Tekrar selamlar arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura
hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin
vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.
Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür
tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden
skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz.
Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek
tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde
statlari inceleyelim:
Statlar:
Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden
mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun
icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak
arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int
gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki
size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.
Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90
olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine
yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek
kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir.
Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol
alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az
hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str
kadar olmasa da saldiriyi arttirir.
Tavsiye edilen stat dizilimi:
3 int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan sonra; full dex.
Skiller
Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.
Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki,
hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor.
Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.
Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:
1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en
hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim
ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en
az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle
dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara
Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir
saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda
bile kullanabilirsiniz.
2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir
skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi
nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara
Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya
imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla
düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin
rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile
kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den
daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla
atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan
skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim
önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri
mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun
skil Ates Vurus'dur.
3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan
skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri)
yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma
sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla
hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik
Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi
kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence.
Sirf o yüzden master yapilabilir.)
4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden
birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun
en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok
uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak)
skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre
kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor
fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana
kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür,
tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir.
Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.
5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates
Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek
hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize
sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir.
(ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime
vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor.
Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile
olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve
onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.
6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir.
1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana
geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master
yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1
puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma
sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin
kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde
gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan
verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.
Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir.
Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master
yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini
bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek
master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz
paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim.
Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.
hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin
vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.
Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür
tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden
skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz.
Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek
tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde
statlari inceleyelim:
Statlar:
Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden
mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun
icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak
arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int
gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki
size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.
Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90
olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine
yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek
kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir.
Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol
alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az
hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str
kadar olmasa da saldiriyi arttirir.
Tavsiye edilen stat dizilimi:
3 int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan sonra; full dex.
Skiller
Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.
Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki,
hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor.
Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.
Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:
1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en
hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim
ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en
az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle
dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara
Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir
saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda
bile kullanabilirsiniz.
2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir
skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi
nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara
Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya
imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla
düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin
rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile
kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den
daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla
atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan
skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim
önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri
mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun
skil Ates Vurus'dur.
3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan
skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri)
yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma
sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla
hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik
Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi
kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence.
Sirf o yüzden master yapilabilir.)
4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden
birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun
en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok
uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak)
skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre
kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor
fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana
kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür,
tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir.
Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.
5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates
Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek
hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize
sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir.
(ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime
vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor.
Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile
olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve
onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.
6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir.
1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana
geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master
yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1
puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma
sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin
kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde
gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan
verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.
Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir.
Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master
yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini
bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek
master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz
paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim.
Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.