1) Karşıdan Yükleme ve Kurulum sırasında "MSN Messenger kurulumu hata kodu ’1603’ ile başarısız oldu" hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger Kurulumu çalışırken, "1603" hatasıyla karşılaşabilir veya bunun yerine aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz
"MicrosoftWindowsNetworkingRtcDll, type="win32", version="5221", publicKeyToken="6595b64144ccf1df", processorAchitecture="x86"" derlemesi yüklenirken bir hata oluştu Daha fazla bilgi için lütfen Yardım ve Destek’e bakın HRESULT: 0x80070002
Durumu çözmek için:
Casus yazılım algılama programlarını kapatın
Microsoft Windows AntiSpyware (Beta) yüklüyse, Windows AntiSpyware simgesini görev çubuğu bildirim alanında sağ tıklatın ve "Microsoft AntiSpyware’i Kapat"ı tıklatın Microsoft dışı casus yazılımdan koruma programlarınız varsa, üretici tarafından sağlanan yönergelere bakın
MSN Messenger Kurulumu’nu yeniden çalıştırın
Bu sorunu çözmezse, diskte yeterli boş alan olmayabilir Disk Temizleme aracı sabit diskinizde nasıl güvenli bir şekilde alan boşaltılabileceğini hesaplar
Bir miktar disk alanını kullanılabilir yapmak için:
Başlat’ı ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın
Performans ve Bakım’ı tıklatın
Sabit diskinizde yer boşaltın’ı tıklatın
Disk Temizleme iletişim kutusu görünür
Disk Temizleme sekmesinde, aşağıdaki onay kutularını seçin:
Karşıdan Yüklenen Program Dosyaları
Geçici Internet Dosyaları
Geçici Dosyalar
Geçici Çevrimdışı Dosyalar
Çevrimdışı Dosyalar
Dosyaları bu konumlardan silmek için Tamam’ı tıklatın
İstendiğinde, disk temizlemeyi başlatmak için Evet’i tıklatın
Sorunlarla karşılaşırsam MSN Messenger’ı nasıl kaldırabilirim?MSN Messenger’ı kaldırmak için:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini tıklatın ve sonra da Çıkış’ı tıklatın
Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve Denetim Masası’nı tıklatın
Program Ekle/Kaldır simgesini çift tıklatın
Listeden MSN Messenger’ı seçin ve Ekle/Kaldır düğmesini tıklatın
2) Hata 81000301 veya 81000306’yı nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Hizmetten veya Internet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle şu anda Messenger oturumunuzu açamıyoruz Lütfen Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakini deneyin:
Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun
MSN Messenger’ın en son sürümünün yüklü olduğundan emin olun
İşletim sisteminiz için kullanılabilir olan en son güncelleştirmeleri yüklediğinizden emin olun Microsoft Windows işletim sistemleri için, Microsoft Windows Update web sitesine gidin
Güvenlik duvarı kullanıyorsanız, MSN Messenger’a güvenlik duvarı üzerinden tam erişim izni verildiğinden emin olun Daha fazla bilgi için güvenlik duvarı belgelerine bakın
MSN Messenger için Gelişmiş Bağlantı ayarlarını doğrulayın
Notlar
Bilgisayarınız bir kurumsal ağın parçasıysa, ağın MSN Messenger hizmetine erişmeye izin verdiğini doğrulamak için ağ yöneticinize başvurun
Çevirmeli bağlantı kullanıyorsanız, bağlantı zaman aşımına uğruyor olabilir Daha sonra yeniden bağlanmayı deneyin
3) 81000370 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Microsoft Messenger Service’da oturum açmanızı sağlayamıyoruz
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın
Internet seçeneklerinizde aşağıdaki değişiklikleri yapın:
Microsoft Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın
Ağ ve Internet Bağlantıları’nı tıklatın
Internet bağlantınızı kurun ya da değiştirin’i tıklatın
İçerik sekmesini tıklatın
Sertifikalar’ın altında, SSL Durumunu Sil’i tıklatın
Bir doğrulama aldığınızda, Tamam’ı tıklatın
Gelişmiş sekmesini tıklatın ve sonra aşağıda Güvenlik’e gidin
Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle (yeniden başlatma gerektirir)’in seçili olmadığından ve SSL 20 kullan ve SSL 30 kullan’ın seçili olduğundan emin olun
Bilgisayarınızda Microsoft Microsoft Windows XP çalıştırılıyorsa, DNS çözümleyici önbelleğini temizleyin
Görev çubuğunda, Başlat’ı tıklatın ve sonra Çalıştır’ı tıklatın
