İSTANBUL'UN TRAFİK KURALLARI
*
YoL verilmez, alınır. Eğer bir garajdan ya da otoparktan direkt yola
çıkacaksanız, araçların size yol vermesini beklemek hayalcilik olur.
Burada kural, bodoslama yola fırlamaktır. Merak etmeyin, hızla gelen
araçlar "Zınk!" diye duracaklardır.
* Mecbur kalmadıkça kimseye yol verilmez. Amaç ulaşılacak yere bir an
önce varmaktır. Asla yol verilmez. Çok mecbur kalınırsa hafiften hız
düşürülür. Yavaşlamanıza sebep olan araçlara bağırmak en tabiî
hakkınızdır.
* Yeşil ışığın yanması asla beklenmez. Işıklarda beklerken vites asla
boşa alınmaz. Birinci vitese takılır ve bir ayak debriyajda tutularak
araba bağırttırılır, iyi bir istanbullu yeşilin yanacağını hisseder ve
yanmadan geçer. Yeşil ışık birkaç saniye sonra nasıl olsa yanacaktır.
Eğer ışıkta bekleyen diğer araçlar sizin önünüzdeyse, sarı yanmadan
koraya köküne kadar basılır ve "Hadi be, yürüsene!" diye bağırılır.
* En sağ şerit emniyet şeridi değil, acelesi olanların şerididir. Eğer
trafik tıkanmışta en sağ şeritten huzur ve güven içerisinde
gidebilirsiniz.
* Sinyal vermek delikanlılığa sığmaz. Durmak isteyen veya dönüş yapmak
isteyen istediği zamanda ve yerde durabilir ya da dönebilir. Arkadan
gelen araçlar bunu altıncı hisleriyle hissetmelidirler. Hissedemezlerse
arkadan vururlar ve suçlu duruma düşerler.
* Ağır vasıtaların yeri en sol şerittir. Sadece onlar değil, bütün
ticarî araçlar sol şeritten giderler. Küçük ve hafif binek otolar
onlara her zaman yol vermeli ve saygıda kusur etmemelidirler.
* Ambulanslar acelesi olanlar için faaliyet göstermektedir. Sirenlerini
açmış, son hızla giden bir ambulans görürseniz hemen arkasına takılın.
En kısa zamanda varacağınız yere ulaşırsınız. Bu son derece doğal ve
sık başvurulan bir uygulamadır, zaten o ambulans da âcil servise hasta
değil, televizyondaki maça taraftar taşımakta veya Ramazan'daysa iftara
oruçlu yetiştirmektedir.
* Korna çalmak en tabu hakkınızdır. Onu sık sık kullanın. Dünyanın
parasını verip fıstık gibi bir otomobil satın almışsınız. Kornasını
yeteri sıklıkta çalmazsanız oksitlenme yapabilir. Ayrıca az korna
çalanlar istanbul trafiğinde hemen farkedilir ve dışlanırlar. En son
korna makamlarını minibüs şoförlerinden öğrenebilirsiniz.
* Sollayacaksan önce sıkıştır. Bir araç sollanacaksa, arkadan sellektör
yapılmalı ve aracın tamponuna değecek kadar yanaşılmalıdır. Böylece
sollanacak kişi arkadakinin niyetini anlar ve kenara çekilir.
* Yol çizgileri sollama zevkini artırmak için vardır, istanbul'da
kesinlikle tek bir hat üzerine yol alınmaz. Devamlı şerit
değiştirilerek sollama yapılır. Yoldaki çizgiler sollama yapmamızı
kolaylaştırır.
* Farlar hava iyice kararmadan yakılmaz. Gündüz vakti farlarını yakanlar olursa, diğer sürücüler tarafından anında uyarılırlar.
* Selektör şoförün eli ayağıdır, her zaman kullanılmalıdır. Bazen bir
teşekkür, bir uyarı, kızgınlık için sellektör yapmadan araç kullanan
iyi şoför olamaz.
* Bayan şoförlerin İstanbul'da trafiğe çıkmaya hakları yoktur. Erkek
sürücüler her fırsatta bu kaideyi hatırlatmalı, bayan sürücüleri
devamlı sıkıştırarak zor durumda bırakmalıdırlar. Bu kurallara dikkat
edelim, uymayanları uyaralım.
* istanbul'da hız sınırlaması yoktur. Mahalle aralarında pati çekilip spin atılabilir, son sürat gidilebilir.
* Sürücüler her zaman haklıdırlar. Yayalar yayalığını bilmeli, ona göre
davranmalıar. Yaya geçidi, yayaların geçiş üstünlüğü gibi kavramlar
istanbul'da geçerli değildir.
