Google, ödemeli içerik sistemi üzerinde çalışıyor. Yeni sistem yıl sonunda başlayabilir…
Google ve bazı haber siteleri arasında yaşanan savaşın sonunda Google pes ediyor. Bazı büyük internet gazeteleri ve haber siteleri, Google’a “Google News’le içeriğimizi çalıyor” suçlamasında bulunmuş hatta arama motorlarında bile haberlerinin verilmesine karşı çıkmıştı. Bir süredir Google ve içerik siteleri arasında yaşanan bu kavgada Google çok büyük bir geri adım atmaya hazırlanıyor. İçerik siteleriyle barış yapmak için harekete geçen Google, bugüne kadarki en somut önerisini sundu.
İŞTE SİSTEMİN ADI: NEWSPASS
İtalyan La Repubblica’nın haberine göre Google, internet yayıncılarıyla bağlantıya geçerek yeni ürünü Newspass üzerinden sorunu çözmek istediğini açıkladı.Basit şekliyle bir ödemeli içerik sistemi olan Newspass, her haberin ayrı ayrı fiyatlandırıldığı ve üyelik temelinde çalışan bir sistem. İnternet yayımcıları tarafından yayımlanan haberler yine Google search üzerinde bulunabilir olacak. Yapılan aramalarda bu haberler görülecek. Fakat haber içeriği ödemeli bir sistemin arkasında tutulacak. Haberin tüm içeriğini okumak isteyen kişi ise haber için ödeme yapmak zorunda olacak.
HEDEF OKUYUCUYA KÜÇÜK ÖDEMELER YAPTIRMAK
Habere göre Google’ın planı bu işi okuyucuya çok küçük meblağlar ödeterek çözmek. Elbette fiyat ve ödeme koşulları konusundaki durumun belirleyicisi yine içeriği sağlayan yayımcı olacak. Ayrıca Google’ın yayımcılara alternatif olarak sunduğu bir sistem de bir Haber Outlet’i yani haberler için bir alışveriş merkezi kurmak. Bu Outlet’in çalışma prensibi de şöyle olacak: Outlet’e girecek olan okuyucular, eğer Outlet’te bulunan sponsor firmaların reklamını tıklarsa, reklamı veren firma okuyucunun okumak istediği habere sponsor olacak. İddialar, bu yöntemin çok yakında başlayacağı yönünde. Google ise ürünle ilgili hiçbir açıklama yapmamayı tercih etse de yayımcılarla sorunun çözümü için destek teknoloji sağlama ve üyelik esaslı bir sistem konusunda çalışma yaptıklarını kabul ediyor. Fakat hangi ülkelerin bu sisteme dahil olacağını da henüz açıklanmış değil.
GEÇEN YILKİ PLAN ÜRÜNE DÖNÜŞTÜ
Geçen yılın sonunda da Google, arama motorunda ulaşılan ilk 5 haberden sonrasının paralı olduğu bir sistemi duyurmuş fakat bu sistem çeşitli sebeplerle yayımcıları tatmin etmemişti. Fakat İtalyan Gazetesi süreç içerisindeki görüşmelerin sonucunda daha önce bir plan olarak ortaya koyulan bu sistemin gerçek bir ürüne dönüştüğünü ve ürünün işlerlik kazanmasının da çok yakın olduğunu iddia etti. Hatta bazı internet sitelerine göre ödemeli sistem yıl sonunda hayata geçebilir.
Google ve bazı haber siteleri arasında yaşanan savaşın sonunda Google pes ediyor. Bazı büyük internet gazeteleri ve haber siteleri, Google’a “Google News’le içeriğimizi çalıyor” suçlamasında bulunmuş hatta arama motorlarında bile haberlerinin verilmesine karşı çıkmıştı. Bir süredir Google ve içerik siteleri arasında yaşanan bu kavgada Google çok büyük bir geri adım atmaya hazırlanıyor. İçerik siteleriyle barış yapmak için harekete geçen Google, bugüne kadarki en somut önerisini sundu.
İŞTE SİSTEMİN ADI: NEWSPASS
İtalyan La Repubblica’nın haberine göre Google, internet yayıncılarıyla bağlantıya geçerek yeni ürünü Newspass üzerinden sorunu çözmek istediğini açıkladı.Basit şekliyle bir ödemeli içerik sistemi olan Newspass, her haberin ayrı ayrı fiyatlandırıldığı ve üyelik temelinde çalışan bir sistem. İnternet yayımcıları tarafından yayımlanan haberler yine Google search üzerinde bulunabilir olacak. Yapılan aramalarda bu haberler görülecek. Fakat haber içeriği ödemeli bir sistemin arkasında tutulacak. Haberin tüm içeriğini okumak isteyen kişi ise haber için ödeme yapmak zorunda olacak.
HEDEF OKUYUCUYA KÜÇÜK ÖDEMELER YAPTIRMAK
Habere göre Google’ın planı bu işi okuyucuya çok küçük meblağlar ödeterek çözmek. Elbette fiyat ve ödeme koşulları konusundaki durumun belirleyicisi yine içeriği sağlayan yayımcı olacak. Ayrıca Google’ın yayımcılara alternatif olarak sunduğu bir sistem de bir Haber Outlet’i yani haberler için bir alışveriş merkezi kurmak. Bu Outlet’in çalışma prensibi de şöyle olacak: Outlet’e girecek olan okuyucular, eğer Outlet’te bulunan sponsor firmaların reklamını tıklarsa, reklamı veren firma okuyucunun okumak istediği habere sponsor olacak. İddialar, bu yöntemin çok yakında başlayacağı yönünde. Google ise ürünle ilgili hiçbir açıklama yapmamayı tercih etse de yayımcılarla sorunun çözümü için destek teknoloji sağlama ve üyelik esaslı bir sistem konusunda çalışma yaptıklarını kabul ediyor. Fakat hangi ülkelerin bu sisteme dahil olacağını da henüz açıklanmış değil.
GEÇEN YILKİ PLAN ÜRÜNE DÖNÜŞTÜ
Geçen yılın sonunda da Google, arama motorunda ulaşılan ilk 5 haberden sonrasının paralı olduğu bir sistemi duyurmuş fakat bu sistem çeşitli sebeplerle yayımcıları tatmin etmemişti. Fakat İtalyan Gazetesi süreç içerisindeki görüşmelerin sonucunda daha önce bir plan olarak ortaya koyulan bu sistemin gerçek bir ürüne dönüştüğünü ve ürünün işlerlik kazanmasının da çok yakın olduğunu iddia etti. Hatta bazı internet sitelerine göre ödemeli sistem yıl sonunda hayata geçebilir.