Kutuya cmd yazın ve Tamam’ı tıklatın
Komut istemine, ipconfig /flushdns yazın ve ENTER’a basın
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin
4) 81000365, 8100035b veya 80072EFD hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açamazsanız, MSN Messenger’daki bağlantı ayarları Microsoft Passport veya Microsoft Messenger Hizmeti’ne bağlanmanızı önlüyor olabilir MSN Messenger Bağlantısı Sorun Gidericisi çoğu kez sorunları bulabilir ve düzeltebilir MSN Messenger bir bağlantı sorunuyla karşılaşırsa, Bağlantı Sorun Gidericisi otomatik olarak başlatılır Bağlantı Sorun Gidericisi’ni kullanmamayı seçerseniz veya Sorun Giderici bağlantı sorununuzu çözmezse, aşağıdakileri deneyin:
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler’i tıklatın
Soldaki bölmede, Bağlantı’yı tıklatın
Bağlantı Ayarları altında, Bağlantıyı Sına’yı tıklatın
Bağlantı Sorun Gidericisi’nin sisteminizi incelemesine izin verirseniz, Sorun Giderici bağlantı sorunlarını sınar ve sorunları düzeltmek için uygulayabileceğiniz adımları raporlar
İsteğe Bağlı: Gelişmiş sorun giderme gerçekleştir
Özel bağlantı türünüze ilişkin sorunları gidermek için, Gelişmiş Ayarlar’ı tıklatın Gelişmiş Bağlantı Seçenekleri iletişim kutusunda, belirli bağlantı türünüze ilişkin ayarların doğru olduğunu denetleyin Bağlantınızı sınamak için, Sına düğmesini tıklatın Tamam’ı tıklatın ve sonra Tamam’ı tıklatın
Tamam’ı tıklatın
Bu ayarları seçtiğinizde, mümkünse MSN Messenger Microsoft Internet Explorer bağlantı ayarlarını kullanır
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin
5) 81000303 hatasını nasıl düzeltirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Girdiğiniz oturum açma adı varolmadığından veya parolanız yanlış olduğundan, oturumunuzu açamadık
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Geçici Internet dosyalarınızı ve tanımlama bilgilerinizi silin Daha fazla ayrıntı için tarayıcınızın Yardımına (veya işletim sistemi Yardımına) bakın
MSN Messenger’da yeniden oturum açın Aynı hata iletisini yeniden alırsanız, Microsoft Passport kimlik bilgilerinizi sıfırlamanız gerekebilir
Hata iletisini almaya devam ederseniz, ağda gecikme yaşıyor olabilirsiniz veya Passport hizmetinde sorun olabilir Oturum açmayı daha sonra yeniden deneyin
6) 81000362 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Bilinmeyen bir Hatayla karşılaşıldı
-veya-
Internet Explorer çevrimdışı çalışmak için ayarlandığından, MSN Messenger’da oturum açmanızı sağlayamadık Lütfen tarayıcınızın Dosya menüsünde bu ayarı değiştirin ve oturum açmayı yeniden deneyin
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın
Microsoft Internet Explorer’ı başlatın
Dosya menüsünde, Çevrimdışı Çalış’ın işaretlenmiş olmadığından emin olun İşaretlenmişse, kapatmak için Çevrimdışı Çalış’ı tıklatın
MSN Messenger’da oturum açmayı yeniden deneyin
7) Hata 80048820'yı nasıl düzeltebilirim?
Msn Messengeri Kapatın
Monitörün sağ alt köşesindeki saate iki kere tıklıyoruz, gün ay ve saat ayarlarının doğru olup olmadığını kontrol edin
Eğer bu şekilde de olmadıysa;
önce webmesengere giriyoruz baktık ki sorun yok bağlanabiliyoruz :
- Tarih ayarlarımızı kontrol ediyoruz
-Belki şifremizin uzunluğundan sorun olabilir dolayısıyla şifremizi 8 10 haneli yapıyoruz
-Eğer firewall programı kullanıyorsak Msn mesenger için izin veriyoruz
-internet explorer la ilgili bi kaç işlem var sırasıyla ;
Araçlar> internet seçenekleri > Genel > Temporary internet files > Dosya sil > tüm çevrim dışı içeriği sil seçeneği işaretli > Tamam
-daha sonra yine internet explorerda
Araçlar> internet seçenekleri > bağlantılar > yerel ağ ayarları (lan) > Proxy sunucusu > yerel ağınız için bir proxy sunucusu kullanın seçeneğinin işaretli olmamasına dikkat ediyoruz
- yine explorerda
Araçlar> internet seçenekleri > gelişmiş > SSL 20 ve SSL 30 kullan seçeneklerinin işaretliolduğundan emin oluyoruz
-daha sonra
başlat> çalıştır > regsvr32 softpubdll yazıp tamam diyoruz
- sırasıyla bi üstteki işlemi
