuş.
Savaşın silah sesleri ve arka planda çalan müzikler de başarılı.
Çevre ise, önceki versiyona göre bu
kez daha etkileşimli. Cam, tahta kapı, küçük aygıtlar gibi araçlar,
silah ve patlamaların etkilerine göre kırılıp parçalanabiliyor. Ahşap
bir kapının arkasında saklanarak güvendeyim sanmayın. Çünkü yakın
mesafeden pompalı tüfek ile yapılacak birkaç atışta, kapı ile beraber
paramparça olabilirsiniz. Tek kişilik senaryoyla operasyonu bitiren
oyuncular için açılan yeni bir kapı Co-op oynanış, oyunun önemli
özelliklerinden biri. İster senaryo modu, istenirse de diğer modları
birlikte oynayabilme imkanınız bulunuyor. İlk oyundan farklı olarak
Vegas 2’de yapay zekanın kontrol ettiği takım arkadaşlarınız da sizle
beraber oluyor. Bu sayede oyuncular, taktiklerini belirleyebiliyorlar.
Zaten birçok farklı yönden saldırı yapmanıza imkan tanıyan bölüm
tasarımları, kolay kolay köşeye sıkışmanıza da izin vermiyor. Level
atlama sistemiyle birlikte yeni bir hareketlilik gelse de, Call of Duty
4 gibi hızlı bir Multiplayer deneyimi beklenmemeli. Öte yandan
geliştirdiğiniz karakterinizle ve uzmanlaştığınız sınıfınızda,
karşınızdakilere meydan okumak için iyi bir fırsat. Daha önce
yapımcıların dediği gibi Vegas 2’de Multiplayer, olabildiğince dengeli
hazırlanmış. Uzak mesafe atışlarda bir nişancı tüfeğinin etkisi,
otomatik bir tüfeğe nazaran daha yüksek olacaktır. Ayrıca oyuncular
için büyük sıkıntı teşkil eden hile kavramı için, yapımla birlikte
gelen Punkbuster programı, bu sorunu da ortadan kaldırarak rahat bir
online deneyim sağlıyor.
Operasyon sonrası
Oyun akışı içerisinde teröristler
ve bombalar bir yana, bir Ubisoft klasiğiyle de karşılaşıyoruz. Daha
önceki oyunlarda da karşılaştığımız reklamlar, Vegas 2’de de var. Büyük
tanıtımlara ev sahipliği yapan ve oyunda da bir bölüm olarak bulunan
Las Vegas Convention Center’da, Ubisoft yapımı çıkmış veya çıkacak yeni
oyunların afiş ve posterlerinden oluşan reklamlarını görmek mümkün.
Prince of Persia, Splinter Cell ve Far Cry 2, bunlara örnek olarak
görebileceğiniz bazıları. Söz gelimi Far Cry 2’nin posterini
seyrederken, öldürüldüğümü biliyorum. Belki de dikkat dağıtmak için
yapılmıştır. Olamaz mı?
Son sözlere gelecek olursak Vegas 2,
oldukça başarılı bir devam oyunu olmuş. Eğer beklentiniz ilk oyuna
nazaran daha geliştirilmiş grafiklerse, hayal kırıklığı
yaşayabilirsiniz. Çünkü oyunun grafikleri zaten kaliteli, ama ilk oyun
ile arasında pek fark bulunmuyor. Daha iyi optimize edildiği de bir
gerçek. Eğer oyundan beklentiniz güzel bir deneyim ve geliştirilmiş
oynanış ise, o zaman doğru adrestesiniz. İlkine nazaran geliştirilen
oynanış dinamiği, eklenen yeni geliştirmeler, tecrübe sistemi ve kendi
karakterinizi hazırlayabilme imkanları, bir devam oyunu için yeterli
yenilikler. Zaten Ubisoft Montreal’den de bu beklenirdi. Operasyona
katılmak için acele etmenizde yarar var.
Spyvirüsü