*
YoL verilmez, alınır. Eğer bir garajdan ya da otoparktan direkt yola
çıkacaksanız, araçların size yol vermesini beklemek hayalcilik olur.
Burada kural, bodoslama yola fırlamaktır. Merak etmeyin, hızla gelen
araçlar "Zınk!" diye duracaklardır.
* Mecbur kalmadıkça kimseye yol verilmez. Amaç ulaşılacak yere bir an
önce varmaktır. Asla yol verilmez. Çok mecbur kalınırsa hafiften hız
düşürülür. Yavaşlamanıza sebep olan araçlara bağırmak en tabiî
hakkınızdır.
* Yeşil ışığın yanması asla beklenmez. Işıklarda beklerken vites asla
boşa alınmaz. Birinci vitese takılır ve bir ayak debriyajda tutularak
araba bağırttırılır, iyi bir istanbullu yeşilin yanacağını hisseder ve
yanmadan geçer. Yeşil ışık birkaç saniye sonra nasıl olsa yanacaktır.
Eğer ışıkta bekleyen diğer araçlar sizin önünüzdeyse, sarı yanmadan
koraya köküne kadar basılır ve "Hadi be, yürüsene!" diye bağırılır.
* En sağ şerit emniyet şeridi değil, acelesi olanların şerididir. Eğer
trafik tıkanmışta en sağ şeritten huzur ve güven içerisinde
gidebilirsiniz.
* Sinyal vermek delikanlılığa sığmaz. Durmak isteyen veya dönüş yapmak
isteyen istediği zamanda ve yerde durabilir ya da dönebilir. Arkadan
gelen araçlar bunu altıncı hisleriyle hissetmelidirler. Hissedemezlerse
arkadan vururlar ve suçlu duruma düşerler.
* Ağır vasıtaların yeri en sol şerittir. Sadece onlar değil, bütün
ticarî araçlar sol şeritten giderler. Küçük ve hafif binek otolar
onlara her zaman yol vermeli ve saygıda kusur etmemelidirler.
* Ambulanslar acelesi olanlar için faaliyet göstermektedir. Sirenlerini
açmış, son hızla giden bir ambulans görürseniz hemen arkasına takılın.
En kısa zamanda varacağınız yere ulaşırsınız. Bu son derece doğal ve
sık başvurulan bir uygulamadır, zaten o ambulans da âcil servise hasta
değil, televizyondaki maça taraftar taşımakta veya Ramazan'daysa iftara
oruçlu yetiştirmektedir.
* Korna çalmak en tabu hakkınızdır. Onu sık sık kullanın. Dünyanın
parasını verip fıstık gibi bir otomobil satın almışsınız. Kornasını
yeteri sıklıkta çalmazsanız oksitlenme yapabilir. Ayrıca az korna
çalanlar istanbul trafiğinde hemen farkedilir ve dışlanırlar. En son
korna makamlarını minibüs şoförlerinden öğrenebilirsiniz.
* Sollayacaksan önce sıkıştır. Bir araç sollanacaksa, arkadan sellektör
yapılmalı ve aracın tamponuna değecek kadar yanaşılmalıdır. Böylece
sollanacak kişi arkadakinin niyetini anlar ve kenara çekilir.
* Yol çizgileri sollama zevkini artırmak için vardır, istanbul'da
kesinlikle tek bir hat üzerine yol alınmaz. Devamlı şerit
değiştirilerek sollama yapılır. Yoldaki çizgiler sollama yapmamızı
kolaylaştırır.
* Farlar hava iyice kararmadan yakılmaz. Gündüz vakti farlarını yakanlar olursa, diğer sürücüler tarafından anında uyarılırlar.
* Selektör şoförün eli ayağıdır, her zaman kullanılmalıdır. Bazen bir
teşekkür, bir uyarı, kızgınlık için sellektör yapmadan araç kullanan
iyi şoför olamaz.
* Bayan şoförlerin İstanbul'da trafiğe çıkmaya hakları yoktur. Erkek
sürücüler her fırsatta bu kaideyi hatırlatmalı, bayan sürücüleri
devamlı sıkıştırarak zor durumda bırakmalıdırlar. Bu kurallara dikkat
edelim, uymayanları uyaralım.
* istanbul'da hız sınırlaması yoktur. Mahalle aralarında pati çekilip spin atılabilir, son sürat gidilebilir.
* Sürücüler her zaman haklıdırlar. Yayalar yayalığını bilmeli, ona göre
davranmalıar. Yaya geçidi, yayaların geçiş üstünlüğü gibi kavramlar
istanbul'da geçerli değildir.