regsvr32 wintrustdll
regsvr32 initpkidll
regsvr32 MSXML3dll için uyguluyoruz
MSN Messenger Kurulumu çalışırken, "1603" hatasıyla karşılaşabilir veya bunun yerine aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz
"MicrosoftWindowsNetworkingRtcDll, type="win32", version="5221", publicKeyToken="6595b64144ccf1df", processorAchitecture="x86"" derlemesi yüklenirken bir hata oluştu Daha fazla bilgi için lütfen Yardım ve Destek’e bakın HRESULT: 0x80070002
Durumu çözmek için:
Casus yazılım algılama programlarını kapatın
Microsoft Windows AntiSpyware (Beta) yüklüyse, Windows AntiSpyware simgesini görev çubuğu bildirim alanında sağ tıklatın ve "Microsoft AntiSpyware’i Kapat"ı tıklatın Microsoft dışı casus yazılımdan koruma programlarınız varsa, üretici tarafından sağlanan yönergelere bakın
MSN Messenger Kurulumu’nu yeniden çalıştırın
Bu sorunu çözmezse, diskte yeterli boş alan olmayabilir Disk Temizleme aracı sabit diskinizde nasıl güvenli bir şekilde alan boşaltılabileceğini hesaplar
Bir miktar disk alanını kullanılabilir yapmak için:
Başlat’ı ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın
Performans ve Bakım’ı tıklatın
Sabit diskinizde yer boşaltın’ı tıklatın
Disk Temizleme iletişim kutusu görünür
Disk Temizleme sekmesinde, aşağıdaki onay kutularını seçin:
Karşıdan Yüklenen Program Dosyaları
Geçici Internet Dosyaları
Geçici Dosyalar
Geçici Çevrimdışı Dosyalar
Çevrimdışı Dosyalar
Dosyaları bu konumlardan silmek için Tamam’ı tıklatın
İstendiğinde, disk temizlemeyi başlatmak için Evet’i tıklatın
Sorunlarla karşılaşırsam MSN Messenger’ı nasıl kaldırabilirim?MSN Messenger’ı kaldırmak için:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini tıklatın ve sonra da Çıkış’ı tıklatın
Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve Denetim Masası’nı tıklatın
Program Ekle/Kaldır simgesini çift tıklatın
Listeden MSN Messenger’ı seçin ve Ekle/Kaldır düğmesini tıklatın
2) Hata 81000301 veya 81000306’yı nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Hizmetten veya Internet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle şu anda Messenger oturumunuzu açamıyoruz Lütfen Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakini deneyin:
Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun
MSN Messenger’ın en son sürümünün yüklü olduğundan emin olun
İşletim sisteminiz için kullanılabilir olan en son güncelleştirmeleri yüklediğinizden emin olun Microsoft Windows işletim sistemleri için, Microsoft Windows Update web sitesine gidin
Güvenlik duvarı kullanıyorsanız, MSN Messenger’a güvenlik duvarı üzerinden tam erişim izni verildiğinden emin olun Daha fazla bilgi için güvenlik duvarı belgelerine bakın
MSN Messenger için Gelişmiş Bağlantı ayarlarını doğrulayın
Notlar
Bilgisayarınız bir kurumsal ağın parçasıysa, ağın MSN Messenger hizmetine erişmeye izin verdiğini doğrulamak için ağ yöneticinize başvurun
Çevirmeli bağlantı kullanıyorsanız, bağlantı zaman aşımına uğruyor olabilir Daha sonra yeniden bağlanmayı deneyin
3) 81000370 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Microsoft Messenger Service’da oturum açmanızı sağlayamıyoruz
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın
Internet seçeneklerinizde aşağıdaki değişiklikleri yapın:
Microsoft Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın
Ağ ve Internet Bağlantıları’nı tıklatın
Internet bağlantınızı kurun ya da değiştirin’i tıklatın
İçerik sekmesini tıklatın
Sertifikalar’ın altında, SSL Durumunu Sil’i tıklatın
Bir doğrulama aldığınızda, Tamam’ı tıklatın
Gelişmiş sekmesini tıklatın ve sonra aşağıda Güvenlik’e gidin
Sunucu sertifikalarının geçerliliğini denetle (yeniden başlatma gerektirir)’in seçili olmadığından ve SSL 20 kullan ve SSL 30 kullan’ın seçili olduğundan emin olun
Bilgisayarınızda Microsoft Microsoft Windows XP çalıştırılıyorsa, DNS çözümleyici önbelleğini temizleyin
Görev çubuğunda, Başlat’ı tıklatın ve sonra Çalıştır’ı tıklatın
Kutuya cmd yazın ve Tamam’ı tıklatın
Komut istemine, ipconfig /flushdns yazın ve ENTER’a basın
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin
4) 81000365, 8100035b veya 80072EFD hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açamazsanız, MSN Messenger’daki bağlantı ayarları Microsoft Passport veya Microsoft Messenger Hizmeti’ne bağlanmanızı önlüyor olabilir MSN Messenger Bağlantısı Sorun Gidericisi çoğu kez sorunları bulabilir ve düzeltebilir MSN Messenger bir bağlantı sorunuyla karşılaşırsa, Bağlantı Sorun Gidericisi otomatik olarak başlatılır Bağlantı Sorun Gidericisi’ni kullanmamayı seçerseniz veya Sorun Giderici bağlantı sorununuzu çözmezse, aşağıdakileri deneyin:
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler’i tıklatın
Soldaki bölmede, Bağlantı’yı tıklatın
Bağlantı Ayarları altında, Bağlantıyı Sına’yı tıklatın
Bağlantı Sorun Gidericisi’nin sisteminizi incelemesine izin verirseniz, Sorun Giderici bağlantı sorunlarını sınar ve sorunları düzeltmek için uygulayabileceğiniz adımları raporlar
İsteğe Bağlı: Gelişmiş sorun giderme gerçekleştir
Özel bağlantı türünüze ilişkin sorunları gidermek için, Gelişmiş Ayarlar’ı tıklatın Gelişmiş Bağlantı Seçenekleri iletişim kutusunda, belirli bağlantı türünüze ilişkin ayarların doğru olduğunu denetleyin Bağlantınızı sınamak için, Sına düğmesini tıklatın Tamam’ı tıklatın ve sonra Tamam’ı tıklatın
Tamam’ı tıklatın
Bu ayarları seçtiğinizde, mümkünse MSN Messenger Microsoft Internet Explorer bağlantı ayarlarını kullanır
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin
5) 81000303 hatasını nasıl düzeltirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Girdiğiniz oturum açma adı varolmadığından veya parolanız yanlış olduğundan, oturumunuzu açamadık
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Geçici Internet dosyalarınızı ve tanımlama bilgilerinizi silin Daha fazla ayrıntı için tarayıcınızın Yardımına (veya işletim sistemi Yardımına) bakın
MSN Messenger’da yeniden oturum açın Aynı hata iletisini yeniden alırsanız, Microsoft Passport kimlik bilgilerinizi sıfırlamanız gerekebilir
Hata iletisini almaya devam ederseniz, ağda gecikme yaşıyor olabilirsiniz veya Passport hizmetinde sorun olabilir Oturum açmayı daha sonra yeniden deneyin
6) 81000362 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Bilinmeyen bir Hatayla karşılaşıldı
-veya-
Internet Explorer çevrimdışı çalışmak için ayarlandığından, MSN Messenger’da oturum açmanızı sağlayamadık Lütfen tarayıcınızın Dosya menüsünde bu ayarı değiştirin ve oturum açmayı yeniden deneyin
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın
Microsoft Internet Explorer’ı başlatın
Dosya menüsünde, Çevrimdışı Çalış’ın işaretlenmiş olmadığından emin olun İşaretlenmişse, kapatmak için Çevrimdışı Çalış’ı tıklatın
MSN Messenger’da oturum açmayı yeniden deneyin
7) Hata 80048820'yı nasıl düzeltebilirim?
Msn Messengeri Kapatın
Monitörün sağ alt köşesindeki saate iki kere tıklıyoruz, gün ay ve saat ayarlarının doğru olup olmadığını kontrol edin
Eğer bu şekilde de olmadıysa;
önce webmesengere giriyoruz baktık ki sorun yok bağlanabiliyoruz :
- Tarih ayarlarımızı kontrol ediyoruz
-Belki şifremizin uzunluğundan sorun olabilir dolayısıyla şifremizi 8 10 haneli yapıyoruz
-Eğer firewall programı kullanıyorsak Msn mesenger için izin veriyoruz
-internet explorer la ilgili bi kaç işlem var sırasıyla ;
Araçlar> internet seçenekleri > Genel > Temporary internet files > Dosya sil > tüm çevrim dışı içeriği sil seçeneği işaretli > Tamam
-daha sonra yine internet explorerda
Araçlar> internet seçenekleri > bağlantılar > yerel ağ ayarları (lan) > Proxy sunucusu > yerel ağınız için bir proxy sunucusu kullanın seçeneğinin işaretli olmamasına dikkat ediyoruz
- yine explorerda
Araçlar> internet seçenekleri > gelişmiş > SSL 20 ve SSL 30 kullan seçeneklerinin işaretliolduğundan emin oluyoruz
-daha sonra
başlat> çalıştır > regsvr32 softpubdll yazıp tamam diyoruz
- sırasıyla bi üstteki işlemi
regsvr32 wintrustdll
regsvr32 initpkidll
regsvr32 MSXML3dll için uyguluyoruz